Beantwoord

IOS update, fabrieksinstelling, geen service, activeringsserver wil niet starten

  • 25 June 2020
  • 3 reacties
  • 1752 keer bekeken

Hallo,

Sinds gisteren, na een succesvolle update naar de laatste IOS versie (13.5.1.) blijft mijn iphone 7 'zoeken' naar het netwerk van KPN. Van alles geprobeerd om dit te herstellen.

Uiteindelijk vanochtend gekozen voor een herstart van het geheel systeem door de telefoon terug te zetten naar fabriekinstellingen. Daarna keer-op-keer het opstart menu doorlopen, harde reboot/DFU inschakelen, simkaart eruit/erin, simkaart in ander toestel en mee kunnen bellen, iTunes gebruiken voor herstart en configuratie etc... Niets werkt!! Simkaart van een ander toestel erin, werkt niet. Die van mij in een andere toestel en dan werkt de sim dus wel!

Sinds de telefoon te willen opstarten vanuit fabrieksinstellingen vanochtend is het helemaal niet meer mogelijk om de iPhone op te starten omdat deze in een ‘loop’ blijft gaan. Als ik de telefoon opstart en de stappen doorloop om de iPhone te configureren (Zowel handmatig als m.b.v. een andere iPhone (werk)), wil de telefoon niet doorpakken nadat ik de taal heb ingesteld en het wifi netwerk heb geactiveerd. 

Na enige tijd zoeken verschijnt de boodschap: activeren mislukt met als reden dat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is.

Als ik druk op ‘opnieuw’ verschijnt de foutmelding: ‘ activeren mislukt’ Er is een update vereist om je iPhone te activeren’. Waarna de telefoon wordt uitgeschakeld.

Via iTunes verschijnt de boodschap: de iPhone kan niet worden geactiveerd omdat de activeringsinformatie van het apparaat niet kan worden verkregen. Koppel de iPhone los en controleer of de simkaart correct geplaatst is.

Ik heb diverse forums doorlopen om te achterhalen waar het probleem zit en daardoor ontstaat voor mij het beeld dat de laatste update (IOS13) in combinatie met de simkaart de problemen geeft.

Is dit probleem binnen KPN bekend? Zijn er opties om de SIMKAART weer werkend te maken op de Iphone?

Wat is er aan de hand? Wie o wie...

O ja, Wifi werkt wel....

 

Mvg,

SEB

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 June 2020, 13:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @SEB 095 ,

Ik zou eens een nieuwe simkaart proberen. 
 

Die kun je bv telefonisch aanvragen via 0800-0402 of loop even langs de KPN-winkel. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Seb, welkom op het forum!  Wat vervelend dat je na deze update niet meer kunt verbinden met ons netwerk.  Je schrijft:

Simkaart van een ander toestel erin, werkt niet. Die van mij in een andere toestel en dan werkt de sim dus wel!

...

Na enige tijd zoeken verschijnt de boodschap: activeren mislukt met als reden dat de activeringsserver tijdelijk niet beschikbaar is.

Als ik druk op ‘opnieuw’ verschijnt de foutmelding: ‘ activeren mislukt’ Er is een update vereist om je iPhone te activeren’. Waarna de telefoon wordt uitgeschakeld.

Dit geeft aan dat het probleem waarschijnlijk niet in je simkaart zit maar eerder in je toestel zelf. Je kunt, via de MijnKPN of de KPN winkel, een nieuwe simkaart aanvragen/krijgen. Maar als je huidige simkaart relatief recent is verwacht ik niet dat dit helpt. 

Je hebt hem wellicht al gezien en gevolgd, maar voor de zekerheid: neem ook deze Apple supportpagina door. 

 

Beste @SEB 095,

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Iphone, heb jij het nog kunnen oplossen. Ik ben erg benieuwd hoe het je is gelukt.

Groetjes,

Barbara