Beantwoord

iphone 11 laad langzaam op

  • 6 May 2020
  • 3 reacties
  • 6186 keer bekeken

Hoihoi, ik heb zondag een nieuwe iphone 11 besteld en vandaag binnen gekregen. 2 uur geleden was hij helemaal leeg dus heb ik hem aan de originele laadset gehangen maar na anderhalf uur was hij nog steeds niet op de helft. Ik heb een andere originele kabel gepakt en ook een ander stopcontact alleen zonder resultaat. 
Mijn nieuwe iphone 11 is na ruim 2 uur opgeladen tot 75%
voor de duidelijkheid, ik heb hem express niet gebruikt en met rust gelaten.

wie weet er wat er aan de hand is?

icon

Beste antwoord door Noordzee 6 May 2020, 21:30

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Sharon2401 ,

Tegenwoordig bestaat de optie geoptimaliseerd opladen. Ik vermoed dat die optie bij jou aanstaat. 
 

Wat is geoptimaliseerd opladen?

Geoptimaliseerd opladen op de iPhone

Heb je geoptimaliseerd opladen ingeschakeld (en dat is standaard het geval), dan wordt je batterij ‘s nachts opgeladen tot 80%. Daarna wordt het opladen gepauzeerd. Vlak voordat je normaal gesproken opstaat wordt het opladen weer hervat, zodat het precies op 100% staat op het moment dat jij uit bed gaat. Apple maakt hiervoor gebruik van slimme technieken, om je dagelijkse gewoontes te leren kennen.

Hedendaagse iPhones hebben al een systeem voor batterijbeheer, waarbij wordt gezorgd dat zo snel mogelijk de 80% wordt gehaald. Daarna vindt druppelladen plaats tot 100%. Je batterij is daarbij beschermd tegen overbelasting, ook als de iPhone langere tijd aan de stroomkabel hangt. Toch is het vlak na het slapengaan niet nodig om meteen naar 100% te gaan en dit de hele nacht vast te houden. De slijtage van de batterij gaat sneller als deze gedurende langere tijd tot de maximale capaciteit is volgeladen. Daarom pakt Apple het sinds iOS 13slimmer aan.

Een voorbeeld maakt duidelijker hoe geoptimaliseerd opladen werkt. Stel dat je elke ochtend om 7:00 uur opstaat en ‘s nachts de iPhone aan de lader legt. Als om 2:00 uur ‘s nachts de batterij alweer tot 80% is opgeladen is het niet nodig om meteen door te gaan met druppelladen. Dat kan ook om 5:00 uur ‘s ochtends pas gebeuren. Pas op het laatste moment gaat de iPhone door met opladen tot 100%.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Sharon2401, welkom! Zeer goede tip van Noordzee, dit! Als dit bij jou het geval is, lijkt het me opgelost :-). Mocht je twijfelen, kan je altijd contact opnemen met Apple. Wellicht hebben zij een idee. Mocht het toestel defect lijken, denk eraan dat je binnen 14 werkdagen je toestel zo om kunt ruilen. Hou die periode in de gaten. Bel hiervoor dan even met onze gratis klantenservice via 0800-0402.

Reputatie 7
Badge +28

@Sharon2401 

En was de Iphone de volgende ochtend volledig opgeladen? 

(Zelf laad ik mijn iPhone ook altijd 's-nachts op.) 

Â