Beantwoord

iphone 12 pro

  • 10 November 2020
  • 19 reacties
  • 1205 keer bekeken

Dag, ook ik ben teleurgesteld in de levering van de iphone 12 pro zilver. Maar hoor niemand over het abonnement. Ik stap over van HN naar KPN op 23-11. Niet leveren betekent geen abo, dus wat dan de 23e? Mijn abo is al opgezegd door KPN. Heb ik dan geen telefoonnummer meer? Wil graag weten wat KPN hier aan gaat doen. Ik heb meer dan € 1000 betaald, en nog niets gekregen. 
 

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 19 November 2020, 15:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 1

Beste KPN,

Zoals velen hier al schrijven, wacht ook ik al zo'n drie weken op mijn bestelde Iphone 12 Pro. Aangezien ik niet de persoon ben die telkens aan de telefoon wil hangen, wacht ik het rustig af. 

Maar het is al bijna drie weken geleden dat ik mijn bestelling gedaan heb, nog steeds krijg ik een standaard mail dat er een wereldwijd tekort is. Toch lees ik overal dat bij KPN de levertijd 2 tot 3 weken bedraagt. 

Kunt u mij vertellen wat nu de status is en of er al bekend is wanneer de telefoon(s) geleverd worden?

 

Met vriendelijke groet

Reputatie 7
Badge +17

Welkom rw112020! Ik begrijp dat het hier om 2 vragen gaat. Wat er met je telefoonnummer gaat gebeuren en wanneer de telefoon aankomt. Op dit moment doen we hard ons best om zo snel mogelijk alle bestellingen te leveren maar er is inderdaad een wachttijd. We leveren deze uit op dezelfde volgorde waarin ze besteld zijn. Wanneer deze geleverd gaan worden hangt dus af van wanneer ze besteld zijn. Op dit moment is de gemiddelde levertijd inderdaad 2 á 3 weken.

Wel is het uiteraard zo dat je je geen zorgen hoeft te maken het telefoonnummer te verliezen. Dit gaat 1 op 1 over. De verdere informatie daarover staat in de gestuurde bevestigingen. Mocht daar verder onduidelijkheid in zijn kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we er meer informatie over geven. 

Hier nog iemand die het wachten wel zat is.

Ook op 23 oktober IPhone 12 pro gold besteld en overgestapt naar KPN, 23 november moet mijn abo ingaan, ik ben ook bang dat ik straks helemaal niet meer bereikbaar ben. Krijg ik wel een nieuwe kpn sim voor die tijd? Of schuift het door totdat ik eindelijk de telefoon krijg?

Zo balen, mijn huidige telefoon werkt alleen aan de lader dus snak naar een mobiele telefoon ipv een met snoer ….

Wat ik mij ook afvraag, de wachttijd die er wordt gegeven, is dat gebaseerd op datum van bestelling? Of  vanaf welke dag wordt dat gerekend? Ik zie het namelijk steeds veranderen…. en ik ga nu al bijna week 4 in….

Welkom rw112020! Ik begrijp dat het hier om 2 vragen gaat. Wat er met je telefoonnummer gaat gebeuren en wanneer de telefoon aankomt. Op dit moment doen we hard ons best om zo snel mogelijk alle bestellingen te leveren maar er is inderdaad een wachttijd. We leveren deze uit op dezelfde volgorde waarin ze besteld zijn. Wanneer deze geleverd gaan worden hangt dus af van wanneer ze besteld zijn. Op dit moment is de gemiddelde levertijd inderdaad 2 á 3 weken.

Wel is het uiteraard zo dat je je geen zorgen hoeft te maken het telefoonnummer te verliezen. Dit gaat 1 op 1 over. De verdere informatie daarover staat in de gestuurde bevestigingen. Mocht daar verder onduidelijkheid in zijn kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we er meer informatie over geven. 


Profiel ingevuld. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb het nog even goed voor jullie nagekeken. De levertijd die we op dit moment aangeven, 2 tot 3 weken, is de tijd die het gaat duren voordat er een nieuwe vracht binnen komt die we kunnen uitgeven aan de mensen die bovenaan in de bestel lijst staan. Het is zeer begrijpelijk dat overal een powerbank mee moeten nemen geen fijn idee is. Weet dat wij ook zo snel mogelijk de telefoons naar jullie de deur uit doen. Op die manier hebben we de meeste tevreden klanten. De beste plek om verdere ontwikkelingen te volgen is op het grote verzameltopic. Daar plaatsen we de laatste ontwikkelingen. Wat ik dus wel kan bevestigen is dat niemand door vertraagde levering een telefoonnummer kwijt gaat raken. 

Ik wacht al 4 weken, dus goeie vraag waar die 2 tot 3 weken dan vandaan komt

 

Mijn telefoonhoesje van aliexpress is zelfs al binnen….sneller dan de telefoon.

 

Ik zou graag lezen als mensen wel de telefoon hebben ontvangen en hoelang dat dan heeft geduurd, dat geeft misschien een beetje houvast, de levertijd op de site klopt iig niet helaas.

Hallo,

inmiddels wacht ik al 3 weken op mijn iPhone 12 pro. Heeft iemand enig idee hoelang het nog gaat duren voordat ik mijn telefoon eindelijk binnen heb? 

Met vriendelijke groet, Gemma

Reputatie 7
Badge +17

@Gemma01, @Setje01 en @Arjanmes, ik zou jullie willen vragen deze vraag in het verzameltopic te plaatsen.  Zoals daar staat: Niet geleverd? Door een tekort aan toestellen bij Apple is de levertijd wat langer, hierboven vermelden wij  per uitvoering de actuele verwachtte levertermijn. We doen er alles aan om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren. Hierin geldt: als eerste besteld = als eerste in huis. Via e-mail en sms houden we je op de hoogte over je bestelling!

Reputatie 1

Is er al iets bekend wanneer de iPhone 12 pro op voorraad is. ! 

Beste @kpn

ik heb mijn bestelling iPhone12 pro afgelopen dinsdag geannuleerd aangezien het nog niet duidelijk is wanneer het geleverd wordt, helaas. Ik mag wel hopen dat ik aankomende week mijn betaalde € 1000 teruggestort krijg?

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@rw112020 uiteraard wordt het geld teruggestort als de bestelling is geannuleerd. @Veghel het best kan je even op het verzameltopic kijken. Hier wordt door medewerkers van KPN de meest actuele informatie doorgegeven. 

Beste KPN

Ik heb op 17-11 mijn bestelling van de Iphone12 geannuleerd en nu een week later mijn € 1000 nog niet teruggekregen. Ik mag toch aannemen dat zo’n groot bedrag toch snel retour komt. @Kpn wanneer kan ik het bedrag op mijn rekening terugzien?

 

Admin: verplaatst naar al lopend topic

Reputatie 7
Badge +17

@rw112020 Nadat het toestel succesvol is teruggekomen bij ons duurt het maximaal 14 dagen voordat het bedrag op de rekening zou moeten staan. Is dit niet zo, neem dan even contact met ons op. 

Ik heb de bestelling geannuleerd en de iPhone pro is niet geleverd dus hoeft ook niet terug. Nu bijna twee weken later nog geen geld ontvangen. Wettelijk gezien moet dit binnen twee weken worden teruggestort dus @kpn hoop dat het uiterlijk as dinsdag op mijn rekening wordt bijgeschreven anders zijn jullie in overtreding. 

Nu bijna 3 weken verder en nog mijn geld niet terug ontvangen! Ik heb al heel vaak gebeld en er is zelfs een mail naar vanuit het callcenter naar een manager gestuurd. Tevens klacht ingediend! @KPN dit is echt schandalig. Ik heb het recht een order te annuleren en binnen 14 dagen mijn € 1056 terug te zien. Ik ben zo boos en gefrustreerd en niemand doet hier iets aan. Wil iedereen waarschuwen nooit meer een aanbetaling te doen want je moet heel lang wachten voordat je je geld terugziet! 

Reputatie 7
Badge +17

@rw112020 reden waarom ik eerder geen actie heb kunnen ondernemen is doordat alles nog binnen de gebruikelijke doorlooptijden viel. Ik ben het met je eens dat dit om een groot bedrag gaat maar op het moment van mijn eerdere reactie was er nog een meer dan redelijke kans dat het automatisch gestort zou kunnen worden. Nu dat niet zo is ben ik wel blij dat er via de klantenservice al stappen worden ondernomen. Ook zou ik daarmee er van uit willen gaan dat het nu in orde komt. Wat ik kan doen is eventueel dit nog even nakijken. Wel is het zo dat ik via de postcode en het huisnummer in je profiel niet uit kom op een lopend KPN abonnement. Zou dit kunnen kloppen? Als dit zo is zou je deze dan kunnen updaten? 

 

Klopt, ik heb geen lopend mobiel abonnement. Ben wel kpn klant met internet/tv. Ik ben benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren voordat iemand ervoor zorgt dat het geld terugkomt. 

Beste @Kpn 

Ik wacht nu al 3 ½ week op terugbetaling van mijn geannuleerde bestelling. Dit gaat om een groot bedrag € 1056. Ik ben heel boos dat niemand zich hiervoor verantwoordelijk voelt. Heb al heel veel gebeld maar nog altijd niets terugontvangen.  Wie bij kpn gaat mij helpen?

*admin: verplaatst naar je eigen topic