iPhone 5 recall by lease

• 28 april 2014
  • 4 reacties
  • 1760 keer bekeken

Hoi,

Apple heeft een recall voor de iPhone 5 ivm problemen met de sluimerknop.

Zie ook: https://ssl.apple.com/nl/support/iphone5-sleepwakebutton/

Mijn toestel komt ook in aanmerking hiervoor echter heb ik een lease toestel. Krijgen we van de KPN bericht hierover of moeten we zelf actie ondernemen?

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Deze actie is van Apple zelf en hiervoor zou u dan zelf actie moeten ondernemen. Ze gaan het toestel zelf niet omruilen en hierdoor zal dus het IMEI nr hetzelfde blijven.

Beste,

ik heb mijn iphone 5 met lease naar een AMAC-winkel gebracht omdat deze ook binnen de serie viel omdat KPN deze niet wilde innemen terwijl ik hier wel voor verzekerd ben. Beetje rare constructie, aangezien ik de telefoon lease en de telefoon dus eigenlijk eigendom is van KPN. Zijn de gemaakte kosten gewoon bij KPN te verhalen? Ik zit namelijk nu ook al een week zonder mobiele telefoon.

Reputatie 6
Badge +2
Welke kosten, de reparatie is toch gratis? Waarom wilde KPN een defecte telefoon niet innemen terwijl deze verzekerd is? Dat klinkt wel apart.

Reputatie 5
Badge +2
Beste da_broos,

ik kan me voorstellen dat het raar overkomt, wanneer je een probleem hebt met je toestel, je deze niet via KPN kan laten repareren.

De reden dat de reparatie niet via KPN kan verlopen, is omdat Apple heeft aangegeven dat alle iPhone's die klachten hebben met de sluimerknop, zelf te willen repareren.

Om deze reden mogen wij het toestel, met dit probleem niet ter reparatie aannemen.

Kun je aangeven wat je bedoelt met gemaakte kosten?

Deze reparatie zou namelijk ook via Apple, geen kosten met zich mee moeten brengen.

Ik hoor graag van je,

Met vriendelijke groet,

Afra

Reageer