iPhone 5 web-only aanbieding

• 1 oktober 2012
  • 50 reacties
  • 10836 keer bekeken

Ik heb vorige week middels de voorinschrijving mezelf ingeschreven voor de iPhone 5 een bestelling geplaatst. Tot nu toe is er nog altijd geen informatie gegeven over de verdere afhandeling van deze actie, terwijl de iPhone 5 al te koop is.

Wanneer kan ik de bestelling afronden en mijn iPhone 5 in ontvangst nemen?

50 reacties

Reputatie 7
Badge +8
http://kpnmobile.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2259

met de voorinschrijving plaats je geen bestelling, je kreeg enkel een email met daarin een aanbieding, waarop men actief diende te reageren, je kwam dan terrecht in de webshop, ik neem aan dat je dat bestelproces helemaal hebt doorlopen?

de uitlevering is begonnen dit weekend.

Ik zou ook wel graag willen weten wanneer mijn bestelling bevestigd wordt.

De link gegevens in het tweede bericht is alleen van toepassing op bestellingen die reeds gemaakt zijn, niet op voorinschrijvingen waarvan de bestelling nog moet worden gemaakt.

Ik heb actief gereageerd op de email en kreeg alleen een email met de volgende tekst:

"Geachte heer van der Heijden,

Bedankt voor uw bestelling. U heeft straks de iPhone 5 in huis!

Vanaf de eerste week van oktober kunnen we de iPhone 5 leveren. U ontvangt dan nogmaals een bevestiging van uw bestelling en daarna wordt er contact met u opgenomen om een afspraak voor de levering te maken.

Met vriendelijke groet,

KPN"

Hierna heb ik geen verdere informatie mogen ontvangen van KPN.

Reputatie 7
Badge +3
Beste vonrutch,

Het klopt inderdaad wat in de brief staat.

Gezien het de eerste dag van deze week is bestaat de mogelijkheid dat berichten tot aan vrijdag verstuurd worden.

Vanwege de grote vraag naar de i-phone5 is bewust gekozen om berichten gedurende de hele eerste week te verzenden.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Das mooi om te lezen, dus deze week zullen we een bericht ontvangen met betrekking tot de bevestiging en daarna pas uitleveren?

Reputatie 7
Badge +3
Beste Marcoss1968,

Ze worden momenteel reeds geleverd, het is maar net hoever je in de rij staat van de bestellingen.

Er wordt ons aangegeven dat KPN hun uiterste best doet om de leveringen zo snel mogelijk te laten plaatsvinden.

Ik weet het geeft je geen troost of klaar antwoord maar er wordt al geleverd, hopelijk komt de i-phone5 dan ook zo snel mogelijk naar een ieder die hem heeft besteld inclusief jezelf.

Met groet,

Cornelis

Verwacht hem toch wel deze week in mijn handen te hebben.

Iedereen moet hem tegelijk krijgen want ons wordt de 1ste lichting belooft.

Beetje meer correspondentie van KPN mag wel, neem aan dat jullie ook wel beseffen dat we hier met smart op zitten te wachten.

Ik ben het met djdd eens. Als ik afgelopen vrijdag naar een willekeurige shop was geweest was de kans groter om een iPhone 5 in handen te hebben dan deze voorinschrijving waarbij ons als eerste de iPhone 5 werd beloofd.

Ik vermoed dat dit niet zozeer met KPN te maken heeft, maar meer met Apple die slechts een beperkt aantal iPhone's kan produceren. In ieder geval niet genoeg om ineens aan de altijd zeer grote vraag te voldoen. Maakt het feit dat je moet wachten niet minder vervelend natuurlijk ;-)

Bij het verlengen van mijn abonnement werd er duidelijk gezegd dat je je toestel van de 1ste lichting krijgt, dus ook al is die eerste lichting maar 1 of 10 iPhones, KPN dient wel die beloofte na te komen.

Citaat
De 1ste voorraad iPhone 5 met 4 maanden bellen, sms en Internet voor slechts 25,- p/m.
Alleen te bestellen via deze pagina & Zolang de voorraad strekt.
"Zolang de voorraad strekt." :-(

De voorraad is er wel, alleen doseren ze alles door de bestellingen uit te smeren over een hele week. Ik zie het probleem niet, er zijn genoeg andere grote bedrijven die geen enkel probleem hebben om al deze bestellingen te verwerken.

T-Mobile heeft naar buiten gebracht dat het in de pre-order fase al 25.000 iPhone 5 toestellen heeft verkocht. Dit is nog altijd in schraal contrast met de 2 miljoen(!) pre-orders die Apple heeft moeten verwerken twee weken geleden en zij hadden geen enkel probleem om deze bestellingen te verwerken.

Gelukkig krijg je na de bestelling een mailtje dat het rond is en dat het bijna zover is dat je de nieuwe iPhone in handen hebt.

Hoop toch niet dat KPN mij gaat teleurstellen na nu al min. 12 jaar trouwe klant te zijn.

Stond op het punt om te vertrekken vanwege het toestellease programma, maar deze aanbieding + belofte heeft mij toch bij KPN gehouden (waar ik binnen 24h eigenlijk al weer spijt van had omdat ik eerst klantenservice gebeld had met de vraag of er ook op korte termijn ook de keuze voor wit beschikbaar zou zijn maar daar werd duidelijk gezegd dat dat nog wel een een paar weken ging duren en helaas was deze 12u na mijn bestelling gewoon te verkrijgen) 

Maar goed, ik zal rustig deze week afwachten en het het is immers nog geen 2 oktober :-)

@ vonrutch,

Ik blij dat je blijkbaar met elke aflevering van T-Mobile bent meegeweest, ik leef nu in de blije wetenschap dat jij dat vast hebt gedaan, want je zegt het zonder enige twijfel en moet het dus wel waar zijn he?
Klein bietchen geduld kan geen kwaad en niet zo katten hé, over een paar dagen krijg je vast je nieuwe telefoontje en sta je weer in het leven als een redelijk vrolijk persoontje. (oh...en voorzichtig met de courier he? hij doet ook maar gewoon zijn werk)

een (H)i5 voor je:)

vonrutch schreef:
De voorraad is er wel, alleen doseren ze alles door de bestellingen uit te smeren over een hele week.

Ben wel benieuwd waar je deze wijsheid vandaan haalt 😮 Maar als je toch op de hoogte bent van de levering, waarom stel je hier dan überhaupt nog vragen over?

Dit is een veronderstelling, gezien de uitspraken van KPN met betrekking tot de pre-orders.

En als ik geen vragen stel, krijg ik ook nooit antwoorden. De informatieverschaffing van KPN is zeer triest als ik mijn heil moet zoeken in het forum, KPN webcare en de klantenservice voor simpele vragen.

Ik snap dat KNP wat tijd nodig heeft om in alle aanvragen te voorzien, alleen zou ik het wel prettig vinden om al een bevestiging te ontvangen over het bestelde abonnement. Nu heb ik enkel een mail over het feit dat ik binnenkort een iPhone 5 in huis heb en dat ik later een mail ontvang.

Ik zou liever al een mail ontvangen waarin staat aangegeven dat alles goed en wel is aangekomen en waar desnoods in staat dat ik hem pas over een week of twee ontvang. Nu bekruipt mij de gedacht dat er ook zomaar iets fout gegaan kan zijn aangezien ik verder niets meer heb vernomen van KPN.

Is er trouwens iemand die de iphone 5 reeds binnen heeft via de voorinschrijving en web only bestelling? Ik vind het vreemd dat je er niet van hoort verder.

Nee.

Ik kijk elke dag meerdere malen met spanning naar mijn inbox of er al 'bericht' is, maar tot op heden, helaas.................en ik kan nie wachten....!!!!

Geduld is een schone zaak :manlol:??

Maar uhh........Als er iemand iets weet, graag 'posten'........

Ik mag hopen dat ze ruim over de helft zijn, gezien de iPhone 5 al 4 dagen te koop is (hierbij is zondag niet meegeteld). Ik kan tot op heden alleen maar berichten vinden van mensen die nog zitten te wachten en niemand die daadwerkelijk zijn toestel in handen heeft.

Kan natuurlijk aan mij liggen met mijn zoektechnieken, of dat de 'zeikerds' zoals wij een grotere stem hebben dan de bezitters van het toestel.

Ik heb net contact opgenomen met KPN en er bleek geen aanvraag van mij binnen te zijn. Beetje jammer want nu heb ik dus niets aan de voorinschrijving gehad en zal ik waarschijnlijk erg lang moeten wachten op de iPhone 5.

Hier exact hetzelfde. In MijnKPN staat nog steeds dat ik mijn abonnement kan verlengen. Zowel via Twitter webcare als Facebook als telefonische klantenservice heb ik nog geen normaal antwoord op mijn vraag mogen ontvangen. Ben al lang klant bij KPN maar het gebrek aan communicatie hierover valt me vies tegen. 

"Ik snap dat KNP wat tijd nodig heeft om in alle aanvragen te voorzien, alleen zou ik het wel prettig vinden om al een bevestiging te ontvangen over het bestelde abonnement. Nu heb ik enkel een mail over het feit dat ik binnenkort een iPhone 5 in huis heb en dat ik later een mail ontvang.

Ik zou liever al een mail ontvangen waarin staat aangegeven dat alles goed en wel is aangekomen en waar desnoods in staat dat ik hem pas over een week of twee ontvang. Nu bekruipt mij de gedacht dat er ook zomaar iets fout gegaan kan zijn aangezien ik verder niets meer heb vernomen van KPN."

Ik heb vanmiddag ook contact gezocht met KPN en dat heeft het voorgoed verpest.

Ik belde rond een uur of vijf naar kpn na aanleiding van het bericht pliNSINGA om de status van mijn bestelling te vragen.

Ik kreeg een uiterst onbeschofte vrouw aan de lijn die als eerste melde hoe ik het in mijn hoofd kon halen om te bellen, ik moet gewoon afwachten en ze zijn er niet om even wat na te kijken.

En ze was niet van plan om het op te gaan zoeken en ik moest maar van minimaal 2 maanden uitgaan.

Toen ik melde dat ik gebruik maakte van de web only aanbiedingen met 1ste levering werd ik uitgemaakt voor leugenaar en dat dat niet bestond, na volhouden dat het er wel stond werd mij het volgende verteld hoe ik die zin dan zou moeten verstaan. `Als je naar de markt gaat en je ziet een broek van 10 euro en de verkoper zeg dat alleen jij hem voor 7,50 mee krijg, dat geloof je dan toch ook niet en weet je dat je bedonderd wordt.` Raar maar waar.

Mevr stond er nu op dat de verbinding verbroken werd want dit was voor haar maar tijdverspilling.

op mijn vraag dat ik met iemand anders in contact kon komen was dat onmogelijk. Het enigste wat im maar moest doen was een mailtje ofzo sturen. Toen ik zei dat ik het daar niet mee eens was hing ze op.

Gezien ik het hele gesprek gewoon rustig gebleven (zou ik normaal niet zijn maar had telkens de gedachte dat mijn iPhone op het spel stond) was, kookte mijn bloed toen het gesprek voorbij was.

Mijn vriendin hoorde het gesprek aan en trok gelijk haar conclusie, VANDAAG moet KPN nog de deur uit.

Zij belde nu (ik kookte nog) een kreeg gelukkig een uiterst vriendelijke man die even het een en ander ging bekijken, al gauw blijkt dat de bestelling helemaal niet in het systeem staat en er dus nog niets verlengd is (en ik was niet de enigste, veel web bestellingen zijn niet aan gekomen) dus ik kom nu wel gelukkig makkelijk van KPN af.

Maar KPN, ga aub beter met jullie klanten om. Ik en mijn vriendin `waren` 12 jaar trouwe en goed betalende klanten. PS. ik kreeg de melding dat het opgenomen werd, mischien een leermomentje.

Welke community manager gaat hier op reageren en duidelijkheid verschaffen hoe het zit met de webonly aanbieding!!!

Reageer