iPhone 5 web-only aanbieding

• 1 oktober 2012
  • 50 reacties
  • 10836 keer bekeken

Toon eerste bericht

50 reacties

Net nogmaals gebeld en kreeg te horen dat er sinds gisteren een storing is in het systeem waardoor de orders niet opgezocht kunnen worden. Deze reply kreeg ik eerder vandaag ook al via Twitter. Mogelijk dus dat daardoor de bevestigingsmails nog niet zijn verstuurd en andere helpdeskmedewerkers de web only orders niet hebben kunnen vinden. De verwachting is dat de storing morgen in de loop van de dag voorbij is...

Vreemd dus dat er vrij veel verschillende reacties komen op dezelfde vraag, ik ben het spoor een beetje bijster. Morgen nogmaals proberen en anders stap ik over.

Maw weer wachten dus...

Ik ben op dit moment geen klant van kpn, maar van Telfort..... en zou dus met deze aanbieding met nummerbehoud willen overstappen.

Maar nu ik dit allemaal lees hou ik mijn hart vast....

Nou laten we hopen dat het allemaal nog goed komt en dat het nu juist niet fout gaat omdat er nu weer een nieuwe bestelling voor mij is aangemaakt. Zou inderdaad fijn zijn als hier enkele bevestiging op gegeven kan worden.

Het zou voor mij helpen als KPN nar buiten komt met een eenduidig antwoord en spreekt vanuit één mond. Mijn ervaring (en enkele verhalen van mijn lotgenoten in dit topic) is dat:

- de persoon die ons probeert te helpen geen weet heeft van het probleem, laat staan de oplossing;

- er simpelweg geen antwoord wordt gegeven (KPN webcare op Twitter vooral);

- je van het kastje naar de muur wordt gestuurd of zelfs opgehangen (telefonische klantenservice);

- verschillende antwoorden worden gegeven aan- en door verschillende personen (zowel KPN personeel als klanten);

- er beduidend meer mensen zijn die nog niet in contact zijn gebracht met KPN om hun bestelling af te ronden en zo hun iPhone 5 in ontvangst mogen nemen (en na 5 dagen mag je toch wel verwachten dat minstens de helft geholpen is, anders gaat het streven van 'eerste week van oktober' ook niet op);

- mensen wel gereserveerd hebben maar niet in het systeem terug te vinden zijn;

- het communicatie initiatief vanuit de klanten zelf komt en KPN op vrijwel ieder front óf zwijgt óf niet met fatsoenlijke informatie komt.

Ik stapte over naar KPN omdat ik de service van T-Mobile zat was. Tot op heden lijkt het dezelfde kant op te gaan...

Zojuist contact gehad met kpn om te vragen hoe het met mijn bestelling was.

Maar helaas  het antwoord was we kunnen niks zeggen omdat we  al sinds zondag een storing hebben. Je moet gewoon ff geduld hebben.  Ik heb er geen goed gevoel aan over gehouden en denk dat KPN zijn belofte niet na gaat komen.

Dus onze iPhones liggen in een magazijn weg te roesten omdat het systeem waar wij in staan in storing ligt. Ondertussen kunnen andere mensen bestellen via internet of in de winkel een iPhone halen zonder problemen.

Dus de 'gelukkige' die als eerste een iPhone krijgen moeten wachten en wachten...

Een storing vanaf zondag al..........lijkt me stug........

Dit kost KPN centjes........geen verkoop........geen geld.....

Dit moet toch snel op te lossen zijn.......zodat je potentiele nieuwe klanten kan informeren......??

ja ja echt waar vanaf zondag een storing maar er wordt 24 uur p/d aan gewerkt volgens kpn echter na 2,5 dag nog steeds niks opgelost. Een beetje bedrijf heeft een back up systeem voor als er een storing is. Ik heb ook het gevvoel dat we in de maling worden genomen door KPN.  Als ze deze week niet leveren zoals beloofd bij het plaatsen van de bestelling ga ik mijn bestelling annuleren en abonnement opzeggen. 

Als er storing is, kan ik best begrijpen dat het langer kan duren.

Maar communiceer dit dan eenduidig en kom niet drie dagen later na veel frustraties half naar buiten met dit antwoord.

Ik wacht nog altijd op een community manager die dit ons mededeelt hier op het forum.

Er is een algemeen item aangemaakt met algemene vragen en algemene antwoorden ..................

http://forum.kpn.com/t5/Veel-gestelde-vragen-over-de/bd-p/i-phone5

Erg leuk, maar de vragen waar wij mee zitten worden er niet in beantwoord. Drie weken wachten is niet wat ons toegezegd is, dus ga ik er van uit dat ik me daar niets van aan hoef te trekken.

Loop eens door het topic heen, lees de vragen die we hebben en zet de antwoorden in de FAQ.

Ik ben deze manier van communiceren beu en heb een handreiking gedaan richting de media. Hopelijk kunnen zij het nieuws oppikken en wel antwoorden voor ons lospeuteren.

Reputatie 1
Badge
meneer vontrut je mag misschien een punt hebben dat het niet helemaal goed gaat, maar ik heb nog nooit zo'n zeiker op het forum gezien, op welk forum dan ook

U noemt het zeikerd, ik noem het verontrustte klant die er vanuit hier antwoorden probeert te krijgen op mijn vragen. Mijn ervaring is dat, als de media zich er mee bemoeit er opeens wel antwoorden komen op vragen. Daarnaast vind ik het niet meer dan normaal dat klanten geholpen worden bij vragen en niet doodgezwegen of genegeerd worden.

Ik blijf beleefd en doe mijn best mijn geduld te bewaren, maar geduld raakt nu eenmaal op.

vonrutch ik ben het helemaal met u eens. KPN geeft geen bevredigde antwoorden op de vragen die klanten stellen. Nu maar hopen dat als er media aandacht komt dat er wel aktie wordt ondernomen en niet de mensen in de maling nemen met een storing die al 3 dagen duurt waar ze al 3 dagen met man en macht 24 uur per dag aan werken om het opgelost te krijgen. 

Ik kreeg net via Facebook de reactie dat de levertijd is opgelopen tot drie weken. Tegelijkertijd was ik in een KPN winkel en ook daar werd de storing genoemd. De medewerker was het overigens compleet met me eens en adviseerde vooral om lekker vaak naar de klantenservice te bellen (toch gratis) en ging er vanuit dat KPN was vanaf zaterdag pas zijn best hiervoor zou gaan doen gezien dan de eerste week van oktober dan voorbij is.

Ik krijg eigenlijk het idee dat die storing niet echt het probleem is maar meer de hoeveelheid orders. 

Ik denk niet dat het probleem het aantal bestelde iPhones is. Als dat het probleem is, zouden de mensen die in de voorinschrijving hun iPhone 5 hebben besteld nu geen problemen hebben (zij hebben immers toezegging dat zij als eerste de iPhone 5 krijgen) en dat hebben wij nu dus wel.

Hopelijk komt er via het andere topic spoedig meer informatie.

zie ander topiq "Veel gestelde vragen over de iPhone 5"......

Ik heb net de bevestiging van de bestelling binnen.

grtz,

Marco

Net weer aan de lijn gehangen bij KPN waarbij ik een zeer vriendelijke jongeman aan de telefoon kreeg. Hij snapte de situatie en zegde toe de hele toestant voor mij recht te trekken. Hij heeft de bestelling opnieuw ingevoerd in het systeem onder dezelfde voorwaarde en zou ik waarschijnlijk morgen maar uiterlijk binnen 5 werkdagen van de koerier iets te horen krijgen.

Ik hing met een goed gevoel op, denkend dat ik geholpen was. Tot ik twee minuten later een email ontving waarin werd medegedeeld dat ik doodleuk 3 weken moet wachten.

De telefoon weer ter hand om de klantenservice te bellen waarbij ik een vriendelijke dame aan de telefoon kreeg die mij doorverbond met de juiste afdeling.

Na enkele minuten in de wacht neemt een medewerker de telefoon op en zonder ook maar iets te zeggen hangt hij gelijk weer op.

Mijn kookpunt naderde en trachtte normaals te bellen waarna ik een zeer onvriendelijke jongedame aan de telefoon kreeg. Zij deelde mij mede dat er problemen zijn met het systeem en het bij de levering helemaal fout is gegaan. De mensen die zich vooraf hadden ingeschreven zijn niet gegarandeerd van een toestel want deze zijn allemaal al vergeven, was uiteindelijk de boodschap.

De keukentegels die ik bijna kapot geslagen heb zijn tekenend van de woede die ik op dit moment voel.

Het is inmiddels donderdagmiddag en nog steeds niks gehoord van KPN terwijl mij gister was verzekerd dat ik deze week geleverd zou krijgen.

Dat gaat KPN dus niet lukken. Bedankt KPN voor de slechte communicatie en service.

Ga vooral zo door !!!!!!   van alles beloven maar niet nakomen. HULDE !!!!!!!

Heel erg jammer dit. Ook ik heb tot op heden nog steeds niets gehoord, ondanks verschillende toezeggingen! Ik kreeg wat hoop toen ik las dat er enkele bevestigingen waren verstuurd, maar begin er nu toch wel nog meer van te balen! 

Ik vind het een hele slechte zaak worden van KPN en snap werkelijkwaar niet hoe dit zover heeft kunnen komen. Er kunnen geen toezeggingen dedain worden, maar dit gebeurd wel degelijk, alleen houdt KPN zich hier gewoon niet aan. De personen aan de telefoon die blijkt het niets uit te maken en nemen klakkeloos nieuwe bestellingen aan en doen daar valse belofte!

Alstublieft KPN, zorg nu eens voor duidelijkheid! En vonrutch, houd moed en de tegels heel!

Reputatie 7
Badge +3
Beste pliNSINGA,

Ik begrijp de frustraties volkomen en de signalen die ik krijg via het Forum worden ook zonder meer serieus genomen. Van mijn kant is hetgeen wat ik kan doen die signalen uitzetten en ik vraag ook continue om updates zodat ik de Forum leden op de hoogte kan houden.

Je laatste signaal over hetgeen wat over de telefoon wordt gezegd heb ik onmiddelijk opgepakt en uitgezet bij de afdeling die daar zorg voor dragen.

De bevestigingen gaan inderdaad wel de deur uit maar nog niet op een snelheid waarop ik en ook u hopen. Over de aflevering van de bestellingen heb ik helaas nog geen update.

Zoals gezegd, ik zal hier informeren zodra ik updates krijg.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Cornelis kom aub eens een keer met concrete informatie waar klanten iets aan hebben.

Niet met we zijn druk bezig. Klanten geloven het intussen niet meer dat jullie al 4 dagen lang bezig zijn om een storing op te lossen

Cornelis schreef:
Beste pliNSINGA,

Ik begrijp de frustraties volkomen en de signalen die ik krijg via het Forum worden ook zonder meer serieus genomen. Van mijn kant is hetgeen wat ik kan doen die signalen uitzetten en ik vraag ook continue om updates zodat ik de Forum leden op de hoogte kan houden.

Je laatste signaal over hetgeen wat over de telefoon wordt gezegd heb ik onmiddelijk opgepakt en uitgezet bij de afdeling die daar zorg voor dragen.

De bevestigingen gaan inderdaad wel de deur uit maar nog niet op een snelheid waarop ik en ook u hopen. Over de aflevering van de bestellingen heb ik helaas nog geen update.

Met vriendelijke groet,

Cornelis schreef:
Beste pliNSINGA,

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Cornelis

.  Ik zou zeggen vandaag nog de bevestigen de deur uit en vanaf morgen de iphones leveren. Met leveren vanaf de 1e week oktober wek je de suggestie dat  je ook in de 1e week van oktober gaat leveren. Het is dan een beetje flauw om te zeggen dat dit ook in november of december kan zijn zoals de service desk ons nu informeerd.

Wees eerlijk naar je klanten toe.

Cornelis kom aub eens een keer met concrete informatie waar klanten iets aan hebben.

Niet met we zijn druk bezig. Klanten geloven het intussen niet meer dat jullie al 4 dagen lang bezig zijn om een storing op te lossen

Ik zou zeggen vandaag nog de bevestigen de deur uit en vanaf morgen de iphones leveren. Met leveren vanaf de 1e week oktober wek je de suggestie dat  je ook in de 1e week van oktober gaat leveren. Het is dan een beetje flauw om te zeggen dat dit ook in november of december kan zijn zoals de service desk ons nu informeerd.

Wees eerlijk naar je klanten toe.

Dames en heren, ik denk dat we Cornelis een beetje ruimte moeten geven. In een bureaucratisch bedrijf als KPN is er nu eenmaal een bepaalde hyrargie en informatiestroom. Cornelis weet niet meer en doet zijn best voor ons, maar we zullen hem toch wel (hoe moeilijk dat ook is) vertrouwen moeten geven zodat hij zijn werk gewoon kan doen. Cornelis is wat dat betreft degene die ons tot nu toe nog op de meest vriendelijke manier geholpen heeft en het is niet zijn schuld dat hij geen informatie krijgt.

Dat gezegd hebbende denk ik dat Cornelis ons misschien wel kan helpen om te kijken voor compensatie. De belofte van 'eerste week van oktober' komt voor mij in ieder geval al niet uit gezien ik nog geen bevestiging heb gehad van mijn bestelling. Om het leed te verzachten zouden we wellicht samen kunnen kijken of we het alsnog met een kleine glimlach en gerust hart af kunnen sluiten.

Reageer