iPhone 5S zeer slechte geluidskwaliteit.

• 2 april 2014
  • 16 reacties
  • 3581 keer bekeken

Sindskort maak ik ook gebruik van de iPhone 5S. De contactpersonen, die ik bel klagen over de geluidskwaliteit en dat ik zeer slecht verstaanbaar ben. Nu dacht ik, dat de oorzaak van het probleem ligt bij de toestellen van mijn contactpersonen, maar daar is na een gedegen onderzoek geen sprake van. Ze klagen over blokkerig wegvallend geluid. Ik heb de firmware geupdate. Volume staat op maximaal. De nano simkaart schoongemaakt. Mocht allemaal niet baten. Ik betaal elke maand € 55,- voor mijn abonnement. Dan mag ik wel verwachten, dat het produkt iPhone 5S en de bijbehorende abonnement goed functioneert. Normailiter ben ik zeer tevreden over Apple produkten. Met name over de iPhone. Ik heb altijd iPhone gebruikt. Als mijn probleem niet wordt opgelost, zal ik nooit weer een iPhone gebruiken en een KPN abonnement afsluiten. Ik heb niet bepaalt de goedkoopste abonnement en toestel. Dit kan de KPN toch niet verkopen aan de klanten. Het is een bekend probleem wordt gezegt. Dan moet KPN het probleem oplossen met Apple en de klant een tegemoetkoming of een korting geven op de prijs van de KPN abonnement en moet de klant niet de prijs gaan betalen van een gebrekkig produkt en dienst. Dat gebeurt nu wel. Ik betaal niet € 55,00 per maand voor een disfunctionerend produkt en dienst. Mond op mond reclame is heel goedkoop en effectief. Negatieve mond op mond reclame kost geld. KPN verliest door deze werkwijze te hanteren heel veel klanten.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Het is zinloos om een product aan te bieden wat sowieso niet zou werken, echter is dat in dit geval dus NIET het geval. Het probleem zal een oorzaak gaan hebben. Als u dit probleem op meerdere postcode locaties heeft zal het al snel een probleem gaan worden met of de simkaart of het toestel. Daarbij is dan de vraag of u de mogelijkheid heeft de simkaart in een ander toestel te proberen.

Mocht dit niet kunnen dan kan dit ook getest worden via een KPN Winkel of XL Winkel.

Iphone staat niet bekend om een top kwaliteit qua antenne, maar het is absoluut niet zo dat deze een constant probleem geeft en al helemaal niet de probleem die u hier aangeeft ;)

Mijn tip is de iphone na laten kijken, er zit immers nog garantie op.

Met alle respect Shugosha, wat een onzin dat je dit op de antenne gooit. De antenne van de iphone is prima en sinds de iphone 4S vele malen beter qua ontvangst omdat ie op een betere plek geplaats is (het is nu niet meer mogelijk de antenne af te dekken met de hand tijdens bellen).

Reputatie 3
Badge
Ook ik heb een 5S en ook ik krijg weleens klachten dat ik minder verstaanbaar ben. Soms wel, soms niet. Nu vraag ik mij af of dit binnen of buiten is. In het centrum van Rotterdam kan het te maken hebben met hoogbouw of tussen de gebouwen.  

Reputatie 3
Badge
Een reset wil ook nog weleens helpen.

Badge
Ook ik heb het zelfde probleem, 2x bij de Ginius bar van Apple geweest en vandaag 23-2 een nieuwe GSM gekregen.

Probleem is er nog steeds! Dus dat ligt niet aan de software of  hardware van Apple Iphone 5s.

Moet haast wel een probleem zijn van KPN

Reputatie 7
Badge +24
Beste bkreyns, 

Welkom op het KPN forum. Wat jammer om te lezen dat je dit probleem ook ervaart. Ervaar je dit overal of op bepaalde postcodes? En merk je ook verschil wanneer je binnen of buiten bent? 

Met hartelijke groet, 

Cindy

Badge
Ik moet zeggen dat ik al eerder met KPN heb gehad over de slechte ontvangst op postcode 1335BB en 1217PM, maar daar was helaas niets aan te doen.

Ik doe er nog even een test bij van de locatie 1335 BB

speedtest

Reputatie 7
Badge +24
Beste bkreyns, 

Ik zie inderdaad dat je updload redelijk is en je download helaas iets minder. We doen ons best om overal goed netwerk te bieden, maar helaas is dat niet in alle gevallen mogelijk door bijvoorbeeld omstandigheden. Ik hoop dat dit voor jou ook gaat verbeteren in de toekomst. 

Met hartelijke groet, 

Cindy
Badge
Weer een antwoord waar ik NIETS! aan heb,

Ik heb voor KPN gekozen voor landelijke dekking en niet voor hier en daar goede dekking!

Maar ik moet nog 1 1/2 jaar en dan zien wel wel weer verder.

Aan sorry heb ik helemaal niets!

Reputatie 7
Badge +24
Beste bkreyns, 

Je geeft aan al contact te hebben gehad hierover en dat er op dit moment geen verbetering in zit. Helaas heb ik hier geen ander antwoord op, hoe graag ik dat ook zou willen. 

Met hartelijke groet, 

Cindy
Badge
Dat maakt de keuze na nog 1  1/2 jaar nog makkelijker.  Providers is net politiek!

Badge
Hey ,

Inderdaad erg vervelend dat je niet goed te horen bent als je aan het bellen bent, up- en download zien er nog niet heel slecht uit als ik eerlijk ben.. Overal in het land heb je ongeveer deze up- en download.

Echter is het natuurlijk niet de bedoeling dat het hierbij blijft.. KPN heeft 4G als eerste provider in Nederland geintroduceert met een landelijke dekking. Veel klanten maken dagelijks gebruik van het 4G netwerk en de huidige frequentie(s) worden steeds drukker. Daarom is KPN begonnen met het verbeteren van het 4G-netwerk en moet er dus binnenkort een bettere dekking + snelheid gerealiseerd kunnen worden.

Mijn advies is om nog even af te wachten of het gaat verbeteren.

Badge
Tja bijna een jaar verder......en nog steeds de problemen. Landelijke dekking maar hier en daar niet! en meer hier niet dan wel.

Dus wat zal ik zeggen.......wanpresstatie van KPN ? Je vraagt patat met en je krijg zonder maar betaalt wel voor met. ( mooie reclame van vodafoon ) maar waarheid bij KPN.

Badge
Hoi ,

De dag dat iedere provider 100% dekking heeft hang ik de vlag uit. Over het algemeen heeft KPN toch echt wel het meeste bereik en is het erg stabiel. Jij hebt waarschijnlijk gewoon de pech dat je in een gebied zit waar de dekking van KPN minder is.

Zelf zat ik twee en een half jaar geleden bij Vodafone, op mijn adres kon ik alleen bellen en smsen, en daar betaal je inderdaad niet voor niets voor internet. Overigens hetzelfde gezeur met T-Mobile. Vanmiddag zag ik een bericht op nu.nl dat KPN fors gaat investeren in nieuwe zendmasten en het uitrollen van frequenties.

Afgelopen maand heb ik het volgende:

De contactpersonen, die ik bel klagen over de geluidskwaliteit en dat ik zeer slecht verstaanbaar ben. Het klinkt gedempt en alsof ik ver weg ben. Nu dacht ik, dat de oorzaak van het probleem ligt bij de toestellen van mijn contactpersonen. Bij een KPN XL center geweest in mei te Amsterdam. Nieuwe SIM kaart . Die kunnen het ook niet oplossen.

Nu heb ik op 3G het toestel staan, en weer geen verbetering.

Wat nu?

Badge
Toevallig al gekeken of er geen stof/vuil in het gaatje van de microfoon zit?

Reageer