Beantwoord

iPhone 7 plus wordt heet en batterij gaat snel leeg.

• 17 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 28067 keer bekeken

Hallo,

Mijn iPhone 7 plus wordt erg snel heet en de batterij kan ik 2 a 3 keer per dag opladen. Hij is al een keer opgestuurd om nagekeken te worden, maar daar kwam niks uit.

Hij wordt zo heet dat ik hem soms niet eens aan kan raken.

Het mag toch niet zo zijn dat ik onwijs veel geld betaal voor een toestel wat niet goed functioneert. Het is dus ook niet zo dat ik recht op een ander toestel omdat ik hem niet verzekerd heb?

Ten slotte heb ik de neiging om dit ding in de kliko te gooien. Ik ben er echt klaar mee.
icon

Beste antwoord door Joran 20 augustus 2017, 12:56

Dag Kylie, dit klinkt zeker niet normaal. Als het toestel zo heet wordt dat je het niet kan aanraken is er iets goed mis. Dit klinkt eigenlijk gewoon gevaarlijk.

Ook zonder een verzekering heb je garantie op een toestel. De vraag is of dit is veroorzaakt door een fabrieksfout. Ik zou eerst een fabrieksreset proberen. Dan weet je zeker dat het geen probleem is met de instellingen, of apps die op de achtergrond de batterij leegmaken. Zorg ervoor dat alles is gebackupt. Als het na de fabrieksreset nog steeds gebeurt, neem het toestel dan nogmaals mee naar de KPN winkel zodat deze opgestuurd kan worden.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Kylie, dit klinkt zeker niet normaal. Als het toestel zo heet wordt dat je het niet kan aanraken is er iets goed mis. Dit klinkt eigenlijk gewoon gevaarlijk.

Ook zonder een verzekering heb je garantie op een toestel. De vraag is of dit is veroorzaakt door een fabrieksfout. Ik zou eerst een fabrieksreset proberen. Dan weet je zeker dat het geen probleem is met de instellingen, of apps die op de achtergrond de batterij leegmaken. Zorg ervoor dat alles is gebackupt. Als het na de fabrieksreset nog steeds gebeurt, neem het toestel dan nogmaals mee naar de KPN winkel zodat deze opgestuurd kan worden.
Reputatie 7
Badge +28
@kylie94: Ik ben benieuwd, hoe is het afgelopen? Hopelijk ligt de iPhone nog niet in de kliko en heb je wat gehad aan de tips hierboven!
Reputatie 3
Badge +1
Hier een tip om je iPhone te kalibreren, Als dat ook niet lukt dan kun je bij applestore een afspraak maken dan.
https://www.apple.com/nl/retail/geniusbar/
tap 1:
Sluit je iPhone (of iPad) aan via de origineel meegeleverde USB Kabel aan een adapter en/of laptop.

Stap 2:
Houdt de aan/uit knop en de homeknop tegelijk ingedrukt vast, totdat je het Apple logo weer ziet. Op dit moment zal je telefoon een ‘harde reset’ krijgen en de iPhone zal beginnen met het kalibreren van de accu.

Stap 3:
Laat de iPhone/ iPad aan de lading liggen totdat deze de 100% bereikt, dit kan (vooral de laatste percentages) even duren. Haal het apparaat niet van de stroomtoevoer af, tussentijds gebruik is overigens geen probleem.

Stap 4:
Nadat de iPhone aangeeft 100% vol te zijn dien je hem nog ca. 45 tot 60 minuten aan de lader te laten liggen. Je iPhone zal nu beter weten wat de 100% status inhoudt en kan daardoor ook beter bepalen wat je nulpunt is in batterij gebruik.
Na deze 4 stappen is uw iPhone weer zo goed als nieuw als het om de accuduur indicatie gaat, deze stap kan u meerdere malen uitvoeren al naar gelang u er mee te maken krijgt en er hinder van ondervindt.
Al geprobeerd en nog steeds problemen met de Batterij van uw iPhone?
iPhone 4/4s/5/5c/5s/Se/6/6s/6+/6s+.

iPhone 7/7plus

Reageer