Beantwoord

iPhone Interactieve TV app werkt niet via USG wifi

  • 6 oktober 2019
  • 5 reacties
  • 202 keer bekeken

De interactieve tv app op mijn iphone XS (iOS 13.1.2, interactievetv 6.4.4) werkt niet indien ik via mijn Wifi verbinding maak. De app geeft even kort beeld en bevriest dan. Soms loopt het geluid wel nog even door, maar dat is wisselend. Dit gedrag is vergelijkbaar met wanneer ik een interactieve tv box aansluit op hetzelfde netwerk (via de kabel uiteraard).
De Wifi gaat via een Ubiquiti access point achter een USG die aan de Experia box hangt.
Ik heb een paar dingen getest en onderzocht:
  • Een iPad Air 2 (iPadOS 13.1.2) op hetzelfde Wifi netwerk werkt probleemloos met de app interactievetv v6.4.4
  • De app opnieuw installeren lost het probleem niet op
  • De app werkt wel indien ik via de Wifi van de Experia box of via 4G verbinding maak,
  • Spelen met de kwaliteitsinstelling heeft geen effect. Blijft niet werken.
  • De website interactievetv.nl openen via Safari geeft hetzelfde gedrag: Via Ubiquiti Wifi wel geluid maar geen beeld. Via Experia Wifi wel beeld en geluid.
Het lijkt er op dat de app voor de iphone een soortgelijke techniek gebruikt als de interactieve tv box gebruikt, met dezelfde nukken. Raar blijft dat het wel werkt op de iPad maar niet op de iPhone.

Heeft iemand hier dezelfde ervaring, of beter nog, een oplossing? En dan zonder de Wifi van de Experia box, want dat ding gebruik ik alleen nog maar voor de telefoon.
icon

Beste antwoord door WimC 7 oktober 2019, 19:35

Ik had een tijdje terug soortgelijke ervaring met een chrome book, maar de problemen
verdwenen na de volgende updates.

Wat nog wel kan bedenken is , je kan de netwerk instellingen resetten op je iphone,
dan moet je daarna wel weer even je password intikken van je wifi.

Ik doe dat nog wel eens, om beveiligings redenen, zo wis je alle wifi instellingen
en dus ook alle vervuiling die je hebt opgedaan en
ook verbindingen die gebruikt zijn voor onbeveiligde netwerken.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Raar blijft dat het wel werkt op de iPad maar niet op de iPhone.
En dat is precies waarom ik de oorzaak toch eerder in iOS 13.1.2 of de iTV app zou willen zoeken dan ergens anders.

Heeft iemand hier dezelfde ervaring, of beter nog, een oplossing? En dan zonder de Wifi van de Experia box, want dat ding gebruik ik alleen nog maar voor de telefoon.
Zelf gebruik ik al ruim een jaar geen wifi van de Experia box en ik heb nog nooit problemen ervaren met de iTV app. Onze uitgangssituaties zijn echter niet met elkaar te vergelijken.
Jij hebt double nat met twee routers achter elkaar, ik niet want de EdgeRouter Lite 3 is de enige router.
Jij hebt Ubiquiti wifi accesspoints, ik gebruik EDIMAX CAP1200's.
Jij het iOS devices, ik Android devices.
Reputatie 7
Badge +10
Ik heb wel dubbel nat, en dat werkt gewoon. Uitstekend. Met tp-link accespoint.
Reputatie 5
Badge +6
Ik had een tijdje terug soortgelijke ervaring met een chrome book, maar de problemen
verdwenen na de volgende updates.

Wat nog wel kan bedenken is , je kan de netwerk instellingen resetten op je iphone,
dan moet je daarna wel weer even je password intikken van je wifi.

Ik doe dat nog wel eens, om beveiligings redenen, zo wis je alle wifi instellingen
en dus ook alle vervuiling die je hebt opgedaan en
ook verbindingen die gebruikt zijn voor onbeveiligde netwerken.
Wat nog wel kan bedenken is , je kan de netwerk instellingen resetten op je iphone,
dan moet je daarna wel weer even je password intikken van je wifi.


Lang geleden dat ik dit nodig heb gehad, maar het heeft wel gewerkt... ๐Ÿ˜Š
TV kijken via de app werkt weer zonder haperingen.

Bedankt voor de tip!
Reputatie 7
Badge +18
Fijn dat jullie er uit zijn gekomen. Als er andere vragen zijn, stel ze gerust!

Reageer