Beantwoord

iPhone Interactieve TV app werkt niet via USG wifi

  • 6 October 2019
  • 10 reacties
  • 393 keer bekeken

De interactieve tv app op mijn iphone XS (iOS 13.1.2, interactievetv 6.4.4) werkt niet indien ik via mijn Wifi verbinding maak. De app geeft even kort beeld en bevriest dan. Soms loopt het geluid wel nog even door, maar dat is wisselend. Dit gedrag is vergelijkbaar met wanneer ik een interactieve tv box aansluit op hetzelfde netwerk (via de kabel uiteraard).
De Wifi gaat via een Ubiquiti access point achter een USG die aan de Experia box hangt.
Ik heb een paar dingen getest en onderzocht:
  • Een iPad Air 2 (iPadOS 13.1.2) op hetzelfde Wifi netwerk werkt probleemloos met de app interactievetv v6.4.4
  • De app opnieuw installeren lost het probleem niet op
  • De app werkt wel indien ik via de Wifi van de Experia box of via 4G verbinding maak,
  • Spelen met de kwaliteitsinstelling heeft geen effect. Blijft niet werken.
  • De website interactievetv.nl openen via Safari geeft hetzelfde gedrag: Via Ubiquiti Wifi wel geluid maar geen beeld. Via Experia Wifi wel beeld en geluid.
Het lijkt er op dat de app voor de iphone een soortgelijke techniek gebruikt als de interactieve tv box gebruikt, met dezelfde nukken. Raar blijft dat het wel werkt op de iPad maar niet op de iPhone.

Heeft iemand hier dezelfde ervaring, of beter nog, een oplossing? En dan zonder de Wifi van de Experia box, want dat ding gebruik ik alleen nog maar voor de telefoon.
icon

Beste antwoord door WimC 7 October 2019, 19:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van het forum of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Raar blijft dat het wel werkt op de iPad maar niet op de iPhone.
En dat is precies waarom ik de oorzaak toch eerder in iOS 13.1.2 of de iTV app zou willen zoeken dan ergens anders.

Heeft iemand hier dezelfde ervaring, of beter nog, een oplossing? En dan zonder de Wifi van de Experia box, want dat ding gebruik ik alleen nog maar voor de telefoon.
Zelf gebruik ik al ruim een jaar geen wifi van de Experia box en ik heb nog nooit problemen ervaren met de iTV app. Onze uitgangssituaties zijn echter niet met elkaar te vergelijken.
Jij hebt double nat met twee routers achter elkaar, ik niet want de EdgeRouter Lite 3 is de enige router.
Jij hebt Ubiquiti wifi accesspoints, ik gebruik EDIMAX CAP1200's.
Jij het iOS devices, ik Android devices.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb wel dubbel nat, en dat werkt gewoon. Uitstekend. Met tp-link accespoint.
Reputatie 5
Badge +6
Ik had een tijdje terug soortgelijke ervaring met een chrome book, maar de problemen
verdwenen na de volgende updates.

Wat nog wel kan bedenken is , je kan de netwerk instellingen resetten op je iphone,
dan moet je daarna wel weer even je password intikken van je wifi.

Ik doe dat nog wel eens, om beveiligings redenen, zo wis je alle wifi instellingen
en dus ook alle vervuiling die je hebt opgedaan en
ook verbindingen die gebruikt zijn voor onbeveiligde netwerken.
Wat nog wel kan bedenken is , je kan de netwerk instellingen resetten op je iphone,
dan moet je daarna wel weer even je password intikken van je wifi.


Lang geleden dat ik dit nodig heb gehad, maar het heeft wel gewerkt... 😊
TV kijken via de app werkt weer zonder haperingen.

Bedankt voor de tip!
Fijn dat jullie er uit zijn gekomen. Als er andere vragen zijn, stel ze gerust!

Het probleem van de niet-werkende app is weer terug… versie is nu 6.5.9 op iPhone Xs met iOS 13.3.1.

Zowel het kijken van live tv als het bekijken van opnames werkt niet indien ik verbonden ben met de WiFi van de Unify Gateway.

Afgelopen weekend op zaterdag bij Wie is de mol? en zondag live voetbal kijken kreeg ik bij het opstarten van de iTV app geen bewegend beeld. Na selecteren van zender krijg ik een stilstaand beeld, soms geluid, soms een nieuw stilstaand beeld. Maar TV kijken is het niet.

Via de Fox app naar het voetbal kijken ging probleemloos. Via de Ziggo Go app naar iedere andere zender kijken op het account van een bekende is ook geen probleem.

Paar dingen getest nadat het voetbal was afgelopen:

  1. De kpn itv app is verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,
  2. De netwerkinstellingen van de iPhone gereset.
  3. Speedtest via de Speedtest app geeft 7 ms/48.9/42.2 Mbps
  4. Verbinding via de wifi van de experiabox ingeschakeld - dan werkt de app wel,
  5. Wifi uitgeschakeld. Over 4G werkt de app wel.
  6. Op een iPad in hetzelfde wifi netwerk werkt de app wel
  7. Getest met inloggen via email of abonnementsnummer - Geen verschil.
  8. Casten naar een Google hub vanaf de app werkt wel.
    Dan heb ik op de Google hub wel beeld.
    Terugschakelen naar de app valt het beeld weer stil,

Iemand een idee waar dit aan kan liggen, en interessanter nog, hoe ik het probleem kan oplossen zodat ik weer via de iTV app televisie kan kijken?

Reputatie 7
Badge +24

Maar... via WiFi van de Experiabox werkt het dus wel?

Klopt. Maar ik gebruik de experiabox alleen voor telefonie en tv, omdat dit niet anders kan.
De rest van het verkeer gaat via de USG wegens de te beperkte instelmogelijkheden van de experia. Dit geldt ook voor de wifi. TV kijken via de app in mijn eigen huis doe ik eigenlijk bijna nooit.

Nu wilde ik dit wel een keer, en werd ik teleurgesteld omdat dit dus niet bleek te werken. In het verleden ook ooit gehad, toen heb ik dit topic geopend. En toen werkte het wel na resetten van de netwerkinstellingen van de iphone. Maar nu niet, dus wil ik het probleem eigenlijk wel opgelost hebben. Het lijkt toch iets in de app te zijn.

Vanavond nog even gecontroleerd, en de eerste zender die ik selecteer na starten van de itv app lijkt te werken. Indien ik daarna van zender wissel, geeft de nieuwe zender geen beeld meer, en soms wel geluid. Als ik terug naar mijn homescreen ga en de app opnieuw open, verandert er niets. Indien ik de app geforceerd afsluit en opnieuw opstart, kan ik weer een nieuwe zender kiezen die ik kan bekijken. Dit kan een andere zender zijn dan de vorige. Maar indien ik weer van zender wil wisselen, loopt het beeld weer vast en krijg ik een zwart beeld…

 

Reputatie 7

Maar ik gebruik de experiabox alleen voor telefonie en tv, omdat dit niet anders kan.

 

Maar dat kan ook zonder Experia Box.

Zie "Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box".

Ik hoop dat jullie hier uit gaan komen. Ik kan zelf geen ondersteuning bieden als er eigen hardware in het spel is en het wel werkt via de experiabox.Â