Beantwoord

Iphone refurbished X batterijconditie

  • 24 July 2020
  • 2 reacties
  • 413 keer bekeken

Iphone X refurbished ontvangen. Echter heeft deze een batterijconditie van 85%, dit is erg laag en vergelijkbaar met mijn batterij van mijn oude iPhone die ik al 3 jaar in gebruik heb. 

Ik zou verwachten dat een iPhone refurbished op zijn minst een batterij heeft meer capaciteit? Ik heb eerder een refurbished ontvangen maar omdat daarvan de camera niet werkte terug gestuurd. Deze iPhone had wel een capaciteit van 100%. 

Mag ik niet gewoon verwachten dat een refurbished iPhone een batterij heeft met 100% capaciteit aangezien ook wordt aangegeven ‘zo goed als nieuw’.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 30 July 2020, 15:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @T.0107, welkom, goede vraag. Gaat het om een toestel dat je refurbished gekocht hebt, of heb je een vervangend toestel gekregen vanuit verzekering/reparatie? De refurbished toestellen die wij verkopen komen van Forza (je leest er meer over onderaan deze pagina). Wat zij specifiek aan eisen stellen aan de telefoons die ze uitleveren weet ik niet. Ik neem aan dat er een minimumpercentage is qua batterijcapaciteit, maar welke dat is… Je hebt in dat geval wel gewoon 2 jaar garantie op het toestel, dus je hebt de mogelijkheid om hem op te laten sturen voor reparatie.  

 

Als het gaat om een vervangend toestel vanuit reparatie dan kun je het beste teruggaan naar de winkel om hem opnieuw op te laten sturen. Als het vanuit verzekering was, neem dan contact op met de claims desk / dien een nieuwe claim in.

 

Edit: minimaal batterijpercentage bij een refurbished toestel is 85% (zie reactie hieronder), dus als het om een dergelijk toestel gaat zal inleveren voor reparatie onder garantie niet zoveel zin hebben

Reputatie 7
Badge +16

@Erik_ Forza hanteert minimaal 85%, daaronder wordt deze vervangen. Dus dan zou dit toestel net binnen de marges vallen. 

Een accu wordt door ons vervangen wanneer de capaciteit minder dan 85% is.
Bron : Forza