Vraag

Iphone SE2020 batterijconditie

  • 23 November 2020
  • 4 reacties
  • 306 keer bekeken

Ik heb sinds half augustus de nieuwe iPhone SE2020. Deze telefoon is erg snel leeg, maar wat mij opvalt is dat de maximumcapaciteit van de batterijconditie nu na 3 maanden al op 97% is. Hiervoor een 8 gehad, is nu twee jaar in gebruik en die heeft nog een max.cap van 89%, de SE2016 ook nog steeds in gebruik heeft na 4 jaar nog 82% max.cap. Hoe kan het dat bij deze iPhone SE 2020 nu al 97% is?


4 reacties

Het kan best zijn dat de conditie over enkele weken weer omhoog is gegaan of hetzelfde is gebleven. In gebruik voor Android een redelijke uitgebreid programma maar het maakt mij alleen maar onzeker (spreekwoordelijk). Geniet van je telefoon en check welke applicaties veel stroom vreten. Ik heb veel applicaties die continu op de achtergrond draaien. Ik red het daarom met 1 dag met de batterij. Soms maar tot het avondeten en dan leg ik hem een kwartier op de lader.

Bij een apple product is "maximum capacity van de batterij", de levensduur van een batterij. Als deze onder de 80% zit is de batterij aan vervanging toe. Dat deze weer op 100% komt te staan lijkt mij onwaarschijnlijk, heb ik niets over kunnen vinden op apple forums.

Op mijn telefoon heb ik al alles wat het leuk maakt uitgezet en nog steeds is deze veel sneller leeg dan mijn iPhone 8.

Reputatie 4
Badge +6

Hi @AngelJ ,

 

Het kan dat je percentage nu al wat gedaald is kan verschillende redenen hebben.  Het kan onder andere komen door te snel opladen van telefoon. 

 

Zie hier ook andere feitjes over Apple batterijen. 

Reputatie 6
Badge +7

97% na drie maanden gebruik zegt letterlijk niets.

 

Kijk over een maand of 9 nog eens dan heb je nog voldoende garantie om een eventueel probleem op te klaren lossen.

Reageer