Beantwoord

iPhone X Dead on Arrival (DOA) verhaal en suggesties

• 11 november 2017
  • 2 reacties
  • 634 keer bekeken

27 oktober mijn abonnement verlengd om hiermee sneller een iPhone X (space grey 256 gb) te kunnen bemachtigen. 9 november zou die geleverd worden en heb de X op 10 november 's avonds opgehaald bij een postnl punt. Ik zat niet bij de eerste lichting, maar de levering was nog steeds snel.

Na het installeren van mijn iCloud backup lekker aan de slag met de X. Ik bemerkte al dat de X regelmatig random zomaar opnieuw ging starten. Vanochtend 11 november gebeurde het weer, maar bleef de X zelfs hangen op het schermpje met de Apple logo totdat ie helemaal uitging en niet meer reageerde. Dead on Arrival dus (DOA). Oplossingen op internet gezocht zonder resultaat. Uiteindelijk KPN 1200 gebeld. Ben helaas de eerste keer al 5 keer doorverbonden na mijn verhaal totdat ik bij Teleplan kwam die alleen reparaties doet. Tweede keer bellen werd ik meteen doorverbonden met de afdelingen opzeggingen.
De empathische jongeman begreep mijn probleem, echter was de oplossing erg omslachtig van KPN.

1) DOA toestel terugsturen
2) KPN zegt de verlenging van het abonnement op
3) Zelf opnieuw je abonnement weer verlengen en de iPhone X weer kiezen.

Ik vind de procedure nogal omslachtig. Stuur een vervangend toestel op en ik retourneer het defecte toestel. Klaar is Kees zou je zeggen. Via de nu "officiele weg" duurt het weer weken voordat je een nieuw toestel hebt. Andere suggestie was om het in een fysieke KPN winkel om te ruilen, mits op voorraad. Wat ik erg betwijfel dat dat gaat lukken. Totale tijd aan de lijn: 45 minuten.

Ik ga vandaag toevallig naar Amsterdam en doe meteen maar een bezoekje aan de Apple Store om te kijken of zij een oplossing hebben. Anders moet ik helaas de procedure van KPN gaan volgen, of ik verleng mijn abonnement helemaal niet en stap over naar een andere provider na dit gedoe.
icon

Beste antwoord door Bart_ 14 november 2017, 13:33

Hallo Quan en van harte welkom op het Forum. Dat is echt een enorm verhaal, zeg. Helaas zal het bij elk toestel voorkomen dat er een keer een ‘maandagochtend-exemplaar’ tussen zit. Ik vind het heel naar dat dit jou is overkomen.

Over de afhandeling. Ik zie dat je inderdaad een aantal maal met collega’s aan de telefoon hebt gesproken en dat je niet in één keer op de juiste plek bent beland. Je hebt bot gezegd twee opties, die je beide zelf al hebt benoemd. De eerste is inderdaad via de afdeling ‘Opzeggingen’ je verlenging laten annuleren, het defecte exemplaar retourneren en een nieuwe order plaatsen.

De tweede optie is om naar één van onze winkels gaan om het toestel om te wisselen. Dan neem je uiteraard direct je toestel, alle toebehoren én het aankoopbewijs mee. Dan hangt het wel van de voorraad ter plekke af of het mogelijk is en in beide gevallen geldt dat het binnen 14 dagen gedaan moet worden.

Nu is je bericht al van een paar dagen geleden en je schreef dat je zelf al naar een Applestore zou gaan. Hoe is dit afgelopen?
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo Quan en van harte welkom op het Forum. Dat is echt een enorm verhaal, zeg. Helaas zal het bij elk toestel voorkomen dat er een keer een ‘maandagochtend-exemplaar’ tussen zit. Ik vind het heel naar dat dit jou is overkomen.

Over de afhandeling. Ik zie dat je inderdaad een aantal maal met collega’s aan de telefoon hebt gesproken en dat je niet in één keer op de juiste plek bent beland. Je hebt bot gezegd twee opties, die je beide zelf al hebt benoemd. De eerste is inderdaad via de afdeling ‘Opzeggingen’ je verlenging laten annuleren, het defecte exemplaar retourneren en een nieuwe order plaatsen.

De tweede optie is om naar één van onze winkels gaan om het toestel om te wisselen. Dan neem je uiteraard direct je toestel, alle toebehoren én het aankoopbewijs mee. Dan hangt het wel van de voorraad ter plekke af of het mogelijk is en in beide gevallen geldt dat het binnen 14 dagen gedaan moet worden.

Nu is je bericht al van een paar dagen geleden en je schreef dat je zelf al naar een Applestore zou gaan. Hoe is dit afgelopen?
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Quan. Ik heb geen reactie meer van je teruggezien, dus ik ga er vanuit dat je inmiddels een oplossing hebt gevonden voor het defecte toestel. Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen, dan hoor ik dat graag van je.

Reageer