iphone6 vochtschade

• 2 juli 2015
  • 4 reacties
  • 802 keer bekeken

Ik ben pas 7 maanden in bezit van een iPhone6 bij KPN totdat deze een fel blauw-achtig scherm vertoonde en er mee op hield. Vervolgens de mobiel bij kpn ingeleverd en is vervolgens weer terug gestuurd door e-repair omdat 'vindt mijn iphone' uitgeschakeld moest worden. Dit was de winkel-medewerker vergeten te vermelden zei hij. 

Vervolgens weer opgestuurd en de bevinding was dat er vloeistofschade was geconstateerd op mijn 7 maanden oude iPhone en dat ze het konden maken voor 308,01 euro omdat het niet valt onder de garantievoorwaarden. Ik bewaar mijn mobiel altijd in een hoesje en ga er erg zuinig mee om. Ik was zeer verontwaardigd over deze bevinding. Ook heeft e-repair geen bewijsmateriaal meegeleverd met hun offerte. 

Ik heb zelf geen enkele schade aan de mobiel veroorzaakt en toch wordt dit door kpn aan mij toegewezen. Ik ben een trouwe kpn klant en heb altijd een mooi en duur apple product en nu gebeurt mij dit. 

Als ik op internet rondkijk dan zie ik dat ik niet de enigste ben en dat ik waarschijnlijk geen poot heb om op te staan uiteindelijk. Maar het moet me toch van me hart dat ik zeer teleurgesteld ben in kpn. 

Nu zou ik van kpn graag bewijsmateriaal willen zien van de vochtschade aan mijn mobiel en van de vochtindicatoren. Dit materiaal is niet meegeleverd aan de offerte. Vervolgens wil ik graag weten of er ook een second-opinion geregeld kan worden door de apple winkel. Ik hoop dat u mij dit zo spoedig mogelijk wilt laten weten. Ik ben nu al enkele weken zonder een mobiel waar ik wel elke maand voor betaal.

Met vriendelijke groeten,

Nick.

4 reacties

Wist niet waar ik de vraag moest plaatsen, maar mag ook verschoven worden naar iets met iphone6 gerelateerd, of met (vocht)schade. 

ineens zijn de foto's geplaatst op de site van e-repair, een paar gele pijltjes zijn geplaatst maar geen rood uitgeslagen vochtindicatoren te zien! Een paar lichte vlekjes te zien gemarkeerd door de gele pijlen en dat is de schade van ruim 300 euro voor mijn nieuwe iPhone? Ik heb bij deze de optie gekozen voor het terug sturen van mijn iphone naar de winkel en zal 35 euro moeten betalen voor deze analyse. Ben weer erg teleurgesteld in de gang van zaken. Dit vraagt echt om opheldering maar zoals het nu gaat bij kpn kan niemand je te woord staan. Zo is de hele communicatie ingericht. stel je toch eens voor dat je echt met iemand kan praten die je iphone maakt? 

gr Nick

Reputatie 3
Hoi Nick,

Jeetje. Wat een vervelende situatie zeg. Ben je met deze vraag ook bij de KPN winkel zelf geweest om te kijken of ze iets voor je kunnen doen? Wellicht de telefonische klantenservice (1200) nog even proberen om te kijken of ze hiervoor iets in kunnen bemiddelen bijvoorbeeld. 

Je kunt ook eens met Apple bellen of desnoods langs gaan bij een Genius Bar van Apple. Hier kunnen ze wellicht nog eens kijken naar je iPhone en aangeven wat zij constateren. Het lijkt mij dat ze je, zonder enig bewijsmateriaal, niet deze kosten in rekening kunnen brengen. Ze moeten het op de een of andere manier toch aantonen. 

Trouwens, je kunt ook je iPhone direct door Apple laten checken door 'm op te sturen, dat doe je zo.

Ik hoop dat je er uitkomt! Succes!

Reputatie 7
Badge +24
Hallo Nick,

Balen dat de kosten zo hoog zijn en dat je dit zelf moet betalen! Heel logisch dat je meer informatie en eventueel een second opinion wilt. Ik kan in ieder geval via e-repair foto's opvragen. Wil je me hiervoor in een http://forum.kpn.com/t5/Over-het-KPN-Forum/Een-priv%C3%A9bericht-versturen-en-ontvangen/m-p/202587#M6" data-cke-saved-href="http://forum.kpn.com/t5/Over-het-KPN-Forum/Een-priv%C3%A9bericht-versturen-en-ontvangen/m-p/202587#M6 je 06-nummer, postcode + huisnummer en de laatste 3 cijfers van je rekeningnummer toe sturen? 

Het staat je overigens altijd vrij om bij de Apple store langs te lopen en je toestel daar te laten controleren. Wellicht kan het toestel daar ook (ter plekke) gerepareerd worden. 

Reageer