Beantwoord

iTunes kosten op KPN mobiel factuur niet van mij!

• 18 april 2018
  • 13 reacties
  • 1985 keer bekeken

Heb nu 3 maanden achter elkaar iTunes kosten op mijn KPN factuur, die ik niet gebruikt heb en niet kan herleiden. Telefoontje met KPN gepleegd paar maanden geleden en gevraagd deze mogelijkheid UIT te kunnen zetten: ging niet. Vervolgens gevraagd aan KPN gevraagd van welk iTunes account dit kwam: ging niet. Ik moest Apple maar bellen. Het spijt ons. Vandaag met Apple support en nu moet ik daar alles zelf gaan aantonen. Al mijn Mail adressen, iTunes accounts en de I-Tunes codes (niet herleidbaar) en datum die die op KPN-factuur staan. Ik wil gewoon geen andere kosten op mijn abonnement. Het is toch van de gekke dat het niet mogelijk is deze optie gewoon UIT te zetten...
icon

Beste antwoord door Susan_ 30 april 2018, 10:03

Cremkes heeft aangegeven in een privebericht dat hij contact heeft gehad met Apple. Zij hebben het account van iTunes gevonden en geblokkeerd omdat dit niet van hun bleek te zijn. Het bedrag wordt door Apple geretourneerd en zal teruggestort worden! Opgelost dus 😉

@FrankHannen wellicht voor jou ook nog een optie om te proberen, naast de blokkade vanuit KPN!

Bekijk origineel

13 reacties

Hallo Frank, wij hebben dezelfde perikelen (Dit is de eerste keer). KPN gebeld, worden doorgestuurd naar Apple Support. Kunnen Apple niet telefonisch benaderen. Klacht in de mail gezet en krijgen (hopelijk) binnen 48 uur antwoord en een gedegen oplossing. Dat wil zeggen een terugbetaling.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Frank, bedankt voor je bericht!
Wat raar dat het niet te herleiden valt waar die kosten voor zijn en dat je het niet kan plaatsen. Wat ik voor je kan doen is een blokkade zetten op het betalen van apps in de Google Playstore via de KPN factuur. Dat betekend niet alleen specifiek iTunes, maar ook alle andere apps waar je voor dient te betalen kan niet meer via de KPN factuur. Deze blokkade kan je uiteraard later weer uitzetten. Wil je dit geregeld hebben, dan ontvang ik graag een antwoord op mijn privébericht.

@cremkes , wanneer voor jou hetzelfde geldt dan zal ik ook jou zo meteen een berichtje sturen!
Reputatie 7
Badge +21
Cremkes heeft aangegeven in een privebericht dat hij contact heeft gehad met Apple. Zij hebben het account van iTunes gevonden en geblokkeerd omdat dit niet van hun bleek te zijn. Het bedrag wordt door Apple geretourneerd en zal teruggestort worden! Opgelost dus 😉

@FrankHannen wellicht voor jou ook nog een optie om te proberen, naast de blokkade vanuit KPN!

Wij hebben deze maand een rekening van 300 euro op onze KPN rekening gekregen van I-tunes terwijl ons hele gezin geen aankopen heeft gedaan. Het staat op naam van onze dochter, maar zij heeft niets met I-tunes gedaan. KPN geeft aan niets te kunnen doen, en na een lange mailwisselling met Apple geven zij aan dat het om 2 accounts gaat die zij hebben geblokkeerd. Zij kunnen ivm privacy geen gegevens verstrekken over de accounts, terwijl het hier toch om diefstal gaat. Niemand kan ons vertellen hoe onze KPN rekening gekoppeld is aan 2 onbekende appleaccounts. Er is dus kans dat het weer kan gebeuren. KPN heeft inmiddels het betalen via KPN rekening en I-tunes ook geblokkeerd waarvan we ook niet wisten dat dat kon. KPN en Apple geven niet thuis, en wij zitten vol onzekerheid en vragen over hoe dit kon gebeuren en hoe dit in de toekomst voorkomen kan worden.
Dit is zo bizar dat het gewoon kan en het vergt weer zoveel tijd voor jezelf om het allemaal uit te zoeken. Die tijd moet je eigenlijk in kosten kunnen brengen bij hun.
Ik heb dit probleem ook gehad. Heb via mijn I-tunes account kunnen aantonen de laatste 6 maanden geen aankopen te hebben gedaan. Heb ook alle mails doorgestuurd van ons gezin om aan te tonen dat niemand een account heeft behalve ik. Het werd uiteindelijk na veel mail verkeer stop gezet en verrekend met de KPN facturen. Wat heel raar is want ze kunnen het wel zo van je rekening af schrijven maar terugstorten moet verrekend worden. Ik hoop voor je dat je snel je centjes terug kan krijgen want het is toch serieus geld. Succes ermee.
Sportieve groet Wendy
Beste Wendy,

Begrijp ik nu goed dat KPN de kosten hebben vergoed? Zij Verwijzen ons door naar Apple en Apple weet wel welke accounts het zijn maar doen niets ivm privacy!
Wij kunnen ook aantonen aan KPN dat we zolang dat we abonnementen hebben nooit aankopen hebben gedaan in I-tunes. Naar wie moet ik de mail sturen? Aan de telefoon zijn ze heel afhoudend en weinig behulpzaam om het op te lossen. Het is bij ons ontstaan de dag nadat KPN het abonnement van m’n dochter had omgezet naar een goedkoper abonnement. Dat is ook al heel raar.
ik voel me als jarenlange goede, trouwe klant van KPN behoorlijk in de steek gelaten
Beste Lily,

Klopt, KPN heeft het verrekend, het is van mijn rekening toen ook afgeschreven. Het is ook een hele vreemde situatie. KPN zegt dat ze er niks mee te maken hebben, toch vreemd als het van mijn KPN factuur word afgeschreven.
Ik heb een mail toen gestuurd naar:
itunes_dutch_support@apple.com
Bij mij ook al twee keer bedragen afgeschreven, 1 keer rond de 20 en tweede keer bijna 80 euro, nu blijkt dat mijn dochter een keer iets aan heeft geklikt en dus een abonnement op een app heeft, tot mijn verbazing kan er dus op basis van een telefoon nummer van mij, apps gekocht worden zonder enige toestemming van mij! En inderdaad KPN zegt er niks aan te kunnen doen, contact opnemen met itunes en inmiddels wel een hoop tijd en geld kwijt maar geen oplossing
Hallo Fem,
wat vervelend ook voor jullie! KPN en Apple spelen elkaar de bal toe en de klant is de dupe. Wij hebben inmiddels de rechtsbijstand verzekering ingeschakeld en zij zien het wel positief in. Ik heb zelf geen zin om maar mails te moeten sturen die toch niets uithalen. Hebben ook aangifte bij politie gedaan omdat 2 vreemde voor ons onbekende accounts de aankopen hebben gedaan. Apple zegt dat ze alleen iets kunnenen doen als je reageert binnen 2 weken na de gedane aankopen maar de factuur van KPN komt maar 1 keer per maand. Dan ben je dus altijd al te laat. Laat KPN ook beter gaan opletten op dit soort vreemde afschrijvingen die eerder nooit gedaan door ons. Dat moet toch niet moeilijk zijn? We wachten maar weer af🤨
Hallo Lily2015,

ja klopt tegen de tijd dat je de facturen ziet staan, wordt het bedrag al afgeschreven🙁 ik wacht de mail van itunes maar af..
ik zou er niet te veel van verwachten helaas.....
succes ook in ieder geval!
Ik verwacht er inderdaad niet veel van maar hoop toch wel dat het in de toekomst voorkomen kan worden, jij ook veel succes!
Hallo,

Sinds mei van dit jaar loop ik er tegenaan dat op drie van de vier facturen van ons gezin er onterechte doorbelastingen zijn vanuit ITunes. De bedragen lopen per maand op.

Bellen met kpn biedt weinig soelaas. Ze kunnen de codes niet verklaren en kunnen alleen bevestigen dat er inderdaad kosten van online aankopen op de factuur zitten. Of deze terecht zijn kunnen zij niet beoordelen.

Mailen met Apple heeft geleid tot het overleggen van alle mailadressen en de namen van ons gezin. Pas dan kan Apple onderzoek doen. Ben erg benieuwd.

Vraag aan dit forum:
  • begrijp ik het juist dat kpn inderdaad niets kan doen hieraan?
  • begrijp ik het goed dat alleen Apple deze onterechte aankopen kan blokkeren cq oplossen?
  • begrijp ik het goed dat wij ons geld van deze onterechte online aankopen kunnen terugkrijgen?
Laatste vraag aan de groep:
  • koppel je Apple account liever aan betaling via kpn of liever betaling via credit card? (En komen deze online aankopen dan niet meer voor?)
Verneem graag jullie reacties.
alvast dank!

Snesi-Chin

Reageer