Beantwoord

iTV Online werkt niet goed meer op mijn iPad

  • 21 February 2020
  • 18 reacties
  • 365 keer bekeken

Reputatie 1

waarom werkt itv online niet goed meer op PC en tablet? En wel op telefoon (Samsung)

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door rina46 25 February 2020, 15:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Welkom @rina46 

De website heeft een nieuwe link

https://tv.kpn.com 

Wis eens de Cookies op je PC zoals in dit topic https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/https-telfort-tv-kpn-com-werkt-niet-490886

Reputatie 7
Badge +25

Hi @rina46, welkom. Welke problemen ervaar je precies met de app op de tablet? Je kan via de browser het beste even de cache legen. Ik hoor graag van je.

Reputatie 1

inmiddels is er een update geweest en werkte het weer goed. Tot nu toe. 

Reputatie 7
Badge +25

inmiddels is er een update geweest en werkte het weer goed. Tot nu toe. 

Top! Laat vooral weten indien je nog weer problemen ervaart.

Hallo,

Sinds enige tijd werkt de app itv op mijn iPad niet meer goed. Bij het opstarten en selecteren van een zender krijg ik wel geluid en een zwart scherm. Als ik vervolgens er op klik en het programma even terugspoel werkt het weer. Ook bij de overgang van het ene tv programma naar het andere op dezelfde zender heb ik hetzelfde euvel. Ik heb een iPad pro, de nieuwste KPN modem, heb de app recent al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en via speedtest heb ik ongeveer 80mbps op de plaats waar de iPad het vaakst wordt gebruikt. Vraag: wat is hier aan te doen?

Peter

Reputatie 7
Badge +25

Hallo,

Sinds enige tijd werkt de app itv op mijn iPad niet meer goed. Bij het opstarten en selecteren van een zender krijg ik wel geluid en een zwart scherm. Als ik vervolgens er op klik en het programma even terugspoel werkt het weer. Ook bij de overgang van het ene tv programma naar het andere op dezelfde zender heb ik hetzelfde euvel. Ik heb een iPad pro, de nieuwste KPN modem, heb de app recent al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en via speedtest heb ik ongeveer 80mbps op de plaats waar de iPad het vaakst wordt gebruikt. Vraag: wat is hier aan te doen?

Peter

Hoi Peter. Weet je toevallig ook iets specifieker hoe lang dit speelt? iPad pro en 80 Mb/s zullen het probleem niet zijn lijkt me. Dat zwarte beeld ervaar je met live tv kijken? Of bijvoorbeeld bij opnames? Of beide? Ik herken het probleem namelijk niet, dus heb graag zo veel mogelijk info.

Hallo Paul,

Het probleem doet zich sinds ongeveer een paar manden voor. Het beeld wordt alleen zwart bij live tv kijken en dan na de overgang van een programma. Dus we kijken het 6 uur journaal, als dan Een Vandaag begint wordt het beeld zwart. Overigens op het tijdstip zoals in de digitale programmagids is opgenomen. Dus soms al eerder als een programma iets uitloopt. Overigens was er afgelopen vrijdag een software update van iOs naar versie 13.5. Sindsdien is het euvel niet weer voorgekomen. Dus wellicht opgelost. 

Reputatie 7
Badge +25

Hallo Paul,

Het probleem doet zich sinds ongeveer een paar manden voor. Het beeld wordt alleen zwart bij live tv kijken en dan na de overgang van een programma. Dus we kijken het 6 uur journaal, als dan Een Vandaag begint wordt het beeld zwart. Overigens op het tijdstip zoals in de digitale programmagids is opgenomen. Dus soms al eerder als een programma iets uitloopt. Overigens was er afgelopen vrijdag een software update van iOs naar versie 13.5. Sindsdien is het euvel niet weer voorgekomen. Dus wellicht opgelost. 

Zou je het in de gaten willen houden, en hier een berichtje willen indien je het wel weer ervaart? Dan ga ik erachteraan. Klinkt als een bug namelijk, maar wellicht heeft het app team het dus al opgelost...

Doe ik, bedankt voor het antwoord.

Dag,

Toch te vroeg gejuicht. In die zin, dat bij een programma overgang het beeld niet op zwart gaat, maar er wel een hick up is. Het beeld blijft even stil staan. Of dit weer het begin is van een verdere achteruitgang? Dus ja, vermoedelijk een bug in de iTV app.

Reputatie 7
Badge +25

Dag,

Toch te vroeg gejuicht. In die zin, dat bij een programma overgang het beeld niet op zwart gaat, maar er wel een hick up is. Het beeld blijft even stil staan. Of dit weer het begin is van een verdere achteruitgang? Dus ja, vermoedelijk een bug in de iTV app.

Hi. Ik geef de feedback door in ieder geval. Ik herken het signaal niet, maar wel goed om door te geven. Mocht het erger worden, laat het vooral weten.

Ik heb hetzelfde probleem. Live tv kijken gaat soms wel soms niet goed van start, vaak compleet zwart scherm, geluid gaat gewoon door. Als hij start stopt op gegeven moment het beeld, zoals zojuist bij journaal, staat het beeld vast.

Bij terugkijken hetzelfde, ook bij opnames. Ik heb een IPad Pro. Afgelopen winter werkte het perfect. Vandaag ook via chat en bellen met KPN ingelogd met abonneenummer en pincode, maakt niets uit.

Christine van dijk

Ik zit in Frankrijk, maar dat was afgelopen winter ook.

Christine van Dijk

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Vinzier, welkom hier. Zit je op 4G, of op wifi daar in Frankrijk? Wat haal je met een speedtest op de iPad?

Dank voor je reactie. Ik zit via WIFi abonnement bij Orange vaste telefoon in huis. Wat is een speedtest? En waar vind ik of ik op 4G zit op de IPad, dat zie ik wel op mijn mobiel van Samsung. Zondagavond lukte het overigens wel om na de start van een zwart scherm Live en terugtekijken, zonder hapering. Ik heb voor de zekerheid ook maar weer BVN geïnstalleerd.  Live kijken vond ik juist zo’n pro door het KPN Compleet abonnement. Wie weet blijft het goed gaan.

Groeten Christine

Reputatie 7
Badge +25

Dank voor je reactie. Ik zit via WIFi abonnement bij Orange vaste telefoon in huis. Wat is een speedtest? En waar vind ik of ik op 4G zit op de IPad, dat zie ik wel op mijn mobiel van Samsung. Zondagavond lukte het overigens wel om na de start van een zwart scherm Live en terugtekijken, zonder hapering. Ik heb voor de zekerheid ook maar weer BVN geïnstalleerd.  Live kijken vond ik juist zo’n pro door het KPN Compleet abonnement. Wie weet blijft het goed gaan.

Groeten Christine

Je kunt bijvoorbeeld hier een speedtest doen. Dan meet je hoeveel internetsnelheid je haalt op de tablet/mobiel. Ik vermoed dat de snelheid aan de lage kant is, waardoor je deze problemen ervaart.

Oké, bedankt, ik moet blijkbaar meer geduld hebben, start begint met zwart beeld, ff wachten dan op zwarte scherm drukken, werkt het, alleen niet een echt scherp beeld.

Reputatie 7
Badge +25

Oké, bedankt, ik moet blijkbaar meer geduld hebben, start begint met zwart beeld, ff wachten dan op zwarte scherm drukken, werkt het, alleen niet een echt scherp beeld.

Dat klinkt toch een beetje als een gebrek aan internetsnelheid waardoor alles net wat langer duurt.