Vraag

iTV op iPad

  • 27 March 2020
  • 13 reacties
  • 168 keer bekeken

Ik kan niet inloggen met de KPN iTV app op mijn iPad. Netflix werkt er wel op. Op mijn iPhone werkt iTV wel…

Iemand last van goede ideeen?

Ik hoor ze graag.


13 reacties

Reputatie 7

Wat voor een foutmelding krijg je dan als je op de iPad wilt inloggen in de iTV app?

Ik krijg wisselende reacties.

Als ik met de app inlog krijg ik (zowel bij inloggen met KPN ID en wachtwoord als met abonneenummer en pincode) GEEN reactie. Dat wil zeggen: ik krijg opnieuw een leeg password/pincode veld te zien.

Als ik in een browser aanlog (dat lukt wel, zowel met KPN ID als met abonneenummer) krijg ik bij het afspelen van opnames de melding 500-REF-34. Deze foutcode levert in Google geen resultaten op.

Als ik op mijn laptop aanlog met (KPN ID en met abonneenummer) werkt alles wel, dat wil zeggen in een browser, want er is geen KPN iTV app voor Windows 10. Het is wel een wedstrijd met hindernissen op deze manier...

Reputatie 7

Ik heb geen iPad dus daar heb ik ook geen ervaring mee.

Ik neem aan dat je geen VPN verbinding open hebt staan vanaf die iPad. Klopt dat?

Waarom zou ik een VPN open hebben staan?

Nee, die heb ik niet geopend. Hoeft ook niet want ik ben in mijn eigen huis, met mijn eigen infra en in Nederland...

Reputatie 7

Waarom zou ik een VPN open hebben staan?

Het zou kunnen zijn dat je anoniem wilt browsen of op de Amerikaanse Netflix wilt aansluiten.

 

Maar goed, dan houdt het voor mij zo ongeveer op want mijn ervaring met iOS is nul, nada, niets.

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren (of een ander forumlid natuurlijk) die je wel verder kan helpen.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemiddag @BartVink, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Problemen met de iTV app op de iPad begrijp ik! Hopelijk heb ik wat ideeën die je hierbij kunnen helpen:

Allereerst, heb je de app al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? 
Daarnaast, welke iOS versie heeft jouw iPad? Dit moet minimaal iOS 10 zijn.
En ben je verbonden met je eigen WiFi netwerk?
Tot slot, kan je de cache van je browser op de iPad legen? 

Ik hoor graag of hier ergens de oplossing tussen zit. Zo niet, dan kijken we verder!

Dag Susan,

 

Ik draai iOS 9.3.5 op de iPad. Daarmee heb ik eerder de app succesvol kunnen gebruiken. Ik heb nu de laatste (met iOS 9.3.5 compatibele) versie van de app geïnstalleerd.

Ik lees in posts dat dat niet meer zou werken door de vervanging van een back-end component, maar dat bevreemdt me. Wat ik nog vreemder vind is de respons op het inloggen bij iTV in de browser van de iPad. Die staat immers los van apps en afgedwongen back-end compatibiliteit. Een browser is een browser. Met dezelfde credentials kan ik op een laptop met Windows 10 wel in een browser aanloggen, terwijl er voor Windows 10 weer geen app is.

Al met al, ik zei het eerder al, een wedstrijd met hindernissen…

Nu de oplossing nog…

(Side note: ik ben recent overgestapt van Ziggo naar KPN. Bij Ziggo werkte alles wel zoals ik wilde, maar deugde de infra niet. Infra is prima nu, maar ik kan er niet mee wat ik wil...)

 

Reputatie 7
Badge +21

@BartVink, je apparaat moet minstens iOS 10 hebben (of hoger). Met lagere iOS versies werkt de KPN iTV app helaas niet. De browser staat inderdaad los van de app, welke internetbrowser gebruik je? Google Chrome, Internet Explorer, Safari? Probeer eens een andere browser om het te testen. Verder ben ik benieuwd of je ook de cache geleegd hebt van de browser. 

Reputatie 7
Badge +21

@BartVink, ik heb geen reactie meer gehad. Is jouw probleem opgelost, of heeft jouw iPad een iOS versie onder de gevraagde iOS 10? Dan is het op jouw iPad, qua app, helaas niet op te lossen.

Hoe ingewikkeld kunnen we het maken… 

Mijn iPad draait op iOS 9.3.5 (staat in het bericht hierboven ook al)  maar dat verklaart niet waarom ik met een browser niet zou kunnen inloggen. TV kijken in de app heb ik losgelaten… 

(Los daarvan vind ik het ‘bijzonder’ dat er voor Windows10 geen app is gemaakt.)

Al met al blijft dit een wedstrijd met hindernissen, waarin ik ook het gevoel krijg dat mijn verhaal nog steeds maar niet helder wordt. Samengevat dus hieronder:

Behoefte: iTV kijken op Ipad (app of browser)

iPad draait iOS 9.3.5 waarop ik de app niet kan installeren en de browser bij accountvalidatie niet verder loopt.

 

Ik kan geen argumenten bedenken waarom accountvalidatie (over https) een backend vraagt dat niet meer onderhouden kan worden/wordt.

Ik hoop dat dit duidelijker is.

 

Reputatie 7
Badge +21

@BartVink, dan laten we de app inderdaad los en focussen we ons op de browser. Dat zou inderdaad niet afhankelijk moeten zijn van de iOS versie. Maar mijn vraag eerder was: welke internetbrowser gebruik je?

Welke internetbrowser gebruik je? Google Chrome, Internet Explorer, Safari? Probeer eens een andere browser om het te testen. Verder ben ik benieuwd of je ook de cache geleegd hebt van de browser. 

Ik ben benieuwd naar het antwoord op deze vraag! Op meerdere browsers testen heeft onze voorkeur, dan kunnen we bepaalde dingen uitsluiten.

Reputatie 7

Via de browser werkt op een tablet of telefoon alleen als je de desktop-mode gebruikt.

Beste lezers,

 

Ik houd van het gebruik van ‘natieve software’, dus Edge op Windows10, maar ook Safari op iOS.

In dit geval, de tablet, dus Safari.

En ja, ik weet dat je de desktop mode moet gebruiken. dat doe ik door het ververs pijltje lang in te drukken. Daarna word ik dus niet gevalideerd.

Reageer