Beantwoord

Kan server niet bereiken na IOS15 update

  • 7 November 2021
  • 20 reacties
  • 609 keer bekeken

Safari kan server niet meer bereiken na update IOS15. Hoe kan ik dit herstellen?

icon

Beste antwoord door J. Leerentveld 9 November 2021, 20:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7

Wat voor een melding krijg je?

Ik krijg de melding: “Safari kan de pagina niet openen omdat de server onvindbaar is”

Reputatie 4

Als dat het geval is bij alle sites die je bezoekt zou je de netwerkinstellingen kunnen herstellen. 
Dit kun je doen via menu>algemeen>zet over of stel iPhone opnieuw in. Let wel op dat je kiest voor de netwerkinstellingen en niet alle instellingen. 

Dank je!

Bij mij werkt het herstellen van de netwerkinstellingen helaas niet. Ik hoor van meer mensen om mij heen die sinds de IOS 15 update op het KPN netwerk geen mobiel internet meer hebben. Zijn er nog andere oplossingen?

Reputatie 4

De meest recente iOS versie is 15.1. Als je deze nog niet hebt geïnstalleerd zou ik dit eerst proberen.

Dank voor je reactie, die heb ik en sindsdien helaas problemen. Alle instellingen met kpn doorlopen en van alles geprobeerd. Helaas. Mijn sim in een samsung getest en daar werkt het wel prima. 

Reputatie 4

Hmm vreemd.

Rare vraag misschien maar heb je het schuifje achter “mobiele data” wel aanstaan onder instellingen>mobiel netwerk? 

Yes. Kan goed overweg met apple. Normaal los ik altijd dit soort dingen zelf op. In de AMAC geweest vandaag en die hadden al 2 mensen gesproken met hetzelfde probleem: update ios 15.1, kpn, problemen met mobiele internet.

Maar die hebben ook niet 123 een oplossing en verwijzen weer naar kpn. 

Reputatie 7

Misschien is het beter om naar Apple te wijzen want ik heb het gevoel dat dat de enige gewijzigde component is.

Hier iemand die ook problemen heeft met update ios 15, maar een ander probleem. Denk dat er meerdere dingen niet goed werken na de update.  KPN erkent in dit bericht dat er wat is, maar in de winkel noch klantenservice is dit niet bekend. 

 

Admin: screenshot komt uit dit topic versleuteld DNS verkeer sinds iOS15

Apple is inderdaad het enig gewijzigde component, maar mensen met vodafone en tmobile ondervinden geen hinder. 

Reputatie 7

Apple is inderdaad het enig gewijzigde component, maar mensen met vodafone en tmobile ondervinden geen hinder. 

En toch moet je de bal dan bij Apple neerleggen want als maar één partij iets wijzigt en daardoor werkt iets niet meer dan moet de oorzaak toch echt in de gewijzigde component gezocht worden.

Reputatie 4

Ik heb met mijn iPhone 13 pro i.c.m. KPN geen problemen. 

Misschien kun je proberen om de hele iPhone terug te zetten naar fabrieksinstellingen om vervolgens backup terug te zetten? Wel even wat werk maar wellicht helpt het:grin:

Ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb de iphone niet rechtstreeks via apple aangeschaft, maar kpn. En blijkbaar hebben meer kpn klanten hier last van. Maar goed, we zullen zien. Hopelijk komt snel een nieuwe update uit en is dit verholpen

Ik heb ook problemen met openen van sites en apps met 4G, na het installeren van 15.1 IOS. 

Ik heb een iphone XR

Met kpn wifi geen problemen.

mijn man is bij T-Mobile en heeft geen problemen.

en nu??

Ik kan ook mijn webmail niet meer gebruiken via 4G wel via wifi. Hoe los je dit op?

!!!!!!!!!!OPGELOST!!!!!!!!!

Als je de app van je virusscanner verwijderd dan werkt alles weer!

!!!!!!!!!!OPGELOST!!!!!!!!!

Als je de app van je virusscanner verwijderd dan werkt alles weer!

Ja klopt inderdaad MCAfee verwijderd en alles doet het weer