Beantwoord

Klacht over garantie op en levensduur van Iphone SE

  • 23 December 2019
  • 2 reacties
  • 281 keer bekeken

ik heb in mei 2017 een iPhone SE gekocht, nu is de batterij steeds snel leeg en springt hij soms van 20% batterij naar 0.
Apple Amsterdam heeft toestel onderzocht, de batterij is goed, er is een motherboard probleem (6x panic-full melding, batterijconditie 92%), advies niet batterij maar toestel vervangen en naar KPN gaan waar ik de telefoon heb gekocht en beroep doen op consumentenrecht.
De telefoon was nog heel netjes, slechts 287 keer opgeladen en een gebruik van ongeveer 1 tot 1 1/2 uur per dag.
Bovendien heb ik alles bij KPN (internet, bellen, TV)
antwoord KPN Klachtenafdeling: wij kunnen niets voor u doen, garantie is verlopen en wij geven u ook geen schriftelijk antwoord. ook is het niet mogelijk te escaleren naar een hoger niveau binnen KPN.
In zowel Apple als KPN ben ik enorm teleurgesteld.

De oplossing

mij een coulance uitkering geven.
met mijn lage en zuinige gebruik zou toestel m.i. minstens 4 jaar moeten meegaan, het is 2 1/2 jaar oud. Nieuwprijs was EUR 360.
Na 2 1/2 jaar is waarde nog EUR 135, die wil ik als korting bij aanschaf nieuwe telefoon.

Bovendien wil ik een schriftelijk antwoord van KPN op mijn schriftelijke vraag

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart_ 24 December 2019, 13:10

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Beste @hansschrijner. Dank je voor het doen van je verhaal hier op het KPN Forum. Ik reageer er graag even op, al zal dit niet het antwoord zijn waar je tevreden mee zult zijn. 

Als eerste: ik heb je gegevens niet bij de hand, dus ik baseer me op wat je schrijft. Ik geloof verder direct dat je je toestel netjes en zorgvuldig hebt gebruikt. Uiteraard heeft netjes gebruik een positief effect op de levensduur, maar hoe lang een toestel mee moét gaan is niet in beton gegoten. Een fabrikant -zoals Apple- geeft je in elk geval twee jaar garantie op de werking. Het kan zeker zo zijn dat een apparaat langer mee kan gaan, maar bij sprake van defecten en eventuele reparaties daarvan ben je aangewezen op de garantie, hetzij de fabrieksgarantie van de fabrikant óf een eventuele toestelverzekering via je provider. Dat een toestel dat je voor € 360,- hebt aangeschaft na 2,5 jaar gebruik nog €135,- waard is durf ik niet te bevestigen. 

Je hebt, als ik het goed lees, al contact gehad met onze klachtenafdeling. Ik zal geen andere beslissing kunnen nemen dan zij al hebben gedaan. Ook een schriftelijke reactie kan ik je niet geven: het KPN Forum is een publiek forum, waar klanten met elkaar en met medewerkers van KPN in gesprek kunnen over onze producten. We communiceren via deze weg, om de transparantie en openbaarheid te waarborgen. 

Reputatie 5
Badge +6

Je kan nog naar de geschillen commissie, KPN is daar ook lid van,

want je hebt nog steeds consumenten rechten.

Aanmelden kost geld dacht ik, maar je krijgt dat  terug als je gelijk hebt.

Reageer