Vraag

klacht refurbished toestel

  • 8 July 2020
  • 9 reacties
  • 369 keer bekeken

In maart dit jaar een bestelling gedaan voor een refurbished toestel iPhone 7. 
Toen begon het gedoe, tot vier keer toe een melding gekregen dat mijn toestel in een korte tijd geleverd zou worden, altijd gevolgd door een melding dat deze het NIET geleverd kon worden. Na vele telefoontjes met klantenservice, uiteindelijk iemand aan de lijn gehad die zei dat de bestelling was blijven hangen, zij zou zorgen voor een vervangend toestel.  Toen ik dit toestel krijg, bleek het al snel niet te werken. Na opladen was het toestel in zeer korte tijd leeg. Klantenservice verwees ons naar de KPN winkel, na lang wachten werd ons verteld dat er in de winkel niets gedaan kon worden en het toestel moest worden opgestuurd. Inmiddels ook het contract weer niet goed, ze sturen mij in plaats van 20 MB twee MB. Kennelijk een nul vergeten in te typen. Hierdoor ontving ik ook naheffingen op mijn KPN rekening. Inmiddels voor de tweede keer het toestel binnen, na twee dagen bleek deze ook niet te werken. Het gedoe begon van vooraf aan, klantenservice gebeld, naar de KPN winkel gebeld. ook nu konden ze er niets mee doen, en adviseerde ons een officiële klacht in te dienen. Twee keer een paar uur vrij genomen, en vanaf maart al gedoe met een toestel, welke nog steeds niet naar behoren werkt. Ondertussen wordt wel maandelijks het bedrag incasseert.  Op mijn vraag of we het hele contract niet kunnen skippen, en ik gewoon met een oud toestel doorga (wat gewoon werkt...) , werd geantwoord dat het abonnement voor de komende twee jaar af betaald moet worden. Ik wil best maandelijks betalen voor een toestel, maar niet voor een  toestel wat niet werkt en waar we al vanaf maart heel veel gedoe mee hebben. Het heeft alleen maar frustratie opgeleverd. Ik hoop dat KPN mij een goed en nieuw toestel kan leveren.
voor mij in ieder geval nooit meer een refurbished toestel. Zodra er problemen zijn, kan je het wel vergeten. Dat terwijl we al ruim 10 jaar klant zijn. Ik hoop op een bevredigende oplossing. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Annette, welkom op het forum!
Dit zijn geen goede ervaringen! Ik kan me je frustatie ook goed voorstellen.
Ik vrees dat ik hier niet echt een speciale oplossing voor heb die mijn telefonische collega's niet hebben.
Als je toestel, (refurbished of nieuw) defecten vertoont zullen we dit natuurlijk moeten laten repareren en is dat gratis als het binnen de garantie valt. Hoe de reparaties verlopen heb ik helaas verder ook geen zicht op of invloed op, dit loopt via onze reparatiepartner teleplan.  Het is natuurlijk niet de bedoeling je met een defect toestel te laten zitten dus ik wil je ook aanraden deze defecte te blijven melden. 
Het contract is helaas weinig aan te doen, we kunnen toestellen niet weer innemen.

Beste Thomas

het probleem  is niet opgelost. In de KPN winkel konden ze geen defecten ontdekken. Maar ook gisteren weer problemen gehad net toestel. Inmiddels een verouderd toestel van mijn man gehad, 1 jaar oud, zelfde IPhone type. Deze werkt prima. Ik betaal nu dus twee jaar af voor een toestel dat niet werkt. Nogmaals opsturen? Volgens KPN is het toestel prima. 
Ik zeg eerlijk; ik heb geen vertrouwen in dit toestel.  Ik denk dat mij een beschadigd apparaat is verkocht. Ik voel me dus totaal niet geholpen, nee. 
hoop op een bevredigend antwoord, ben nu vanaf maart bezig en het heeft me nog niets opgeleverd. Misschien kunt u terug kijken in alle contacten die er zijn geweest, zowel telefonisch, start bestelling tot en met het laatste bezoek KPN  winkel deze week. 
 

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan op afstand natuurlijk ook moeilijk (onmogelijk) zien of je telefoon defect is of niet naar behoren werkt. Echt alleen de winkel of reparatie service kan je daar mee helpen.
Je kunt het toestel ook opsturen om na te laten kijken via reparatie.kpn.com Als de winkel geconstateerd heeft dat het waarschijnlijk niet onder de garantie valt is de kans groot dat deze kosten ook in rekening gebracht worden. 
Houd er ook rekening mee dat als teleplan via deze link je toestel nakijkt, het buiten de garantie valt en je er voor kiest je toestel niet te laten reparereren zij hiervoor €36,30 in rekening brengen.

Ik kan me goed voorstellen dat dit niet het antwoord is waarop je zit te wachten maar een andere oplossing heb ik helaas niet voor je.

Wat is nu precies uw advies? 
Alleen een reparatie service kan ontdekken of er defecten zijn, maar mogelijk valt dit niet onder garantie en riskeer ik kosten? 
Dit is toch niet verteld bij afsluiten contract en vermelding van twee jaar garantie. 
Ik gebruik nu een oud toestel omdat het toestel wat jullie hebben verkocht niet werkt. 
Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Kunt u mij misschien vertellen waar ik een officiële klacht kan melden? Op mijn KPN wordt ik niet veel wijzer

 

Reputatie 7
Badge +20

Echt goed advies kan ik je helaas niet geven omdat ik het toestel niet voor me heb. Ik bedenk me net nog een derde optie en dat is de apple store. Zij doen zelf namelijk ook reparaties en garantiegevallen. Zij moeten je je hier op zijn minst een goede second opinion kunnen bieden!


Op www.kpn.com/klachten kun je een klacht indienen over de gang van zaken.

Dit begrijp ik niet. Ik betaal toch maandelijks af aan KPN?

Uiteraard kan ik naar een Apple store, maar het toestel is via KPN aangekocht samen met een abonnement. Dat is toch geen service?

Reputatie 7
Badge +20

Ik wilde dat ik meer voor je kon betekenen maar helaas heb ik geen andere oplossingen voor je Annette.
Als je toestel defect is kun je hem laten repareren, als de winkel constateert/vermoedt dat hij niet defect is kun je er voor kiezen hem zelf aan te bieden maar dan heb je risico op kosten mocht teleplan ook constateren dat je toestel niet defect is. 

Beste Thomas

Duidelijk. Ik kom niet verder op deze manier.

Wij hebben een klachtenprocedure gestart. Gegevens zijn verstuurd 

Ik hoop dat jezelf ook wel begrijpt dat twee jaar betalen voor iets niet werkt, onzin is 
 

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen Annette, dat begrijp ik zeker. Ik hoop dat mijn collega's een oplossing voor je hebben.