Beantwoord

KPN simkaart zorgt er voor dat van mijn iPhone 5 de accu snel leeg raakt

  • 17 July 2019
  • 8 reacties
  • 755 keer bekeken

Ik heb sinds 13-05-2019 een simkaart met bellen en data bundel van KPN in mijn iPhone 5 en nu loopt de batterij heel snel leeg. Ik heb de verbinding van 4G al naar 3G terug gezet maar dit helpt niets. Ook krijg ik regelmatig te horen dat ik niet bereikbaar ben op mijn nummer terwijl mijn toestel gewoon aan staat. Ik heb jaren een simkaart met bellen en data van T-Mobile in mijn toestel gehad zonder dat dit problemen gaf. Komt dit doordat deze sim kaart niet in orde is of gebruiken jullie ander software die steeds aan het zoeken is naar netwerken.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart_ 19 July 2019, 12:09

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Als de verbinding met de gsm mast(en) slecht is, dan kost het veel meer energie om toch een verbinding te onderhouden. Het kan best zijn dat het T-Mobile netwerk op jouw locatie veel krachtiger is dan het KPN netwerk.
Het toestel wordt alleen in de omgeving van Almere of Amsterdam gebruikt. Dus het lijkt mij dat hier juist wel goede dekking moet zijn. Ik denk dat de software die KPN gebruikt om de netwerken af te zoeken niet deugd als ze te slecht signaal ontvangen van 4G dan moet de software regelen dat deze op 3G verder gaat en dat hij hier een tijdje op blijft staan zonder dat hij blijft zoeken want dit vreet batterei capaciteit het kan toch niet zo zijn dat ik steeds de data moet uitzetten en weer moet inschakelen als ik hier gebruik van wil maken. Als ik dit had geweten dan was ik nooit over gestapt op een 2e mobiel abbonement van KPN. Met mijn ander KPN mobiel simkaart die in mijn samsung zit heb ik geen probleem.
Ik had graag willen Chatten met KPN maar dit lukt ook niet. Jammer dat ze onbereikbaar zijn.
Reputatie 7
Badge +11
@Metroboy

Misschien helpt de tip van huistijger,in dit topic https://forum.kpn.com/apple-iphone-ipad-21/batterij-iphone-7-snel-leeg-453252
Reputatie 7
Badge +21
De iPhone 5 is ook al bijna antiek, daarom denk ik dat de accu hoognodig aan vervanging toe is.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Metroboy Welkom hier op het Forum en goed dat je je verhaal hier doet. Het is in de eerste plaats natuurlijk bijzonder vervelend voor je dat je batterij zo rap leegloopt. Wjb heeft uiteraard een goed punt dat het meer energie kost om een verbinding op te zetten en te onderhouden als het netwerksignaal sterker is. Het kan een verklaring zijn voor jouw probleem en je kunt dit vrij eenvoudig onderzoeken. Als je je eigen simkaart in een ander toestel stopt en de accu van dat toestel gaat ook sneller leeg kun je van een verband spreken. Als je een andere simkaart in jouw iPhone 5 stopt en de iPhone gaat nog steeds even snel leeg kun je het beter zoeken in het toestel zelf. Ik moet zeggen dat ik persoonlijk meer neig naar Huistijgers suggestie dat het in de iPhone zelf zit. Het is inderdaad een ouder model en de accu is wel één van de onderdelen waar je dit aan gaat merken.

Wat gek trouwens dat het niet lukte om te chatten. Kreeg je foutmelding of moest je gewoon lang wachten?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Metroboy Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Kun je met alle reacties uit de voeten?
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Metroboy Heb je hem al gecalibreert volgens de link van Tycha?
Dit is wel de calibratie voor de iPhone7, het enige verschil is dat jij de knoppen Home (ronde toets) en de uitknop tegelijk moet indrukken voor de iPhone 5, anders werkt het niet.
Zag nu pas dat het de link was voor de verkeerde telefoon.

Reageer