Vraag

Levering iPhone x

• 31 oktober 2017
  • 848 reacties
  • 41509 keer bekeken

Toon eerste bericht

848 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Er zitten verschillen in de levertijd voor de verschillende kleuren/geheugengroottes en of een toestel zakelijk of privé is besteld.

Maar bij een zelfde toestel en zelfde besteldag zou ik wel verwachten dat dit ook tegelijk verwerkt wordt. Het kan echter zijn dat we niet genoeg binnengekregen hebben om iedereen te kunnen voorzien.

Er zit echter zeker schot in de zaak! Ik zie hier dat er nog een achterstand is, om het zo uit te drukken van iets meer dan 500 64GB Space Grays en ruim 670 64GB Silvers. Daarnaast zie ik bij de Space Grays ook de datum staan van 14 december. Of dit dan betekent dat we op die dag nieuwe levering krijgen, of dat we op die dag gaan verzenden durf ik niet te zeggen.

Voor de 265GB varianten moeten er nog 60 Space Grays uit en 20 Silver.
Reputatie 1
@Erik_
Ik kan me nog heugen dat 2 en 3 weken geleden de SG boven de 2000 stond en de Silver rond de 700..
En nu heeft de SG een super inhaalsag gemaakt en zijn de mensen die de silver hebben besteld niet meer belangrijk... zo lijkt het in ieder geval. Omdat deze nog steeds rond de 700 zit... tijdens mijn telefonische bestelling de 14e werd expliciet aangegeven nee meneer het is echt 3 weken max 4 de 4 weken zitten er inmiddels op en nog steeds geen goed bericht... en dan zie je ook nog is dat mensen die na je bestellen het toestel al binnen krijgen... en mensen overstappen naar belsimpel en deze ook direct krijgen... ik bleef trost bij kpn altijd tevreden maar dit voelt als onrecht... en dan ook nog is 0 eerlijke informatie over op welke plaats je staat qua bestelling etc. Dat is zo een onzin, hoe kunnen jullie dan wel toestellen opsturen naar de klanten als jullie voorraad binnen krijgen... zonder een lijst van volgorde bestellingen bij te hebben gehouden...
Ik vind idd ook dat er op zn minst informatie mag worden vrijgegeven naar de klanten toe m.b.t de positie op de “back-order lijst” waarin zij staan tegenover andere wachtende klanten.

Als deze “lijst” om wat voor reden dan ook niet openbaar zou kunnen worden gepubliceerd op dit forum, doe dit dan op zn minst middels een privé bericht als men hierom vraagt.
En néé, wij vragen niet om het aantal toestellen dat wordt geleverd.
Ik mag toch gerust aannemen dat via de database van openstaande orders een simpele analyse gemaakt kan worden door o.a naar de bestel datums en het type toestel te kijken.
Dit kan heel simpel met één knop in een excel sheet geregeld worden.
Mocht dit niet duidelijk zijn hoe dit werkt, dan bied ik met alle liefde mijn ICT talenten te leen aan de betreffende afdeling binnen KPN.

BV:
Joost - x 64gb Silver 10-11 (25e)
Jolanda - x 265gb SG 10-11 (12e)

om het nog simpeler te maken doe dit op zn minst voor de mensen die de 4e week hebben overgeschreden, alhoewel ik soms de indruk krijg dat bijna iedereen op dit forum inmiddels 4 weken wachtende is.

Ondanks alle miscommunicatie die wij met zn allen zowel KPN als “klanten” hebben ondervonden, wens ik iedereen alvast hele fijne kerstdagen.
Hopelijk met de X!

Met vriendelijk groet,
Kerstman ??
Bedankt voor de beperkte update. Het is begrijpelijk dat verschillende toestellen verschillende leverdata hebben. Wat ik daarentegen niet begrijp is dat de levertijden die jullie aangeven op de website bij de verschillende uitvoeringen exact hetzelfde zijn. Hier zou dan ook verschil in moeten zitten.

Ook is het vreemd dat een week na de release aangeven wordt dat de levertijd 3-4 weken is, maar dat bijna niemand zijn toestel heeft ontvangen binnen dat termijn.

Concurrenten daarentegen kunnen wel gewoon leveren en hebben in sommige gevallen al een voorraad. En ik heb het internet een beetje rondgekeken, maar het lijkt erop dat de levertijden daar wel gehaald worden.

De dag dat ik bij jullie bestelde, hadden jullie een van de snelste of de snelste levertijd. Mede daardoor bij jullie besteld, nu blijkt dat deze levertijden helemaal niet gehaald kunnen worden.

Het is misleiding en ik vind dat iedereen waarvan de aangegeven levertijd is overschreden gecompenseerd moet worden. En nee, niet met gratis schaatsen waar maar een heel kleine groep mensen wat aan heeft, maar een flinke korting op de eerst volgende factuur.

11/11 64 gig silver
Reputatie 1
Op de website staat nu 1 week levertijd voor zowel SG als Silver....
Op de website staat nu 1 week levertijd voor zowel SG als Silver....

Heb het zojuist gezien, hopelijk betekent dit wat goeds voor ons.
Dus als een nieuwe bestelling vandaag wordt bevestigd wordt de iPhone X volgende week geleverd.
Kunnen we hieruit stellen dat wij dan nog minder dan 1 week moeten wachten ?

Op de Apple site is de leverdatum 20 december.
Reputatie 1
@Jamz

Volgens mij is het gewoon weer een super leugen van kpn om nieuwe klanten te trekken.
Waarschijnlijk te veel besteld nu terwijl de abonnementen minder verkocht worden omdat mensen en overstappen en of elders het toestel direct krijgen....

Bezig met belsimpel en t-mobile op dit moment.
Nieuw nummer geen verlenging.

€57 p maand. 10gig onbeperkt bel/sms
Bijbetaling €33

Op dit moment bij kpn loopt mijn bestelling €54 10 gig onbeperkt bel/sms
Bijbetaling €216... -_-‘

Die €3 per maand boehoee
@Soum

Bestelling zojuist naar stap 3 wordt zondag bezorgd.
iPhone x 64GB Silver van 15-11 bestelling

Eindelijk vooruitgang!!!!!
Reputatie 1
@Jamz
Eerder dan u besteld maar nog niet op stap 3... heel raar.

Heb de iphone ook zakelijk in mn mandje staan sinds gister omdat ik wou aanzien of het berichtje van @Erik_ kloptte...
Als dit zo blijkt dan hoef ik m zakelijk niet meer te bestellen maar neem ik een sim only en dan volgend jaar de nieuwe iPhone ?
op 18-11 64 gig silver bestel met een afgegeven levertijd van 4 weken (weet dat die nog niet voorbij zijn)
Inmiddels drie emails ontvangen met als hoopvol onderwerp "Wij hebben een update over uw iPhone bestelling" als je vervolgens online gaat kijken bij je bestelling krijg je weer het standaard bericht dat er een schaarste is ☹

Liever dan geen bericht of een fatsoenlijke update met een verwachte levertijd.
iPhone X silver 64 gig besteld op 11-11 en ook nog steeds stap 2.

Als eerste besteld als eerste in huis toch?? 🤔
@ janpeterzomer: welke verwachte levertijd is er bij jou opgegeven bij het bestellen?
3-4 week. Waarvan ik dacht dat het eerder 3 zou zijn, verkeerd gedacht ?
3-12 besteld gisteren avond laat track en trace code gekregen echter blijft deze staan op pakket aangemeld maar nog niet gesorteerd door PostNL 64gb SG
@ janpeterzomer: staat hij bij jou nog steeds op stap 2.
Mijn status is vandaag ook opgeschoven naar stap 2, vraag mij alleen af hoe lang dit weer gaat duren.
Andere forumleden enig idee hoe lang dit gemiddeld duurt?
Reputatie 1
Tot mijn verbazing kreeg ik net bericht dat het toestel thuis is afgeleverd... mijn vrouw heeft m in ontvangst genomen.
Gister avond blijkbaar tracktrace gekregen helaas niet onder mijn aandacht gekomen.

14-11 Silv 64G

Bedankt voor alles @Marcia_ en @Erik_

Eff wachten tot ik thuis kom!

Iedereen het zit er bijna op!
3-12 besteld gisteren avond laat track en trace code gekregen echter blijft deze staan op pakket aangemeld maar nog niet gesorteerd door PostNL 64gb SG

Inmiddels ontvangen toch niet slecht slechts 11 dagen hoeven wachten.
Ging uit van minimaal 3 weken.
Tot mijn verbazing geen update mail meer ontvangen van KPN, maar wel een iPhone X bezorgd vandaag 😀
Exact 4 weken mogen wachten zoals vooraf aangegeven door KPN.
Reputatie 7
Badge +28
Ik kan me nog heugen dat 2 en 3 weken geleden de SG boven de 2000 stond en de Silver rond de 700..
En nu heeft de SG een super inhaalsag gemaakt en zijn de mensen die de silver hebben besteld niet meer belangrijk... zo lijkt het in ieder geval. Omdat deze nog steeds rond de 700 zit...

Ik snap je punt. Het is niet zo dat bepaalde bestellingen minder belangrijk worden gevonden dan anderen. Dit is het gevolg van de manier waarop de toestellen in bulk worden aangeleverd per type, waar Erik ook op doelde.

tijdens mijn telefonische bestelling de 14e werd expliciet aangegeven nee meneer het is echt 3 weken max 4 de 4 weken zitten er inmiddels op en nog steeds geen goed bericht... en dan zie je ook nog is dat mensen die na je bestellen het toestel al binnen krijgen... en mensen overstappen naar belsimpel en deze ook direct krijgen... ik bleef trost bij kpn altijd tevreden maar dit voelt als onrecht... en dan ook nog is 0 eerlijke informatie over op welke plaats je staat qua bestelling etc. Dat is zo een onzin, hoe kunnen jullie dan wel toestellen opsturen naar de klanten als jullie voorraad binnen krijgen... zonder een lijst van volgorde bestellingen bij te hebben gehouden...

De lijst van bestellingen wordt door het ordersysteem bijgehouden, allemaal geautomatiseerd. Alleen het cijfertje zegt niet veel over hoe lang het duurt voor het toestel binnen is, maar het geeft wel een indruk. Ik vind dit een goede toevoeging voor MijnBestelling, zodat je wel duidelijk ziet dat er voortgang wordt gemaakt. Ik dien dit in als verbetervoorstel.

Voor jou zit het wachten er inmiddels op begrijp ik. Hoop dat het toestel goed bevalt!

@Jamz @Frank_M @Pleeriezer: Goed om te zien dat jullie de bestelingen ook hebben ontvangen!

@janpeterzomer: Ik kijk jouw bestelling graag even na. Als ik naar de andere datums van bestellen kijk had ik verwacht dat je het toestel nu in huis zou hebben. Je kunt de voortgang wel via de MijnBestelling site volgen begrijp ik? Reageer je op mijn privébericht?
Ik heb hem binnen! Eindelijk.
Het was het wachten waard! 😃
Reputatie 7
Badge +28
Yes!! Wat fijn 🙂. Veel plezier ervan!
Reputatie 1
@Marcia_

Ik heb een vraag over de compensatie. Ik heb hier nog steeds geen bericht over gehad begreep dat iedereen al een email heeft gekregen. Heb contact gehad met de live chat maar die verwezen me naar jouw op het forum. Omdat het hier ook bekend gemaakt werd. Wil graag gaan schaatsen ?
Reputatie 7
Badge +10
@Saamboy, Marcia is een paar dagen vrij 🙂 Ik kijk graag voor je na waarom jij de e-mail nog niet hebt ontvangen. Wil je hiervoor reageren op mijn privébericht ?

Reageer