Beantwoord

Met een iPhone rekening uit de playstore, kan dat?

  • 20 July 2020
  • 5 reacties
  • 110 keer bekeken

Beste mensen, gisteren is nieuwe maand ingegaan en zie bij MIJN KPN dat er extra belkosten zijn in de nieuwe maand van €1,98. Niet een schokkend bedrag maar het gaat er mij om dat ik een iPhone SE heb en dus alleen maar zaken doe in de app-store, vreemd. Met de klantenservice ge-contact en zeggen dat ze er nu nog niets mee kunnen doen omdat de nieuwe factuur er nog niet is. Vreemd, je kan toch niet zomaar gerekend worden op iets waar je niet bij kunt?. Iemand dezelfde ervaring gehad of tips?. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

icon

Beste antwoord door Leonardus I te H 29 July 2020, 21:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Beste mensen, gisteren is nieuwe maand ingegaan en zie bij MIJN KPN dat er extra belkosten zijn in de nieuwe maand van €1,98. Niet een schokkend bedrag maar het gaat er mij om dat ik een iPhone SE heb en dus alleen maar zaken doe in de app-store, vreemd. Met de klantenservice ge-contact en zeggen dat ze er nu nog niets mee kunnen doen omdat de nieuwe factuur er nog niet is. Vreemd, je kan toch niet zomaar gerekend worden op iets waar je niet bij kunt?. Iemand dezelfde ervaring gehad of tips?. Bedankt voor het meedenken in ieder geval.


belkosten zijn uit de google playstore

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Leonardus I te H, als je een iPhone hebt, snap ik dat je een beetje raar opkijkt als er gesproken wordt over de Google Play store :sweat_smile: Heb je wel aankopen gedaan in de App store in deze periode?

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

 

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

 

Klopt, na onderzoek blijkt het volgende: Na activering van applepay op je iPhone kan het zijn dat die betaalmethode als eerste staat genoteerd. Dus als je daarvoor betalingen deed uit de appstore en afrekende met paypal of creditcard is dit anders. De eerste betaalmethode is dat waar mee afgerekend wordt. Per abuis stond dat bij mij dus verkeerd. De rekening komt dan bij de provider en die zag dat weer als google playstore uitgave. Vreemd maar waar gebeurd. Nu is dit opgelost en zie dat als het goed is terug in de afrekening van augustus. Het kan natuurlijk zijn dat hier veel meer mensen last van hebben!

Reputatie 7
Badge +20

Ah, fijn dat is opgehelderd waar dit door veroorzaakt werd!

En bedankt voor je terugkoppeling, eventuele meelezers weten nu waar de fout gezocht moet worden :slight_smile: