Vraag

Mijn telefoon belt uit zichzelf

  • 8 December 2016
  • 18 reacties
  • 32328 keer bekeken

Hoi,

de afgelopen week heeft mijn iPhone 5s mensen zomaar gebeld. Ik kan dit terug zien in mijn gesprekkenlijst, Weet iemand hoe ik dit voorkom ?

18 reacties

Reputatie 7
Heb je toevallig spraakbesturing aan staan?
Zo ja, zet die dan een uit.
Heb je toevallig spraakbesturing aan staan?
Zo ja, zet die dan een uit.



Ik heb hem al uit staan! Touch id ook uit..
Reputatie 7
Heb je toevallig spraakbesturing aan staan?
Zo ja, zet die dan een uit.
Ik heb hem al uit staan! Touch id ook uit..
En toch belt jouw iPhone 5S nog uit zichzelf?
Heb je toevallig spraakbesturing aan staan?
Zo ja, zet die dan een uit.
Ik heb hem al uit staan! Touch id ook uit..
En toch belt jouw iPhone 5S nog uit zichzelf?


Ja, helaas wel
Reputatie 7
Is er een patroon te ontdekken in de tijdstippen waarop de telefoon spontaan belt?
Is er een patroon te ontdekken in de tijdstippen waarop de telefoon spontaan belt?[/quote[quote=wjb]Is er een patroon te ontdekken in de tijdstippen waarop de telefoon spontaan belt?

Nee, het is op verschillende tijdstippen maar wel 2x op dezelfde plaats waar ik liep
Reputatie 7
Ik sta een beetje voor een raadsel, ik lees op Internet meer berichten over spontaan bellende telefoons, maar een echte oplossing heb ik nog niet kunnen vinden.
Reputatie 7
Badge +30
Maar, belt de telefoon dan ook als ie geen simkaart heeft? Of is het nòg niet zó spookachtig?
Maar, belt de telefoon dan ook als ie geen simkaart heeft? Of is het nòg niet zó spookachtig?
Ik kon op internet inderdaad alleen onderwerpen vinden van mensen die hetzelfde hadden gehad en niet n oplossing, iig bedankt voor je hulp! Ik ga eens vragen bij apple
Maar, belt de telefoon dan ook als ie geen simkaart heeft? Of is het nòg niet zó spookachtig?

Nee dat niet volgens mij
Een paar vragen.
Heb je al eens meegemaakt dat dit gebeurde terwijl het toestel op tafel lag?
Heeft de foon iets ter bescherming, hoesje o.i.d. zodat toestel vergendeld blijft via de powerknop?
Gebruik je een schermbeveiliging?
Een paar vragen.
Heb je al eens meegemaakt dat dit gebeurde terwijl het toestel op tafel lag?
Heeft de foon iets ter bescherming, hoesje o.i.d. zodat toestel vergendeld blijft via de powerknop?
Gebruik je een schermbeveiliging?


Ik heb nog niet meegemaakt terwijl t toestel op tafel lag, hij zat in mijn tas
- ik heb een case eromheen (niet om de powerknop)
- ik gebruik op dit moment alleen een 4-cijferige code als schermbeveiliging, ik had eerst touch id heb ik op aanraden van een klasgenoot uitgezet
Ben je ermee naar een Apple servicepunt geweest of een ander want dit hoort zo niet te werken?
Reputatie 7
Badge +12
Zijn dit gesprekken naar dure servicenummers, of gewoon naar bestaande contacten? Als het naar bestaande contacten is zou ik me er niet te druk over maken en is het waarschijnlijk een "broekzaktelefoontje". Zorg dat je jouw iPhone goed vergrendeld als je deze in je tas stopt.

Indien het naar dure (buitenlandse) servicenummers is, is er waarschijnlijk meer aan de hand. Dit was een tijdje geleden nog op het nieuws.
Reputatie 5
Badge +10
Heb dit verschijnsel sinds een aantal maanden, maar bij mij is het verklaarbaar, alle Apple apparatuur is verbonden met 1 apple-ID, zo ook de telefoon/iPad van me vrouw. Haar Facetime en telefoongesprekken, zie ik ook terug in mijn overzicht, als het bij mij de nummer niet voorkomt, zie ik dan ook echt alleen het telefoonnummer waar naartoe gebeld is, andersom is ook het geval als ik bel/face-time gesprekken voer.

Dit is een optie binnen iPhone (iOS), als de ene iPhone niet word opgenomen bij de ene persoon, word het automatisch doorgeschakeld naar het andere iPhone.

(dit is een aparte instelling buiten de instelling dat je apparaten tegelijkertijd overgaan in hetzelfde wifi-netwerk, dat is afzonderlijk in te stellen)
Reputatie 7
Heb dit verschijnsel sinds een aantal maanden, maar bij mij is het verklaarbaar, alle Apple apparatuur is verbonden met 1 apple-ID, zo ook de telefoon/iPad van me vrouw. Haar Facetime en telefoongesprekken, zie ik ook terug in mijn overzicht, als het bij mij de nummer niet voorkomt, zie ik dan ook echt alleen het telefoonnummer waar naartoe gebeld is, andersom is ook het geval als ik bel/face-time gesprekken voer.

Dit is een optie binnen iPhone (iOS), als de ene iPhone niet word opgenomen bij de ene persoon, word het automatisch doorgeschakeld naar het andere iPhone.

(dit is een aparte instelling buiten de instelling dat je apparaten tegelijkertijd overgaan in hetzelfde wifi-netwerk, dat is afzonderlijk in te stellen)
Ik snap de voordelen echter er kleeft, vind ik, wel één heel groot nadeel aan: Waar is de privacy van jouw vrouw?
Reputatie 5
Badge +10
Ons privacy.....het is zowel bij mij als bij me vrouw.....dit is wat we gezamenlijk in overleg hebben besloten, het is trouwens niet zo, dat we mekaars gesprekken kunnen volgen/afluisteren. Je krijgt alleen in je telefoon te zien naar wie is gebeld/welk nummer je hebt gebeld
Reputatie 7
Ons privacy.....het is zowel bij mij als bij me vrouw.....dit is wat we gezamenlijk in overleg hebben besloten, het is trouwens niet zo, dat we mekaars gesprekken kunnen volgen/afluisteren. Je krijgt alleen in je telefoon te zien naar wie is gebeld/welk nummer je hebt gebeldUitstekend dat jullie daar in goed overleg toe besloten hebben, bij ons zal daar niet toe besloten worden. Ik vind dat ik niets te maken heb met de telefoontjes die mijn vrouw pleegt en ik wil dan ook absoluut niet zien naar wie of naar welk nummer er door haar gebeld is. Maar goed dat is mijn keuze, iedereen is uiteraard vrij zijn/haar eigen keuze te maken. 🙂

Reageer