Beantwoord

Mogelijke oplossing voor WiFi-problemen van Apple-gebruikers (iOS 11.x)

• 27 juni 2018
  • 8 reacties
  • 28880 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik had net als anderen problemen dat mijn wifi steeds wegviel op mijn iPhones (6 + 7). Opvallend is dat mijn iMac en IPads daar geen last van hadden. Via dit forum kwam ik erachter dat de problemen veroorzaakt worden door de iOS-update.

Met wat google-speurwerk kwam ik op onderstaande site een instructie tegen. Deze is niet specifiek voor iOS 11.4, maar voor iOS 11. Maar de oplossing heeft bij mij in ieder geval gewerkt.

Korte stappen:
* harde aan/uit, opnieuw opstarten
* via algemeen, netwerkinstellingen herstellen (je raakt geen info kwijt volgens de site, maar maak voor de zekerheid een reservekopie)
* Zet in privacy de locatie-instellingen voor WiFi-netwerken uit.
* Maak opnieuw verbinding met je netwerk (incl. opnieuw invullen WPA-key)
Problemen zouden opgelost moeten zijn, bij mij werkte het.

Meer info en uitgebreide stappen:
https://www.appletips.nl/ios-11-bugs-problemen/#wifi
icon

Beste antwoord door Nadia 29 juni 2018, 11:38

Bedankt voor the heads up! 👌🏼 🙂 In juli zal Apple komen met een fix 11.4.1 om het blijvend op te lossen. Voor die tijd is dit een goede oplossing!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +17
Bedankt voor the heads up! 👌🏼 🙂 In juli zal Apple komen met een fix 11.4.1 om het blijvend op te lossen. Voor die tijd is dit een goede oplossing!

Hoi Nadia,

Ik hoop dat dat inderdaad het geval is! Even een kritische vraag: is het zeker dat dit opgelost wordt in 11.4.1? In een ander topic las ik namelijk dat het als het goed is wordt opgelost in 11.4.1. Jouw bericht klinkt echter veel stelliger (waar ik natuurlijk blij van wordt!). Hebben jullie dit met Apple opgepakt dat je dit met zekerheid kan zeggen? Ik las namelijk (ook op dit forum, ik heb even niet de post bij de hand) dat het probleem in de IOS 11.4.1 beta en ook in de IOS 12 beta nog steeds aanwezig is.

Alvast bedankt voor je reactie!
Hoi Nadia,

Als toelichting nog even een link naar een post van je collega, waar hij aangeeft dat het er naar uit ziet dat het waarschijnlijk wordt opgelost. Vandaar even mijn vraag! :)

https://forum.kpn.com/apple-iphone-ipad-21/iphone-geen-verbinding-wifi-sinds-ios-versie-11-4-453420/index1.html#post634753
Reputatie 7
Badge +17
Hallo Ethiron, welkom op het KPN forum. Leuk dat je inhaakt op dit topic 🙂 Wel balen dat ook jij er last van hebt! Kritische vragen zijn altijd welkom 😉 Het klopt dat wij inderdaad samen met Apple het probleem onderzoeken. Ik kan het niet met 100% zekerheid vaststellen dat de nieuwe update van Apple ook echt gaat werken, het blijft natuurlijk (complexe) techniek. Echter ben ik positief omdat de eerste testresultaten er goed uitzien 🙂 Blijf ons forum in de gaten houden, wij en alle andere gebruikers zullen elkaar op de hoogte houden!
.
Hallo Ethiron, welkom op het KPN forum. Leuk dat je inhaakt op dit topic 🙂 Wel balen dat ook jij er last van hebt! Kritische vragen zijn altijd welkom 😉 Het klopt dat wij inderdaad samen met Apple het probleem onderzoeken. Ik kan het niet met 100% zekerheid vaststellen dat de nieuwe update van Apple ook echt gaat werken, het blijft natuurlijk (complexe) techniek. Echter ben ik positief omdat de eerste testresultaten er goed uitzien 🙂 Blijf ons forum in de gaten houden, wij en alle andere gebruikers zullen elkaar op de hoogte houden!
.

Wat erg fijn om te horen! Ik wordt ook echt gek van dit probleem aangezien in veel wifi gebruik. Nu ben ik alweer bijna door mijn databundel heen.. zeer frustrerend. Vorige maand heb ik extra mb’s gekocht wegens een festival en ik wilde toch wel bereikbaar zijn. Zal KPN ook wel leuk hebben gevonden haha.
Hopelijk komt de update snel en werkt het. Ik kan in ieder geval niet wachten 😋
Reputatie 7
Badge +17
Haay LvanRaaij89, leuk dat je het KPN forum hebt gevonden en ook inhaakt op dit topic, welkom 🙂 Ja, dit is een erg frustrerend probleem! Ik hoop ook van harte dat de uitrol van de nieuwe update snel komt. Helaas kan ik die nog niet de exacte datum melden, aangezien Apple deze niet met ons communiceert. We houden het nauwlettend in de gaten, als er meer nieuws is laten we het zeker weten! 😃
Is er al een oplossing voor dit probleem met apple? Ik heb nog steeds problemen.
Ik hoor graag.
Reputatie 7
Badge +17
Dag Evert, de verbindingsproblemen met iOS apparaten is door de update 11.4.1 verholpen. Ik zie dat je deze vraag ook in een eigen topic hebt gesteld. Marina vraagt je of je het al hebt getest. Om niet op meerdere plekken hetzelfde uit te vragen over je situatie is het verstandig om daar verder te kijken voor een oplossing 🙂

Reageer