Beantwoord

Na iOS 14 update geen mobiel internet meer

  • 18 September 2020
  • 120 reacties
  • 21692 keer bekeken

Reputatie 1

Na de update van dinsdagavond naar iOS 14 heeft mijn iPhone geen dataverbinding meer. Ik kan wel gewoon bellen, smsen en van Wi-Fi gebruik maken maar zodra ik buitenshuis ben is er geen dataverbinding. 
 

ik kan zien dat er signaal is, 3G of 4G in de rechterbovenhoek, en roaming en mobiele data staan gewoon aan. Mijn limiet is ook nog lang niet in zicht. 
 

Ik heb al geprobeerd de netwerkinstellingen te resetten, simkaart opnieuw in het toestel te stoppen, resetten, en een volledige factory reset met het terugzetten van een reservekopie. Ik (en het internet) hebben geen idee meer wat nu te proberen. Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem? 

icon

Beste antwoord door Dreamjack 28 September 2020, 11:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

120 reacties

@kaiden1194  

ik heb sind gistermorgen na update zelfde probleem al 4 keer kpn gebeld maar die zien geen fout van hun kant heb zelfs de iphone helemaal gewist maar maakt geen verschil

 

op internet vind ik voorlopig ook niks hopelijk wordt het snel opgelost

succes

...op de apple site :

Netwerk en wifi problemen

Valt regelmatig je verbinding weg of kun je helemaal geen verbinding meer maken met je draadloze netwerk dan kan het zijn dat iOS 14 of iPadOS 14 voor problemen zorgt. Dit is vooral het geval bij de oudere generaties iPad en de iPhone 6s, gelukkig is het vrij eenvoudig op te lossen. Navigeer naar Instellingen ▸ Algemeen ▸ Stel opnieuw in ▸ Herstel netwerkinstellingen. Maak hierna opnieuw verbinding met het wifi-netwerk en het probleem zou opgelost moeten zijn. Mocht dit niet het geval zijn dien je de locatievoorziening voor wifi uit te schakelen. Dit kun je doen via: Instellingen ▸ Privacy ▸ Locatievoorzieningen ▸ Systeem ▸ Wifinetwerken.

Bij problemen met het mobiele netwerk kun je ook de netwerkinstellingen herstellen. Daarnaast moet je ook even controleren via Instellingen ▸ Mobiel Netwerk of Mobiele data is ingeschakeld en de apps toegang hebben tot het mobiele netwerk zoals 3G/4G.

Reputatie 1

Zoals vermeld in mijn eerste post heb ik dit allang geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +9

Ik had ook dit probleem vanochtend. Ik heb mijn IPhone XS uit en hierna weer aangezet.

Kan je kijken bij mobiele de APN instellingen (zie foto)

 

Reputatie 1

Yes, die zijn bij mij exact hetzelfde! Kpn heeft hier een videohandleiding over die ik heb gevolgd. 
 

Fijn dat aan en uit zetten hielp bij jou! Hier niet helaas. 

het vreemde is ook als ik een ander sim in me tel doet heeft ie meteen internet en als ik mijn sim in andere tel doet werkt ie ook gewoon 

 

snap er niks van

Reputatie 1

Dat is inderdaad heel gek! Het lijkt inderdaad om iets tussen de sim en de telefoon te gaan. Maar ook dat is vreemd omdat bellen wel gewoon kan!

nu gedowngrade via i tunes naar ios13 alles werkt weer als normaal

wacht wel ff tot de bugs eruit zijn om 14 weer te pakken 

Hier exact hetzelfde probleem na update.

Heb nu de instellingen op 3G staan en is de verbinding wisselend wel/niet beschikbaar. Erg traag, dat wel.

KPN, het lijkt iets te zijn tussen de 4G verbinding en telefoon? 

 

Reputatie 1

Hier hetzelfde probleem, zit in Oostenrijk en Duitsland en krijg het merendeel van de tijd de melding “Could not activate mobile data network” op 3 verschillende iPhones met iOS 14. Opnieuw opstarten en een ander netwerk selecteren helpt niet.

Idem hier (in Griekenland) E-Sim van t mobile wel gewoon internet.

Internet via kpn simkaart werkt niet meer na de IOS14 update. Al van alles geprobeerd. 
telefoon uit/aan “herstel netwerk instellingen”

gelukkig nog de e-Sim. Anders niet te doen. 

Reputatie 1

Gelukkig dus niet de enige… wordt tijd dat iemand van KPN reageert hier 😅

Reputatie 1

Verander in: Instellingen - mobiel netwerk - mobiel datanetwerk;  

APN: portalmmm.nl 

Dit zal moeten werken. Bizar dat kpn dit (nog) niet vermeldt... 

Reputatie 7
Badge +10

Hier ook (weliswaar niet helemaal dezelfde) problemen met 4G na iOS 14.

 

Reputatie 1

Geweldig! Het werkt idd!

Hier werkt het ook! Heel erg bedankt!

Reputatie 1

Hier dus ook geen internet meer via 4G, ondanks wel verbonden met 4G.

Valt me op dat de helft van de reacties hier, in het buitenland zitten. Ikzelf zit in Duitsland.

Zit iedereen met dit probleem in het buitenland of ook gewoon in NL?

P.S. Aanpassen van het APN werkt hier ook, dus nu wel internet via 4G in het buitenland.

Iphone 11 Pro, IOS14.

KPN? reactie??

Hier dus ook geen internet meer via 4G, ondanks wel verbonden met 4G.

Valt me op dat de helft van de reacties hier, in het buitenland zitten. Ikzelf zit in Duitsland.

Zit iedereen met dit probleem in het buitenland of ook gewoon in NL?

P.S. Aanpassen van het APN werkt hier ook, dus nu wel internet via 4G in het buitenland.

Iphone 11 Pro, IOS14.

KPN? reactie??

Top dat werkt!

hier in België eerst ook geen internet. Grens over gereden en in NL wel. Nu na aanpassen apn ook in België weer internet!

👍👍

Verander in: Instellingen - mobiel netwerk - mobiel datanetwerk;  

APN: portalmmm.nl 

Dit zal moeten werken. Bizar dat kpn dit (nog) niet vermeldt... 

deze oplossing werkt! Dank!!

Zelfde problemen. Na IOS 14 update geen mobiel internet. KPN helpdesk was behulpzaam, maar geen oplossing. Ik blijk de “eerste” die dit probleem meldde, ik verwees hen ook naar dit forum. KPN stuurt deze melding naar hun back-office. Volgende week krijg ik pas bericht.

Apple gebeld. ‘Herstel netwerkinstellingen’ uitgevoerd op hun advies ... geen succes … ben mogelijk wel alle WiFi-wachtwoorden kwijt.

Het lijkt er op dat er iets aan de hand is met KPN-IOS14-mobiel-internet in het buitenland (ik bevind mij niet in NL). Ben benieuwd naar instelling APN = internet voor KPN-klanten in NL.

voor nu ben ik even uit de brand  

 

Hier dus ook geen internet meer via 4G, ondanks wel verbonden met 4G.

Valt me op dat de helft van de reacties hier, in het buitenland zitten. Ikzelf zit in Duitsland.

Zit iedereen met dit probleem in het buitenland of ook gewoon in NL?

P.S. Aanpassen van het APN werkt hier ook, dus nu wel internet via 4G in het buitenland.

Iphone 11 Pro, IOS14.

KPN? reactie??

Top dat werkt!

hier in België eerst ook geen internet. Grens over gereden en in NL wel. Nu na aanpassen apn ook in België weer internet!

👍👍

Hoe heb je de APN ingevuld? internet of portalmmm.nl? Dus:

  1. Naar Nederland rijden en ‘internet’ als APN invullen
  2. Terug naar België rijden en toch mobiel internet?

In NL werkte apn Internet gewoon. In België dus niet en daarom aangepast naar portalmmm.nl zoals hier vermeld werd. Of dat ook in NL werkt heb ik nog niet getest.

Yep, werkt hier ook als een zonnetje na aanpassing. Zou wel graag een officiële reactie van KPN horen. Voor je het weet krijgen we ineens torenhoge roamingkosten voor onze kiezen. :grin: Zal wel niet, maar begrijp inmiddels na wat googelen wel dat portalmmm.nl een oude server is die uitgefaseerd wordt. Kortom: hoe lang blijft dit nog werken? En wanneer kunnen we weer gewoon gebruik maken van de standaardinstellingen?

En de hamvraag: wat steekt hier nou achter? Hoe kan een iOS-update voor een blokkering bij een server zorgen? Gewoon zo eens wat nieuwsgierig!

Reputatie 7
Badge +9

Ik had ook dit probleem vanochtend. Ik heb mijn IPhone XS uit en hierna weer aangezet.

 

 

Gisteren dacht ik dat door het uitzetten en weer aanzetten van mijn IPhone dat het probleem over was. Niet dus. Door het uit en weer aanzetten was mijn netwerk provider weer KPN. Op dit moment zit ik op de grens met België. Wanneer de telefoon een Belgische provider heeft geen internet, maar wel 4G.

Hier dus ook geen internet meer via 4G, ondanks wel verbonden met 4G.

Valt me op dat de helft van de reacties hier, in het buitenland zitten. Ikzelf zit in Duitsland.

Zit iedereen met dit probleem in het buitenland of ook gewoon in NL?

P.S. Aanpassen van het APN werkt hier ook, dus nu wel internet via 4G in het buitenland.

Iphone 11 Pro, IOS14.

KPN? reactie??

Top dat werkt!

hier in België eerst ook geen internet. Grens over gereden en in NL wel. Nu na aanpassen apn ook in België weer internet!

👍👍

Hoe heb je de APN ingevuld? internet of portalmmm.nl? Dus:

  1. Naar Nederland rijden en ‘internet’ als APN invullen
  2. Terug naar België rijden en toch mobiel internet?

Ik hen portalmmm.nl ingevoerd. In Nederland zal ik internet invoeren. 
vreemd dat KPN hier niet reageert. 

Ook in Noorwegen dit probleem. Soms wel 4g maar meestal niet. De portalmmm.nl methode werkte! Hulde aan internetfora!