Beantwoord

NFC Telefoonhouder

  • 3 January 2020
  • 14 reacties
  • 329 keer bekeken

Ik heb een SKS Compit telefoonhouder gekocht. Deze is voorzien van een powerbank die ook via NFC gebruikt kan worden.

Deze telefoonhouder is bedoeld voor een I-phone 6 en een I-phone 7

Wat moet ik doen om de NFC functie te activeren / gebruiken ?

Voor beide toestellen is een abonnement afgesloten.

 

icon

Beste antwoord door huistijger 4 January 2020, 07:43

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Enriko60 ,

Dit is niet mogelijk. 

Je kunt er vrij weinig aangezien er geen(?) apps zijn die met de iPhone en NFC in combinatie met de simkaart werken. Mede omdat Apple de NFC chip alleen gebruikt voor Apple Pay.
 

Hallo @Noordzee 

Op iPhone.nl las ik:

“Vanaf de iPhone 6 zijn alle toestellen voorzien van NFC chip. Tot nu toe werd deze chip alleen gebruikt voor de Apple Pay betaaldienst. Vanaf iOS 12 is het mogelijk om de iPhone te gebruiken als betaalmiddel, hotelkamersleutel of voor andere toepassingen”.

Mocht dat niet zo zijn kan er uiteraard ook via de USB aansluiting van de powerbank worden opgeladen. Maar in dat geval heeft de verkoper wel iets uit te leggen ;-)

Reputatie 7
Badge +28

OK, ik vraag hier @huistijger of hij hier iets meer van weet, 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Enriko60 
Dat werkt alleen als je bank het ondersteund en zo ja, dan moet je het aanvragen bij je bank.
Bij mijn weten ondersteunen alleen de ING en de Rabobank dit.
Ik zou het doen, maar er was een punt in de voorwaarden waar ik het niet mee eens was en heb het dus weer afgebroken.

Ben alweer vergeten welk punt, maar het kwam hier op neer als het mis zou gaan moet ik zelf de kosten betalen. (Rabobank)
Dus doe ik het niet, mij een te groot risico

@Noordzee @huistijger 

Bedankt voor jullie reacties.

De powerbank van de telefoonhouder gaat uitsluitend dienen om (indien nodig) de IPhone op te laden. Ik ben niet voornemend om betalingen met de IPhone te verrichten :wink:

ik denk dat ik maar eens ga informeren bij de fabrikant (i.c. SKS)

Bedankt voor het meedenken !

Reputatie 7
Badge +21

Als het je alleen om de powerbank te doen is, die kun je op elke iPhone wel gebruiken.
Ik begrijp niet wat de link met NFC hier mee te doen heeft.
De NFC is voor het op korte afstand uitwisselen van gegevens zoals o.a. bij Applepay gebruikt wordt
Wat een powerbank met NFC te maken heeft ontgaat me…. draadloos stroom overbrengen?
Dat gaat niet.
Dit gaat alleen met een soort transformator effect, beide apparaten een spoel met met kern en als die dicht bij elkaar zijn dan kun je draadloos opladen.
Maar NFC staat hier geheel buiten.
Correct me if I'm wrong.

Reputatie 7
Badge +28

@Noordzee @huistijger 

Bedankt voor jullie reacties.

De powerbank van de telefoonhouder gaat uitsluitend dienen om (indien nodig) de IPhone op te laden. Ik ben niet voornemend om betalingen met de IPhone te verrichten :wink:

ik denk dat ik maar eens ga informeren bij de fabrikant (i.c. SKS)

Bedankt voor het meedenken !


Als je niet van plan bent om te betalen met je IPhone, dan gebruik je de NFC-functie van je telefoon  gewoon niet. 
 

Die telefoonhouder is dan puur om je telefoon op te laden. Hopelijk was dat apparaat niet te duur, want er zijn uiteraard andere methoden om je telefoon op te laden. 
 

Het is mij niet helemaal duidelijk om welke reden je dan dit apparaatje heb gekocht. Mogelijk kun je nog je geld terugkrijgen? 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Enriko60. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat @Noordzee en @huistijger al een antwoord hebben gegeven en jouw vraag daarmee is beantwoord. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.


Als je niet van plan bent om te betalen met je IPhone, dan gebruik je de NFC-functie van je telefoon  gewoon niet. 
 

Die telefoonhouder is dan puur om je telefoon op te laden. Hopelijk was dat apparaat niet te duur, want er zijn uiteraard andere methoden om je telefoon op te laden. 
 

Het is mij niet helemaal duidelijk om welke reden je dan dit apparaatje heb gekocht. Mogelijk kun je nog je geld terugkrijgen? 

 

De telefoonhouder is aangeschaft om tijdens het fietsen gebruik te kunnen maken van apps (Strava en fietsknoop bv.) Gezien de goede ervaringen wederom gekozen voor de SKS compit. Aangezien de batterij vaak vroegtijdig leeg raakt ditmaal echter wel gekozen voor een model met geïntegreerde Powerbank. 

In de advertentie werd vermeld:

Meegeleverd: Com Unit met NFC Chip voor het opladen van je Smartphone

Mogelijk met alle apparaten waarbij draadloos opladen mogelijk is.

uit de eerdere reacties begrijp ik dat dit überhaupt niet mogelijk is ?

 

 

Reputatie 7
Badge +21

In de handleiding staat dat de SKS MyBike app automatisch word gestart bij het scanner van de NFC-chip van de +COM/Unit. 

 

@Vikash 

Ok. dan zou de NFC chip een meerwaarde hebben voor diegene die de SKS MyBike app wil gebruiken.

Ik blijf het vreemd vinden dat een online winkel aangeeft dat draadloos opladen een optie is terwijl dat naar ik begreep überhaupt niet mogelijk is.

 

Reputatie 7
Badge +21

Op 40 seconden van het filmpje wordt er aangegeven dat de +COM/UNIT ervoor zorgt dat jouw smartphone draadloos wordt opgeladen of d.m.v. een USB-kabel. Heb je al getest of dit werkt? 

Dat zou werken dmv de IQ standaard. Dit is helaas pas vanaf IPhone model 8 mogelijk ben ik inmiddels achter gekomen :smirk:

Draadloos opladen bestaat dus kennelijk wel.

Maar met de IPhone 6 & 7 werkt de powerbank alleen met een USB kabel.

Bedankt voor het meedenken.

 

Reputatie 7
Badge +21

Graag gedaan @Enriko60. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Reageer