Beantwoord

Slechte mobiele dekking in nieuwbouwhuis en superwifipunten werken niet (goed), nooit goed geinstalleerd

  • 8 August 2020
  • 11 reacties
  • 257 keer bekeken

Hallo KPN,

 

Enige weken geleden ben ik verhuisd naar Duin in Almere.

Helaas is het bijna onmogelijk om mobiel te telefoneren en het internet in huis is (ondanks Super-Wifi van KNP) zeer slecht en kan ik alleen bij de meterkast internet gebruiken op mijn nieuwe I-Phone XS en MacBook Pro.

Kortom, een onleefbare situatie met een bedrijf aan huis.

Jullie klantenservice helpt mij niet verder dan met de volgen de reactie:

****
Wij hebben uw aansluiting onderzocht en geen storingen gevonden. 

Voor de zekerheid hebben wij ook de netwerksituatie onderzocht op uw thuislocatie.

Er zijn momenteel geen storingen of werkzaamheden op de zendmast waar u het signaal van ontvangt.

De wijk waarin u woont is een nieuwbouw wijk. Deze nieuwbouw woningen zijn vaak goed geïsoleerd. Naast warmte en kou houdt isolatie ook mobiel signaal tegen.

Onze zendmast staat ongeveer op 1,2 km ten zuiden van uw. KPN wil graag het netwerk uitbreiden in uw postcode gebied. Er lopen meerdere opdrachten voor het plaatsen van nieuwe zendmasten. 

In deze fase van verwerving / vergunningen traject kunnen we helaas nog geen plandatum afgeven. We zijn hard op zoek naar geschikte kandidaten (dak-locaties) waar we een zendinstallatie kunnen bouwen.

Bellen via wifi
Mobiel bellen via wifi is de aanvulling op ons mobiele netwerk. Het toestel schakelt automatisch over naar wifi wanneer de mobiele dekking onvoldoende/afwezig is. Het enige wat u nodig hebt is een wifi verbinding en een geschikt toestel.

 

******

Mobiel bellen via wifi is in mijn huis wegens een NIET werkende Super-Wifi ook niet mogelijk.

Doorlichten van mijn mobile netwerk door KPN, nieuwe sim-kaart, nieuwe telefoon, niets heeft tot nu toe geholpen.

Ik hoop via deze weg toch met jullie in contact te komen en oplossing te vinden zodat ik niet meer in de bibliotheek kantoor hoef te houden.

Ik zie uit naar een oplossing.


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 1 September 2020, 08:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Boomrijk, welkom op het forum!
Ik zie dat een collega een ticket voor de technische dienst heeft aangemaakt voor je mobiele aansluiting. Daar komt deze tekst vandaan. Daaruit maak ik op dat er op dit moment nog geen oplossing is voor de mobiele dekking op jouw adres.

Goed wifi moet goed haalbaar zijn en als je wifibellen dan aan hebt staan op je toestel zou je ook telefonisch goed bereikbaar moeten zijn in huis!
Inmiddels zijn we natuurlijk al weer even verder. Ervaar je nog steeds slecht WiFi?
 

Kun je toelichten hoe de lampjes branden op je superwifipunten?
Hoe zitten de superwifipunten aangesloten op je experiabox?
Kun je deze nog eens volledig resetten (met het paperclipknopje aan de achterkant) en herinstalleren met de KPN Thuis app?
Zou je ook de wifimanager nog eens willen doorlopen(kan ook via de app)? Wat zijn de resultaten hiervan?


Mochten de bovenstaande stappen het niet oplossen of geen duidelijkheid scheppen kijk ik graag even met je mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Hallo Thomas,

 

Bedankt voor je reactie.

Tot op heden helaas nog geen oplossing zowel geen goede mobiele verbinding met mijn telefoon als slechte Wifi in mijn huis. 

 

Het 1e Super WiFi punt bij de meterkast brand groen. Het 2e Super WiFi punt brand oranje zodra deze meer dan een meter verwijderd is van het 1e punt.

Experiobax is bedraad aangesloten op het Super WiFi punt. 

Volledige reset ook uitgevoerd en alle stappen met de WiFi manager via de app doorlopen.

Helaas alles zonder succesvolle oplossing.

 

Ik hoop dat je mij kunt helpen bij het vinden van een oplossing en zie uit naar je reatie.

Reputatie 7
Badge +24

Dan zal er bij u in de meterkast wel een enorme storingsbron zitten ofzo. Dat kan haast niet anders. Probeer die eerste bekabeld aangesloten SuperWiFi eens elders in huis te plaatsen. Uiteraard bekabeld aangesloten. Het is een nieuw huis begrijp ik. Dus uiteraard heeft u netwerkkabels door uw huis lopen naar diverse aansluitpunten netjes in de wand weggewerkt. Mag ik hopen althans. 

Dat zou je wel denken ja maar helaas is de bouw behoudend, dan wel het wordt aangenomen bij inschrijving op de laagste prijs.

Ik betrok (en verliet) ook een nieuwbouwhuis, daar heb ik voor het afwerken allerlei buizen ingelegd, oa ondiep infrezen in de cement dekvloer gaat heel goed. En door de kruipruimte.

Wat ik niet zo goed begrijp is dat ik de installatie door KPN in het hele huis heb laten aansluiten.

Het is bij KPN bekend dat het om een nieuwbouw woning van 200m2 gaat en daarom heb ik ook van het Super WiFi pakket gebruik gemaakt. Juist om de omschreven problemen te voorkomen.

Helaas heeft KPN de installatie bij de installatie niet werkend en onvolledig (tv’s niet aangesloten) opgeleverd. Ik kwam er pas achter dat de installatie niet volledig en niet werkend was opgeleverd toen de installateur (hij is nog geen 15 minuten binnen geweest) al weg was. 

Ik krijg het vermoeden dat Super WiFi helaas niet zo Super is. En dat ik beter een andere installatie kan aanschaffen. In mijn oude (nieuwbouw) huis had ik een TP-link deco m9 plus versterker pakket en daar werkte het internet super.

Vanaf 10 juli jl. is er vanuit KPN geen oplossing aangeboden en vind het erg frustrerend dat ik zelf nu allerlei zaken moet gaan uitzoeken en proberen en daardoor nog steeds in de entreehal moet zitten om internet te hebben en te kunnen mobiel bellen.

Is het vreemd dat ik een oplossing vanuit KPN veracht zonder dat ik zelf aan de slag moet gaan om oplossingen te vinden?

 

Reputatie 7
Badge +20

@Boomrijk ik kijk graag even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Ik heb de gegevens in mijn profiel aangepast.

Ik hoor het graag en zie echt uit naar een oplossing.

 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens Evelyne! Ik zie dat er op 10 augustus een klacht is aangemaakt met het verzoek een nieuwe installatiemonteur langs te laten komen. Deze is op 13-08 door mijn collega opgepakt en doorgezet naar de monteursafdeling.
Ik kan helaas hun gegevens niet inzien. Hebben zij nog contact met je opgenomen sindsdien? Het kan zijn dat ze vanaf een afgeschermd of 088 nummer geprobeerd hebben te bellen.

Hallo Thomas,

Helaas heeft er nog steeds niemand contact met mij opgenomen (helaas ook geen afgeschermd nummer).

Het is erg moeilijk om telefonisch contact te krijgen met KPN, eerst moet je minimaal 15 minuten in de wacht, om daarna te horen dat het probleem in behandeling is.

Ik heb vandaag ook geprobeerd via de chat functie van KPN het probleem op te lossen. Tot 2x aan toe wordt vanuit KPN de verbinding verbroken (Sjors & Carola) en eenmaal geholpen door Lisanne kan zij mij niet verder helpen dan het voorstel te doen om voor een 8e keer de installatie opnieuw samen te installeren.

Als aangeef dat ik liever een andere oplossing wens (een monteur langs komt die de installatie af maakt. Immers is de installatie nooit goed door de medewerker geïnstalleerd en werkend opgeleverd) verbreekt ze de verbinding.

Ik heb weinig vertrouwen dat het na dat het 7 eerdere keren is het niet gelukt om de installatie opnieuw met succes te installeren dat het de 8e keer wel lukt (en weer veel tijd en energie in dit probleem te steken)

Ik ben inmiddels echt radeloos en mijn vertrouwen in een oplossing vanuit KPN helaas (bijna) kwijt.

Nogmaals, het kan toch niet zo zijn dat KPN er mee weg komt dat als een monteur zijn werk niet goed doet dat dit een probleem word van (mij) de klant?

Ik hoop dat het alsnog dat dit forum een oplossing kan bieden en daarmee de tijd dat ik kantoor moet houden en bellen in mijn entreehal snel verleden tijd is.

Ik heb het zelfde probleem.

Maar hoe lang ik ook wacht, ik krijg geen groen lampje als ik de superwifi punten verder dan 1 meter uit elkaar zet. KPN kan mij ook niet helpen bij het vinden van een oplossing. 

Is er nog een andere tip die mij kan helpen?

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +20

@Boomrijk  Gezien de situatie lijkt me het beste dat de installatiemonteur gewoon nog een keer langs komt, het was natuurlijk gewoon de bedoeling dat dit sinds installatie al goed werkt! Daar was ook de klacht voor de monteursdienst voor bedoeld.
Ik kan deze monteurs helaas niet direct zelf inplannen maar wil je voorstellen dat je via www.kpn.com/monteur zelf een afspraak inplant met een monteur, ik zal deze dan vergoeden.
Kan je je daarin vinden?

edit: ik zie net dat vanwege de coronamaatregelen het niet mogelijk is om via www.kpn.com/monteur een afspraak in te plannen. Ik ga op zoek naar een alternatief. 
Ik stuur je een privébericht.