Beantwoord

Problemen met doorschakelen Iphone

  • 16 July 2019
  • 8 reacties
  • 2647 keer bekeken

Wij ondervinden op de diensttelefoon van onze verloskundigenpraktijk die we dagelijks door/terugschakelen. Soms gaat het heel snel, maar meestal blijft het cirkeltje maar draaien en na een aantal keer opnieuw proberen lukt het uiteindelijk. Erg irritant! Al verschillende probeemoplossingen voorbij zien komen van WiFi bellen uit en doorschakelen mbv *21 (dit vind ik echter een oplossing van niets, want hierbij zie je niet bovenin beeld dat hij doorgeschakeld is en bovendien vindt ik dat de functie via telefoon gewoon naar behoren hoort te werken). Is er een echte oplossing?
icon

Beste antwoord door Nadia 31 July 2019, 13:15

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hallo @Annka11, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community een vraag stelt. Dat is wel erg lastig zeg! Ik snap dat je het zeer irritant vindt. Vooral bij dagelijks gebruik, en je wilt er wel heel zeker van zijn dat een collega de telefoontjes kan overnemen bij spoedoproepen. Zoals je zelf al op ons forum hier hebt gevonden zijn er verschillende alternatieve oplossingen voor.

Het probleem zit 'm in VoLTE (bellen via 4G). Zodra dat is geactiveerd (en dat vermoed ik dat hier ook gebeurt) werkt het mobiele nummer doorschakelen direct met een code. Direct doorschakelen werkt als volgt;

- Doorschakelen: *21*[tel.nr.][groene beltoets] (geen # op het eind)
- Deactiveren doorschakelen: #21[groene beltoets]

Maar ook via de Instellingen van de iPhone zou het moeten werken, dit kan wel even duren omdat het netwerk via de Instellingen via een omweg moet zoeken naar het door te schakelen nummer. Hoe lang duurt dat ongeveer bij jullie toestel?
Bedankt voor de snelle reactie. Soms blijft het cirkeltje wel 10 minuten draaien. Als ik het doorschakelen via de codes doe zie ik niet bovenin beeld dat de telefoon is doorgeschakeld.
Reputatie 7
Hey @Annka11! Dat duurt wel wat lang, lijkt alsof de doorschakeling dus niet helemaal vlekkeloos verloopt. Ik vermoed dat dit Apple domein is, en dat het via een software-update de bug eruit moet worden gehaald. Ik zal er een melding van maken. Helaas kan ik geen uitspraken doen over wanneer het gefixt wordt. Voor nu is het alternatief 'even geduld' of via de code direct doorschakelen.

Direct doorschakelen werkt als volgt;

- Doorschakelen: *21*[tel.nr.][groene beltoets] (geen # op het eind)
- Deactiveren doorschakelen: #21[groene beltoets]
Bedankt voor de reactie. Dan doen we het voorlopig maar even op die manier idd. Sinds gisteren kunnen we het ‘schuifje’ wel omzetten en nr intoetsen, maar gaat het ‘schuifje’ steeds terug. Ik heb begrepen dat meerdere collega’s er last van hebben. Hopelijk wordt het snel opgelost.
Reputatie 7
Bedankt voor de reactie. Dan doen we het voorlopig maar even op die manier idd. Sinds gisteren kunnen we het ‘schuifje’ wel omzetten en nr intoetsen, maar gaat het ‘schuifje’ steeds terug. Ik heb begrepen dat meerdere collega’s er last van hebben. Hopelijk wordt het snel opgelost.
Dat is echt een software probleem. Dat kunnen we niet reproduceren, en dus ook niet oplossen. Misschien wel zo handig om het bij Apple te melden.

Zou je eens willen kijken welk softwareversie je op de Apple hebt? 12.3?
Reputatie 7
Hallo @Annka11, heb je mijn laatste post nog ontvangen? Een aantal collega's van mij klagen ook over het doorschakelprobleem, zoals jij hier omschrijft. Met de iOS 12.4 schijnt dat te zijn verbeterd. Wil je eens controleren of je de laatste update van iOS op de telefoon hebt? Ik ben benieuwd naar jouw ervaring ermee 🙂
Excuus voor de late reactie. De update gedaan. Het schuifje gaat nu wel gelijk om alleen na intoetsen nr en terug gaan ‘springt’ het schuifje weer terug.
Reputatie 7
Geen probleem @Annka11 Balen! Dan vrees ik dat de bug nog niet is verholpen, helaas.

Reageer