Publieke Beta's van Apple beschikbaar.

  • 7 August 2021
  • 9 reacties
  • 108 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +21

Vandaag kun je de publieke Beta's van Apple downloaden en installeren.

Mac OS Monterey 12.0 Bèta
IOS 15
iPad IOS 15
TVOS 15
en watchOS 8

Go to the Apple Beta Software Program

Weet wat je doet, Bèta's zijn onafgemaakte besturing-systemen waar dus nog fouten in voor kunnen komen. Nu valt het met de publieke Bèta's (zoals dezen) wel wat mee, maar maak vooral een backup voor je begint!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Indien een stabiel en veilig systeem voorwaarde is, meestal in zakelijke omgevingen, nooit met bêta's werken.

Reputatie 7
Badge +21

'Heb inmiddels een lastige fout in deze laatste Bèta ontdekt.
De Mail app haalt alleen maar mail op als je de computer (of de mail-app) opstart.
Daarna probeert hij wel mail op te halen maar blijft er in hangen, de enige oplossing is dan de mail uitzetten en weer opstarten en dan komt de mail weer binnen.
Enzovoort...
Heb dit inmiddels aan Apple doorgegeven, dus verwacht ik eerdaags een nieuwe update waarin dit euvel verholpen zal zijn .

 

Dit gaat over de iMac
De mail van de iPhone is goed.
Op de iPad gebruik ik geen mail.

Heb overigens even tijdelijk de app Spark op de iMac gezet zodat de mail toch binnen komt.
Het nadeel is dat deze alleen maar IMAP ondersteunt.
Maar goed daar is nog wel  even tijdelijk mee te leven.:sunglasses:

Reputatie 7
Badge +21

Weer een nieuwe update van MacOS Monterey.
Met voor mij een hele nuttige optie genaamd Focus.
Je kunt je Mac binnen bepaalde tijden automatisch op Niet storen zetten, dan krijg je geen mails of sms-je's of andere meldingen binnen, alleen van de personen die jij hebt aangevinkt die je dan wel mogen storen. Heb de tijd mooi van 18:00 tot 05:30 uur gezet.
Heerlijk die avond-nacht-rust :grinning:
Werd gelijk gesynchroniseerd op mijn iPhone.

Reputatie 7
Badge +19

Dat is zeker een toffe functie dat Focus. 

Reputatie 7
Badge +21

En de mail werkt ook weer goed in de Monterey

Reputatie 7
Badge +10

De optie Tweestapsverificatie codes via iCloud-sleutelhanger instellen in iOS 15 kijk ik naar uit 👍

(mag dat ook in dit topic vermeld worden?) 

Reputatie 7
Badge +21

Alle info betreft Apple mag je hier vermelden @Anneke-Anna en wordt dankbaar aangenomen.

Reputatie 3
Badge +1

Uitstekende update! Ik ben helemaal weg van de focus modus. Ik heb er een op de locatie van mijn werk ingesteld, waardoor hij automatisch storende apps dempt tijdens het werken. Een nog beter focus modus is de auto modus. Daarbij dempt hij alles als hij ziet dat je in de auto zit. Als mensen meerdere keren bellen en/of als specifieke mensen bellen kunnen ze wel doorgelaten worden, maar door appjes wordt je niet gestoord. Overigens is het ook mogelijk om een nieuwe modus aan te maken of een bestaande aan te passen. Hier kan je instellen wie wel of niet mag bellen en welke apps wel of niet notificaties mogen geven. Het synct over alle apparaten ook de Apple Watch. Ik heb tot op heden geen problemen ervaren met de bèta versie en heb gister versie 6 (de nieuwste) gedownload. Zie hier overigens een goed overzicht van de functies in IOS15.

Reputatie 7
Badge +10

Handig👍

 

FaceTime sterk verbeterd

Apple werkt met iOS 15 de grootste FaceTime-frustratie uit de weg. Het was altijd Apple-only, maar straks kun je ook facetimen met mensen die een Android-telefoon of een Windows-pc hebben.“

Bron