Beantwoord

Push meldingen op iPhone worden niet getoond bij nieuwe mail op iPhone?

• 7 mei 2017
  • 13 reacties
  • 28102 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Ik heb een iPhone SE en wil graag als ik nieuwe mail heb pushmeldingen ontvangen op mijn toegangsscherm en in mijn badge-app (het aantal ontvangen mails) maar ik krijg het niet draaiend. Ik heb mezelf al een mail gestuurd om te proberen, deze komt wel aan als ik de mail app open, maar krijg geen melding vooraf van een nieuwe mail bij de pushmeldingen. Ik gebruik de server instellingen van kpnmail en de IMAP instellingen zoals ik ook op mijn Mac gebruik in de mail app.
Ik heb uiteraard pushmeldingen aanstaan in de settings Sta berichtgeving toe, geluiden geen, badge-appsymbool op aan, op toegangsscherm op aan. Nieuwe gegevens bij de mail op push en ophalen elk kwartier bij de mail settings. Wie kan mij de juiste instellingen geven? Dank.
icon

Beste antwoord door erwin969 9 mei 2017, 17:33

Ik heb niets veranderd dus blijkbaar stond het goed. Kreeg net een mailtje binnen, en nu dus wel met pushmelding en app batch symbool. Dus hij doet het! Weet ook niet waarom hij het met mijn test mailtje van van de week niet deed. Heb echt een kwartier gewacht, maar blijkbaar heeft het mailtje er langer voor nodig om zichtbaar te worden met een pushmelding.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Goede dag @erwin969, misschien heb je hier iets aan. Ik hoop dat het lukt. 🙂
Reputatie 2
Badge +3
Nee, hoe je pushmeldingen instelt weet ik. Maar het ging mij specifiek om de instellingen voor de app mail van iPhone zelf. Die functioneert niet terwijl ik de pushmeldingen op dezelfde wijze heb ingesteld als bij andere app's. Dus iets staat er fout, maar wat? Als KPN zelf het antwoord kan geven hoor ik dat ook graag natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +30
Het is niet gewoon een kwestie van wachten? IMAP moet namelijk "opgehaald worden" en dat heb je, als ik de tekst goed lees, elk kwartier ingesteld. Maximaal een kwartier na het verzenden v/h bericht zou je de pushmelding moeten krijgen
Reputatie 2
Badge +3
Dat heb ik geprobeerd, maar na een kwartier geen melding...
Reputatie 7
Badge +30
Onder Instellingen - Email, Contacten en Kalender, kan je aangeven of je push, fetch of manual wilt. Heb je deze voor dit IMAP account op Fetch?
Reputatie 2
Badge +3
Als ik kijk bij de instellingen, Email dan staat daar alleen push of handmatig. Geen Fetch.
Reputatie 7
Badge +22
Ha Erwin, goede vraag! Ik ga er eigenlijk van uit dat dit probleem niet veroorzaakt door de instellingen op onze mailserver. Mijn vermoeden is dat dit een instelling is in jouw telefoon.

De pushmeldingen van de Mail app heb je goed ingesteld via Instellingen -> Berichtgeving -> Mail?

Bij Instellingen -> Accounts -> Nieuwe gegevens kies je voor ophalen of push (indien beschikbaar). Zet onder Ophalen een vinkje bij Elk kwartier, Elk half uur of Elk uur. Zelf heb ik een iPhone 5s en gebruik ik gmail, maar als ik mijn instellingen op deze manier neerzet, krijg ik op het beginscherm een melding van een nieuwe e-mail:

Kun je wellicht screenshots maken van hoe jij het hebt ingesteld?
Reputatie 2
Badge +3
Ik heb het ingesteld zoals op jou screenshots, behalve is het bij mijn KPNmail en geen Google mail.
Reputatie 7
Badge +30
Weet je zeker dat er geen Fetch/Ophalen is? Want ik vermoed dat dat het probleem is. Push werkt niet voor KPNMail en Handmatig wordt dan gebruikt wat betekent dat je alleen email krijgt als je de app opent of zelf refresht.
Reputatie 2
Badge +3
Waar moet dit dan staan want bij KPNmail staat Ophalen en handmatig, en het vinkje staat bij ophalen.
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb m'n eigen kpnmail account even op telefoon gezet en gekeken naar de instellingen, Erwin. Bij mij werkt het als ik kies voor 'ophalen'. Vergeet daarbij niet om ook een vinkje te zetten bij Elk kwartier, Elk half uur of Elk uur. Als het vinkje bij Handmatig staat, wordt de mail niet automatisch opgehaald.
Reputatie 2
Badge +3
Ik heb niets veranderd dus blijkbaar stond het goed. Kreeg net een mailtje binnen, en nu dus wel met pushmelding en app batch symbool. Dus hij doet het! Weet ook niet waarom hij het met mijn test mailtje van van de week niet deed. Heb echt een kwartier gewacht, maar blijkbaar heeft het mailtje er langer voor nodig om zichtbaar te worden met een pushmelding.
Reputatie 7
Badge +22
Kijk aan! Dat is mooi om te horen, Edwin 🙂 Fijn dat het werkt. Ik heb jouw bericht nu ook als antwoord gemarkeerd.

Reageer