Beantwoord

refurbished iphone XS

  • 17 April 2020
  • 7 reacties
  • 294 keer bekeken

Ik heb vandeweek de refurbished iphone XS binnengekregen van KPN inclusief een abbonnement van 2 jaar. Nu is dit de eerste keer dat ik een refurbished toestel heb genomen. Dit uiteraard voor de prijs en ik las dat het een nagenoeg nieuwe toestel is(met nieuwe onderdelen)

 

nu is het zo dat de batterij vrij snel leeg is, de batterijconditie is daarbij ook maar 89%… en ik lees op diverse sites dat de batterij bij de 80% toch wel echt aan vervanging toe is.

 

 

graag hoor ik hoe ik dit het makkelijkste met KPN kan oplossen. 
 

met vriendelijke groet,

Tommy Vingerhoets

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 April 2020, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Tommy, welkom op het forum! Je mag van een refurbished toestel ook gewoon verwachten dat de batterij in goede conditie is. Je hebt verder ook twee jaar garantie hierop. Je hebt nu dan ook twee opties in deze.

Als je nog binnen de 14 dagen zit sinds ontvangst van het toestel kun je kiezen om te annuleren. Het toestel moet dan teruggestuurd worden, eventuele bijbetaling krijg je dan natuurlijk terug. Vervolgens kun je opnieuw een abonnement + toestel afsluiten.

De tweede optie is om het toestel op te sturen voor reparatie. Normaliter zou ik je daarvoor verwijzen naar een KPN winkel. Maar omdat we daarvan maar een beperkt aantal open hebben verwijs ik je naar de self service via reparatie.kpn.com. Daar vul je een formulier in om uit te printen. Die stuur je dan samen met je toestel op. Je bent hem dan wel even kwijt, meestal 1 à 2 weken, maar het is wel minder gedoe dan optie 1 :) Wil je dit toch liever via een winkel doen, check dan hier welke er open zijn.

Bedankt voor het antwoorden! Word de telefoon ook opgestuurd als ik naar een kpn winkel ga of word die dan terplekke gerepareerd?

Reputatie 7
Badge +30

Reparatie ter plekke is niet mogelijk, daarvoor hebben we niet de expertise in huis. Dus hij wordt ook opgestuurd als je naar een winkel gaat.

Reputatie 7
Badge +16

@Tommyvingerhoets Op zich wordt refurbished eigenlijk gezien als duurzaam hergebruik. Een accu wordt bij refurbished alleen vervangen als er minder dan 85% over is of als er meer dan 500x is opgeladen. Aangezien het niet duurzaam is om preventief accu’s te vervangen. Bijna alle refurbished toestellen worden geleverd met een minimum capiciteit en slechts sporadish met accu's van 100%. Dit is de reden waarom ik zelf niet zo fan ben van refurbishedment. 
https://www.forza-refurbished.nl/nieuws/iphone/accu-in-perfecte-conditie-dankzij-robots/

Reputatie 2
Badge

Als ik even mag in haken. 

Heb zelf net drie dagen een refurbished iPhone 8 ontvangen, waarvan de touchscreen niet naar behoren werkt. 

Moet zeker als het in de hoeken is best hard drukken en met screen protector ( niet onbelangrijk ) er op kun je drukken wat je wilt maar gebeurd er niks.

Zit dus nog ruim binnen de twee weken terug stuur garantie, wat ik waarschijnlijk wel ga doen. Kan ik dit ook in de KPN winkel doen.

En daar dan ook meteen de keuze maken van, reparatie een andere refurbished toestel of omzetten naar sym only .

Alvast bedankt voor het antwoord  

gr  Bob

 

 

Reputatie 7
Badge +30

Je mag zeker even inhaken, @Bob2308. Als je hem wilt laten repareren kan dit via de winkel, hij kan dan opgestuurd worden. Je kunt niet ter plekke wisselen voor een nieuw/ander toestel. In dat geval zal er geannuleerd moeten worden en kun je daarna opnieuw verlengen.

Als je het toestel ook in de winkel hebt gekocht, dan kun je in de winkel annuleren. Heb je het echter zelf online besteld of via de klantenservice gedaan, dan moet je even bellen met 0800-0402 om te annuleren. In dat geval kan het namelijk niet in de winkel.

Reputatie 2
Badge

Beste Erik.   

Bedankt voor je antwoord helemaal duidelijk. 

Gr. Bob