Beantwoord

Simlock Apple toestel

  • 15 November 2019
  • 2 reacties
  • 182 keer bekeken

Ik ben op dit moment in het buitenland en wil een andere simkaart gebruiken. Helaas is mijn iPhone niet simlock vrij en via de website krijg ik het volgende: 

 

*Admin: IMEI-nummer verwijderd i.v.m. privacy.

icon

Beste antwoord door PeterG 15 November 2019, 14:13

Bekijk origineel

2 reacties

Een in Europa gekochte iPhone is bruikbaar in Europa, Midden Oosten en Afrika.

Zit je in bv. Azië dan werkt ie niet met een simkaart uit dat land.

I.v.m. (prijs)verschillen over de wereld stopt Apple dus die EMEA 'beveiliging' erin. Een in Amerika aangeschafte iPhone heeft de tegenhanger NA.

De enige die de zgn EMEA-lock ervan af kan halen is Apple zelf. In ieder land is wel een Apple-store (maar helaas niet altijd in de buurt).

De simlock zoals vermeld op de kpn website is iets heel anders. Die werd vroeger toegepast zodat je een bij kpn geleased toestel alleen i.c.m. kpn kon gebruiken. Mag al een jaar of 8 niet meer toegepast worden en toestellease bestaat ook niet meer voor toestellen die na 1 juli 2013 zijn aangeschaft. Die zijn, ondanks de lening, direct je eigendom. Simlock is onder druk van consumentenorganisaties al eerder afgeschaft.

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Neda, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat Peter al een heel duidelijk antwoord heeft gegeven hierin. Klopt dit in jouw situatie, in welk land ben je op dit moment? Ik duim in ieder geval dat je ergens nog een Apple winkel tegen komt zodat het opgelost kan worden!

Heb je nog andere vragen? Dan hoor ik het graag! 

Reageer