Beantwoord

Slecht geluid tijdens bellen voor ontvanger

  • 4 February 2019
  • 4 reacties
  • 2214 keer bekeken

Beste,

ik heb sinds een aantal maanden dezelfde klachten:
- dat mijn stem bij de ontvangende partij steeds zachter gaat.
- het geluid klinkt hol en is slecht te verstaan bij de ontvangende partij.
  • soms gaat de telefoon niet eens over en hoor ik niks tot er wordt opgenomen (wel goed bereik met drie streepjes)
  • soms hoor ik de ontvanger niet (zij mij wel)
Ik heb zelfs een nieuwe iphone gekocht (iphone 8 ) in de hoop dat dit zou helpen. Maar het probleem lijkt juist erger te zijn geworden. Verder maakt het geen verschil of ik binnen bel of buiten. Wat ik verder nog heb geprobeerd is de instelling gewijzigd bij mobiele data 4G gewijzigd van spraak + data naar alleen data. Ook dit heeft niets geholpen. Het ligt verder ook niet aan het hoesje. Ik heb ook de nieuwste software update van Apple en de telefoon een keer gereset.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Mijn simkaart is een jaar geleden vervangen toen ik overstapte van Vodafone naar KPN. Daarvoor deed het probleem zich ook niet voor.

Mvg, susanne
icon

Beste antwoord door Marina_ 6 February 2019, 10:18

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Susannevz, Welkom op het forum. Wat zonde dat je vaak slechte te verstaan bent. Om te kijken of het aan ons netwerk ligt, zou je jouw simkaart kunnen testen in een ander toestel. Ben je dan wel goed bereikbaar? Dan is je telefoon de boosdoener. Je hebt al het één en ander uitgesloten lees ik. Een andere optie is de functie 'geluidsonderdrukking'. Deze zou omgevingsgeluid moeten wegfilteren, maar het kan ook dit soort problemen veroorzaken. Je kunt dit als volgt checken: open de Instellingen-app op je iPhone. Ga naar Algemeen > Toegankelijkheid. Schakel de optie Geluidsonderdrukking uit. In dit artikel van iCulture staan nog een aantal tips beschreven die je door zou kunnen nemen. Op deze pagina staan nog wat tips rondom de microfoon van de iPhone. Hopelijk zit hier een oplossing tussen. Als dit niet het geval is, zou je dan je 06-nummer, postcode, huisnummer en klantnummer(s) willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor ons en voor jezelf) Dan kan ik dit probleem doornemen met onze technische dienst.
Hoi @Marina_ ,

Bedankt voor je reactie. Als het goed is staan mijn gegevens al in mijn profiel.

Als ik wissel van telefoon, blijf ik hetzelfde probleem houden. Met de artikelen kan ik helaas niks, want die problemen heb ik al uitgesloten. Toch bedankt voor het delen.

Ik hoor graag wat de oplossing is!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Susannevz, Jammer dat bovenstaande tips niet geholpen hebben. Ik zie je gegevens nog niet terug in je forumprofiel. Wil je er nog eens naar kijken? Dan kan ik het daarna verder oppakken.
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reageer