Vraag

Slecht te verstaan op mijn iPhone

  • 21 April 2020
  • 10 reacties
  • 180 keer bekeken

Badge

Beste KPN.,

 

ik heb dit probleem ook sinds ik mijn IPhone 7 Plus heb. Het is gewoon erg irritant want mensen horen mij niet. In de KPN winkel hebben ze gezegd dat het aan die andere mensen ligt maar dat is natuurlijk onzin. Omdat ik nog 2 jaar met dit toestel moet doen zou ik graag een oplossing zien. 

 

*Admin: eigen topic aangemaakt naar aanleiding van reactie in dit topic. 
 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @MaschaVestdijk,
Dit zou je is kunnen testen door via dictafoon of desnoods jezelf te bellen en je eigen voicemail in te spreken. Heb je wel voldoende netwerk en waar heb je dit probleem? Alleen thuis of ook onderweg?
Je mag altijd toestel opsturen voor reparatie, mits je garantie hebt. Hou er wel rekening mee dat het langer duurt om je toestel te repareren.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @MaschaVestdijk, heel erg vervelend dit! Je kunt altijd proberen om je iPhone terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, nadat je een back-up  hebt gemaakt. Mocht dat geen soelaas bieden, dan kan je inderdaad je toestel ter reparatie insturen. Dit kan, in deze tijden van Corona, het gemakkelijkst direct via onze website. 

Badge

Als je gebruik maakt van een hoesje kan het daar ook aan liggen. Bij de IPhone XR heeft een bepaald hoesje het effect dat een ander je niet kan verstaan.

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor deze toevoeging, @Rubberenrobbie!

Reputatie 7
Badge +21

Het is een bekend probleem van de iPhone, ik dacht dat Apple het nu wel eens opgelost had, maar nee, ook ik heb er last van.
Het zou in de volgende update opgelost zijn, maar welke update in welk jaar werd er niet bijgezegd.
Het enige wat je kunt doen is de handsfree aanzetten dan ben je duidelijk te verstaan, alleen je hebt dan geen privacy meer…
iPhone is een mooi toestel maar dit is duidelijk een minpunt en gaat ze klanten kosten als dit niet snel wordt opgelost.

 

Badge

Kan ook zijn dat een van je mic’s kapot is natuurlijk of vervuild. De iPhone 7 heeft 3 microfoons; een microfoon bij de achter camera, een microfoon bij de selfie-camera en eentje aan de onderkant van je telefoon.

Reputatie 7
Badge +16

Het is een bekend probleem van de iPhone, ik dacht dat Apple het nu wel eens opgelost had, maar nee, ook ik heb er last van.
Het zou in de volgende update opgelost zijn, maar welke update in welk jaar werd er niet bijgezegd.
Het enige wat je kunt doen is de handsfree aanzetten dan ben je duidelijk te verstaan, alleen je hebt dan geen privacy meer…
iPhone is een mooi toestel maar dit is duidelijk een minpunt en gaat ze klanten kosten als dit niet snel wordt opgelost.

 

Ligt het dan daar aan? Mijn ouders lopen ook continu te miepen dat ik soms slecht te verstaan ben. Ik dacht dat oprecht dat ze doof aan het worden waren.  Waar lees jij dat dit probleem speelt?

Badge

Bedankt voor alle reacties. 

Ik ga eerst proberen de fabrieksinstellingen terug te zetten en kijken of dit helpt. Ik gebruik geen hoesje dus daar kan het niet aan liggen. 

Ik heb ook de dictafoon test gedaan maar daar hoor ik mijzelf goed. Inderdaad als ik de telefoon op de speaker zet ben ik iets beter te horen. De meeste mensen klagen over dat ze me niet goed horen tot aan het lijkt net of je onder water zit. Dus heel verschillend maar zeer irritant. Als het terug zetten naar de fabrieksinstellingen niet helpt dan neem ik toch aan dat ik het toestel kan opsturen? Het is namelijk een abonnement met toestel. 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor alle reacties. 

Ik ga eerst proberen de fabrieksinstellingen terug te zetten en kijken of dit helpt. Ik gebruik geen hoesje dus daar kan het niet aan liggen. 

Ik heb ook de dictafoon test gedaan maar daar hoor ik mijzelf goed. Inderdaad als ik de telefoon op de speaker zet ben ik iets beter te horen. De meeste mensen klagen over dat ze me niet goed horen tot aan het lijkt net of je onder water zit. Dus heel verschillend maar zeer irritant. Als het terug zetten naar de fabrieksinstellingen niet helpt dan neem ik toch aan dat ik het toestel kan opsturen? Het is namelijk een abonnement met toestel. 

Hallo @MaschaVestdijk, het kan ook een algemeen issue zijn hoor, ik heb zelf ook even nagedacht en merk dat mijn iPhone 6s en ook mijn XR hier last van heeft. Al is dit niet bij ieder gesprek zo. Ik weet niet of jij dit ook zo ervaart? 

Reputatie 7
Badge +30

Heb je al een fabrieksreset kunnen doen? Ik moet bekennen dat ik geen Apple gebruiker ben en ook niet helemaal op de hoogte van evt. problemen hiermee. We krijgen het in ieder geval niet zo vaak meer te zien op het forum.