Beantwoord

Slecht verstaanbaar voor anderen met iPhone XS

  • 1 August 2019
  • 4 reacties
  • 297 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds eind februari gebruik ik een iPhone XS in combinatie met een KPN mobiel abonnement.
Sindsdien ben ik vaak zeer slecht te verstaan voor anderen. Ze beschrijven het als zacht / ver weg / dof. Gister heb ik een Apple Store bezocht en het probleem aangegeven. Na wat testjes bleek dat het geen hardwarematig probleem is. Softwarematig is het ook geen probleem, want ik heb het toestel ook al eens hersteld naar fabrieksinstellingen.

De medewerker vertelde mij dat het mogelijk ligt aan de SIM-kaart of de instellingen van de provider. Hij adviseerde mij om contact op te nemen met mijn provider.

Ik heb bellen via 4G uitgeschakeld, maar dit helpt niet.

Wat kan ik verder doen om dit probleem op te lossen?

Jur
icon

Beste antwoord door huistijger 1 August 2019, 11:32

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Jur Joosten
Er zijn meer Apple telefoon's die er last van hebben.
Probeer het eens om zonder een hoesje te bellen om te zien hoe het dan overkomt.
Het is onzin om de SIM-kaart de schuld te geven of de provider, ook andere providers hoor ik er over klagen.
Duidelijk een fout van Apple.
Je kunt het oplossen door de telefoon op Handsfree te zetten dan ben je wel goed verstaanbaar, maar ik begrijp dat dit niet in alle gevallen wenselijk zal zijn.
Overigens heeft Apple gezegd, toen de eerste klachten met de iPhone7 kwam, dat dit in een toekomstige software-upgrade verholpen zal zijn.
Dit is dus nooit gebeurd.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen @Jur Joosten, Wat huistijger aangeeft klopt. Ook wij zien de klachten vaker voorbij komen op het forum, maar dit is niet door ons op te lossen. Ik wil er geen kastje van de muur verhaal van maken. Uiteraard kun je een nieuwe simkaart proberen. Baat het niet dan schaadt het niet. Een nieuwe simkaart kun je aanvragen via MijnKPN. Als je dit probleem googelt, zul je deze klachten ook voorbij zien komen bij klanten van andere providers. Hopelijk komt hier nog een oplossing voor.
Reputatie 1
Badge
Bedankt voor de reacties. Ik ben er zelf ook van overtuigd dat het niet aan de simkaart ligt, het blijft vreemd dat Apple beweert dat het niet aan het toestel ligt. Ik ga kijken of ik met deze nieuwe info nog wat kan regelen bij Apple.
Reputatie 7
Badge +19
Hopelijk kunnen ze alsnog wat voor je betekenen @Jur Joosten. Als ik toch nog iets voor je kan doen, stuur je dan weer een bericht? Voor nu wens ik je een fijn weekend.

Reageer