Beantwoord

Slechte wifi en mobiele data performance

  • 15 October 2019
  • 4 reacties
  • 89 keer bekeken

Goedendag mensen van het forum. Ik zal het zo simpel en kort mogelijk houden:

 

Voor september had ik als telefoon de iPhone 7 32Gb zwart. Ik had in het begin geen problemen met de telefoon whatsoever tot op een gegeven moment dat ik merkte dat de snelheden drastisch omlaag gingen. Om dat natuurlijk te testen, gebruikte ik speedtest. Daar ontdekte ik dat de snelheid zo'n magere 10% is van wat ik zou moeten krijgen. Alleen op verschillende PC's, laptops en andere mobiele apparaten (internetkabel en wifi), waren die snelheden wel zo als het hoorde.

Nu heb ik afgelopen september de nieuwe iPhone 11 gepreordered en alles van iCloud overgezet. Toen bleek dat die snelheid nogsteeds die magere 10% was. Op dit punt dacht ik dus dat er iets in settings van mij is veranderd, waardoor snelheid beperkt wordt.

Maatregelen die ik pas had genomen waren:

  • -DNS op telefoon zetten op die van Cloudfare of andere domeinen. (werkte niet);
  • -DNS van router veranderen naar die van Cloudfare en/of andere domeinen (werkte niet);
  • -Internet settings reset in de options (werkte niet);

Nu heb ik vandaag op mijn oude iPhone 7 een factory reset gedaan, heb ik de speedtest nogmaals gerunt, en toen werd mijn gedachte bevestigd. De snelheid was weer normaal.

Nu wil ik op dit moment niet een factory reset doen, omdat sommige dingen niet in de cloud zijn opgeslagen en er geen mogeljkheid is om dit tijdelijk op een PC of dergelijke te zetten. Wil het niet kwijtraken.

Uiteindelijk dus mijn vraag: Wat zou er voor kunnen zorgen dat de internet snelheid beperkt wordt? Mis ik hier voor de rest iets of…?

icon

Beste antwoord door BrianR. 18 October 2019, 14:43

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hallo @BrianR., welkom op het KPN forum. Als ik het goed begrijp heb je grote moeite om met je iPhone een redelijke internetsnelheid  op WiFi te halen. Dat is zuur!

@huistijger, heb jij een dergelijke ervaring met jouw Appeltjes?  

Reputatie 7
Badge +21

Hoi@BrianR. 

Dat was me nog niet opgevallen, ik heb eigenlijk altijd een goede verbinding.

Twee opmerkingen.
Waarom heb je in eerste instantie de backup van je iPhone7 terug uit the cloud gehaald?
Vanaf IOS12 hoef je alleen de iPhones maar naast elkaar te leggen en alles wordt automatisch overgezet.
Maar goed, zo kan het ook, alleen meer werk

Ten 2e, je hebt sowieso 5 Gb gratis in the cloudopslag, dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Ook kun je de backup op je eigen computer zetten.

Aannemende dat je een Mac hebt met Catalina als besturingsysteem:
Sluit je iPhone met een kabel aan op je Mac en start Finder op. Klik bij Locaties je iPhone aan en kies voor backup maken op je computer (of in the Cloud)

Heb je Catalina er niet op staan,  of heb je een windowsPC, start dan iTunes op en klik links bovenaan het iPhone icoontje aan en doe het verder op dezelfde manier als op de Mac.


Tot slot nog de vraag welk IOS heb je er op staan?

 

Hallo@huistijger en@Nadia,

Ondertussen heb ik het al opgelost, zowat 10 minuten na de vraag, maar ben het helemaal vergeten te updaten. Gezien het probleem al is opgelost, ga ik nog wel antwoord geven op al je vragen. Mijn oplossing was als volgt:

Ik heb één voor één apps verwijderd en gecheckt met de speedtest app. Na een hele hoop apps te hebben verwijderd, dacht ik al van: “Zit speedtest zelf niet alle speed te hoggen.” Vervolgens speedtest verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en de snelheid was weer terug…

@huistijger, nog als antwoord op jouw bericht. Inderdaad wat jij zei, je kunt ze naast elkaar houden, dat had ik ook gedaan. Weet niet waarom ik zei dat ik het uit de cloud had opgehaald. 

En inderdaad, via iTunes had ik die backup onder andere kunnen uitvoeren.

Tot slot, huidige OS is 13.1.2.

Alsnog bedankt.

 

Reputatie 7

Hey hey @BrianR., bedankt voor je uitgebreide uitleg en terugkoppeling! :) En @huistijger, jij ook bedankt voor je bijdrage, topper!  

Reageer