Vraag

SMS instellen op de iPhone

  • 16 December 2019
  • 18 reacties
  • 1894 keer bekeken

Ik kan nergens vinden hoe ik sms moet instellen op mijn iPhone11. Hoe gaat dat in zijn werk?

Alvast bedankt voor het antwoord


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Ik heb een oudere IPhone. Daar staan de instellingen onder berichten. Bij jou wellicht ook?

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Miebeth, welkom! Op de meeste smartphones heten sms’jes tegenwoordig inderdaad ‘berichten’. Lukt het me de hulp van Noordzee? Als je nog andere vragen hebt, laat je het ons dan weten?

Reputatie 7
Badge +21

Wat wil je daarvan instellen?
Gewoon de berichten app aanklikken en een telefoonnummer of e-mailadres van de ontvanger invullen en het werkt.
In het linkervak kun je eventueel zoeken en in het rechtervak kun je direct het adres intypen als je dat weet.

Aannemende dat je IOS13 er op hebt staan dan staan de instellingen bij Berichtgeving - Berichten
Er is weinig in te stellen, je kunt de standaard waarden laten staan

Dank allemaal voor jullie reacties, maar helaas kom ik er niet verder mee. Wat de suggestie van Huistijger aangaat: uiteraard heb ik dat eerst geprobeerd, maar de berichten worden niet verzonden, dus daarom nam ik aan dat het een probleem is met de instellingen van mijn net aangeschafte telefoon.

Reputatie 7
Badge +28

Voor de zekerheid, bij een nieuw bericht hoor je rechtsonder een groen pijltje te krijgen. (Ook ik heb verder niets veranderd in de standaard instellingen)

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Heb je wel een AppelID aangemaakt en ben je daarmee ingelogd?

 

 

Reputatie 7
Badge +28

En heb je de nieuwste software draaien? Een tijdje terug was er een grote storing met SMS op de iPhones, maar dit is al lang verholpen. 

Nog even een extra weetje: 

Alleen op Apple telefoons worden smsjes via imessage gestuurd en kan via precies dezelfde app ook berichten via apples eigen dienst verwerkt worden (Volledig geintergreerd). Waardoor het kan lijken alsof je een SMS verstuurd maar er gaat dan in de praktijk een bericht via imessage er uit. 

Heb je al geprobeerd om in het menu bij berichten de button iMessage aan te zetten? 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ben je eruit gekomen met de tips hierboven? Als dat niet het geval is, wil ik ook graag aan onze kant kijken of er niets geblokkeerd staat. Wil je hiervoor je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Reputatie 7
Badge +28

@Miebeth 

Ben je er al uit? 
Zo niet: 

Wil je dan  je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)?

Dank voor alle antwoorden, maar helaas is het probleem nog niet opgelost. Ik heb mijn forumprofiel aangepast. Wist niet waar ik mijn 06-nr moest zetten, staat nu bij ‘over mezelf’. Heel hartelijk dank alvast, Marcia en Noordzee etc.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Miebeth , ik zou alleen het 06-nr verplaatsen naar het veld “Persoonlijke opmerkingen”. Dat is “privé” voor jou en KPN. Nu kan iedereen je tel. nummer zien….

Reputatie 7
Badge +9

@Miebeth , heb je ook op de website van KPN gekeken? Hierbij een link naar de website van KPN. Het gaat hier wel om een IPhone X welke op IOS 11 draait, maar je kan het altijd proberen.

 

Website van KPN

Helaas, Hoopvol, het helpt niet, maar dank voor je reactie. En dank RBxx voor de volkomen terechte tip.

Reputatie 7
Badge +9

@Miebeth heb je ook al gekeken op de support site van Apple? 

Support site Apple

Reputatie 7
Badge +9

@Miebeth wanneer mijn bovenstaande oplossing nog niet helpt zou je dan in je telefoon bij instellingen en dan bij berichten de switch achter  STUUR ALS SMS eens actief kunnen maken. De switch zal groen zijn wanneer actief. Mocht de switch al geactiveerd zijn kan je deze dan eens uitzetten.

Op mijn IPhone staat de switch uit en ik kan gewoon een SMS versturen.

Ik ben benieuwd.

Reputatie 7
Badge +30

Wat een hulp hier, heel fijn! Ik heb je gegevens erbij gehaald en zie dat er niets geblokkeerd wordt vanuit onze kant. Dat zou dus geen problemen op mogen leveren. Van een afstandje is het lastig om te zeggen waar het aan kan liggen, maar ik adviseer je inderdaad om de laatste twee reacties van @Hoopvol nog eens door te lezen. Mocht je er niet uitkomen, kan je wellicht aankomende dagen eens bij een KPN winkel binnenlopen. Als het niet te druk is, kunnen mijn collega's je er ongetwijfeld verder mee helpen. 

Alweer heel veel dank, maar helaas ‘stuur als sms’ inschakelen (of uitschakelen) helpt niet. Ik denk dat ik maar eens bij de KPN-winkel binnenloop. Maar eerst nog even kijken op de support site van Apple.

Fijne feestdagen, allemaal.

Reputatie 7
Badge +30

Hopelijk kom je er uit, @Miebeth! Jij ook fijne dagen gewenst.