Beantwoord

sms versturen lukt niet

  • 10 November 2019
  • 24 reacties
  • 1416 keer bekeken

hallo

 

ik heb een I phone 7 met Kpn abonnement

een Sms versturen lukt niet

 

m vrvgr Hetty v d plas

icon

Beste antwoord door Bart_ 12 November 2019, 15:25

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi Hetty,

 

Voor de zekerheid, heb je geprobeerd om te drukken op het groene pijltje  rechtsonder? 
 

 

Dat heb ik gedaan, maar het lukt me niet!

Hoi Hetty. 

 

Ben je al naar een telefoonspeciaalzaak geweest? Anders zou ik dat even doen. Dan kunnen ze rechtstreeks meekijken en controleren. 

Oke ga ik doen

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Sophia73 

Heb je de nieuwste update IOS 13.2.2 wel geïnstalleerd?

Deze lost een hoop problemen op, ook o.a. het verzenden van SMS wat soms niet wil lukken.

Ja dat heb ik ook gedaan, eigenlijk van alles, sinds ik whatts app heb kan ik geen sns sturen

Reputatie 7
Badge +21

Bij mij is het ook mis, na de nieuwste update 13.2.2.
Kan geen foto's meer per sms versturen en text, zo nu en dan wel en dan weer niet.
Ben bang dat we op een nieuwe update moeten wachten.

Reputatie 7
Badge +28

Goed dat je het hier meldt. Dan wacht ik nog even met het updaten van mijn IPhone. 

Oke dat is bij mij dan ook daarna gebeurd 

Bij mij is het ook mis, na de nieuwste update 13.2.2.
Kan geen foto's meer per sms versturen en text, zo nu en dan wel en dan weer niet.
Ben bang dat we op een nieuwe update moeten wachten.

Maar met SMS kun je toch geen foto's sturen? 

Reputatie 7
Badge +21

Tuurlijk wel Dreekuh.

Het zal wel aan mij liggen maar ik dacht dat je met SMS alleen text kunt sturen of ontvangen. MMS was de tegenpool. 

Reputatie 7

Met SMS (Short Message Service) kunnen inderdaad geen foto's verstuurd worden.

SMS is specifiek voor korte tekstberichtjes.

MMS (Multimedia Messaging Service) was de tegenhanger waar wel foto's mee verstuurd konden worden. MMS wordt echter door geen enkele provider nog ondersteund aangezien er veel betere alternatieven zijn.

Reputatie 7
Badge +28

Met dank aan@SjorsK :

Alleen op Apple telefoons worden smsjes via imessage gestuurd en kan via precies dezelfde app ook berichten via apples eigen dienst verwerkt worden (Volledig geintergreerd). Waardoor het kan lijken alsof je een SMS verstuurd maar er gaat dan in de praktijk een bericht via imessage er uit. 

Voor zover ik het heb begrepen kan je herkennen of het een imessage bericht is aan de kleur van het bericht. 

Overigens gaat MMS via dezelfde app als sms dus tja, ik snap dat hierover verwarring kan ontstaan. 

(Einde citaat van SjorsK) 

Reputatie 7
Badge +16

Met dank aan@SjorsK :

Alleen op Apple telefoons worden smsjes via imessage gestuurd en kan via precies dezelfde app ook berichten via apples eigen dienst verwerkt worden (Volledig geintergreerd). Waardoor het kan lijken alsof je een SMS verstuurd maar er gaat dan in de praktijk een bericht via imessage er uit. 

Voor zover ik het heb begrepen kan je herkennen of het een imessage bericht is aan de kleur van het bericht. 

Overigens gaat MMS via dezelfde app als sms dus tja, ik snap dat hierover verwarring kan ontstaan. 

(Einde citaat van SjorsK) 

 

Klein stukje aanvullend advies: Vraag voor de grap of degene aan de andere kant van de lijn een Apple Smartphone heeft, als het lukt dan zal het antwoord waarschijnlijk ja zijn, en als het niet lukt waarschijnlijk nee. 

In het laatste geval zou deze update zeker een verbetering zijn gezien je dan zeker weet of degene aan de andere kant het wel ontvangt :) 

Reputatie 7
Badge +21

Die ik een foto stuur met SMS hebben ook een Apple telefoon of een Apple computer.
Ik heb nooit geweten dat het alleen op een Apple werkt.
Een reden temeer om geen ander merk telefoon te kiezen voor mij.
Maar even buiten dat…. de storing betreft niet alleen de foto's ook text gaat meerdere malen mis sinds de laatste update.

Reputatie 7

Die ik een foto stuur met SMS hebben ook een Apple telefoon of een Apple computer.

Je kunt geen foto's sturen met SMS, ook niet met een iPhone.

Als men dat in de Apple wereld SMSen noemt, dan gebruikt men verkeerde terminologie immers SMS staat voor Short Message Service en dan hebben we het toch echt over tekstberichtjes met een maximum lengte van 918 karakters. Zo'n groot SMS bericht wordt dan ook nog eens in 6 blokjes van 153 karakters verzonden.

 

Een reden temeer om geen ander merk telefoon te kiezen voor mij.

Dat is voor mij één van de redenen om juist niet voor Apple te kiezen. Apple ontwikkelt mijns inziens op teveel vlakken haar eigen "standaarden" die niet aansluiten op de rest van de wereld. Als ik een smsje verstuur dan wil ik niet moeten hoeven nadenken of de andere zijde ook een Apple is, het moet gewoon werken.

Ook ik kan sinds de up-date naar 13.2.2 geen gebruik meer maken van het sms-en. Iemand enig idee hoe dit kan worden opgelost?  Ik lees het graag. 

Reputatie 7
Badge +16

 

 

Een reden temeer om geen ander merk telefoon te kiezen voor mij.

Dat is voor mij één van de redenen om juist niet voor Apple te kiezen. Apple ontwikkelt mijns inziens op teveel vlakken haar eigen "standaarden" die niet aansluiten op de rest van de wereld. Als ik een smsje verstuur dan wil ik niet moeten hoeven nadenken of de andere zijde ook een Apple is, het moet gewoon werken.

 

Ik sluit mij hierin aan bij WJB, ik heb niks tegen het feit dat een bedrijf haar eigen standaarden wilt ontwikkelen maar het kan ook enigzins doorslaan. Naar mijn mening is het geven van de illusie dat het werkt, terwijl het niet werkt juist iets wat Apple duidelijk eerder had moeten oplossen. 

Verder heeft Apple de neiging om hun producten zo gesloten mogelijk zodat andere merken niet goed kunnen integreren (Denk bijvoorbeeld aan Smartwatches), zelf hecht ik veel waarde aan de keuze die je bij andere merken hebt en aan de mogelijkheid om jezelf wanneer nodig los te weken. 

De rest van de wereld gebruikt trouwens andere messenger functies zoals whatsapp, telegram, signal etc. het heeft precies hetzelfde effect als imessage alleen weet je zeker dat het voor iedereen werkt en dat iedereen gewoon de app kan downloaden :) 

Naast dat stukje is Arrogantie is Apple zeker een goed merk. Wel duur maar verder wel goed - Als ze de 

Zelf hoop ik dat Apple ooit de standaarden gaat volgen en vaker wilt bijdragen aan de algemene standaarden, dit zal het leven voor zowel Apple klanten als klanten van overige bedrijven. Voornamelijk indien de klanten producten van beide bedrijven gebruiken. 

Apple is helaas een vrij arrogant merk maar is verder kwalitatief gezien vrij goed (en natuurlijk prijzig ;) ). Wanneer ze eenmaal besluiten om de standaarden te volgen zou ik overwegen om eventueel Apple producten aan te raden, tot die tijd blijft de arrogantie helaas een recept voor problemen. 

Reputatie 7

Verder heeft Apple de neiging om hun producten zo gesloten mogelijk zodat ...

Off-topic:

Bron

Reputatie 7
Badge +20

Beste @Sophia73 en anderen. We ontvingen een melding dat er mogelijkerwijs enkele problemen zijn met het versturen van sms’jes. Ik heb het sterke vermoeden dat jouw probleem hierop betrekking heeft. De storing uit zich willekeurig met de melding “Verzenden mislukt” wanneer je een sms probeert te versturen. Probeert je het direct nog een keer dan kan het maar zo zijn dat de sms wel wordt verstuurd. Het probleem is hoe dan ook onder de aandacht en hopelijk wordt het snel opgelost. 

Hallo allmaal

Vandaag weer geprobeerd en…… mijn sms is verzonden.

ik had het vorige week wel 20 x geprobeerd , ook opnieuw gedaan als het niet verstuurd was.

weet niet wat er gebeurd is, wel heel vreemd!

 

m vr Gr

Reputatie 7
Badge +21

Klopt het gaat ineens beter, heb jij er wat aan veranderd @Bart_ ?

 

Reputatie 7
Badge +20

Klopt het gaat ineens beter, heb jij er wat aan veranderd@Bart_ ?

 

Ik persoonlijk niet, @huistijger en anderen. Maar zoals ik schreef was er sprake van een storing. Die lijkt nu dus verholpen te zijn. 

Reageer