Beantwoord

sms versturen lukt niet

  • 4 October 2020
  • 9 reacties
  • 249 keer bekeken

Ik heb een iPhone 8, als ik een kort sms-je wil versturen, krijg ik de melding dat mms niet is ingeschakeld. Het bericht wordt niet verstuurd. Dus ook als ik maar 1 woordje wil versturen. 

mms inschakelen lukt niet. 

icon

Beste antwoord door Ginger2007 8 October 2020, 18:27

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Gin2007, welkom hier. 

Jij kan dus geen sms’jes versturen. Je krijgt een foutmelding dat MMS niet is ingeschakeld. Dat is wel apart, want MMS bestaat helemaal niet meer.  Heb je de instellingen en onze tips wel al nagelopen? Ik vermoed namelijk dat het in jouw toestel zit als ik jouw verhaal zo hoor. 

Ik heb de instellingen nagelopen en heb i message ingeschakeld en “aantal tekens” uitgezet. Toen kon ik wel groene tekstberichtjes versturen. Vraag me niet of het logisch is, maar het werkt weer….ik snap alleen nu niet waarom ik een andere naam moet kiezen om hier te kunnen reageren. Kennelijk wordt mijn kpn naam niet meer gekoppeld aan dit apparaat🙄

Reputatie 7
Badge +20

Ah top dat het nu werkt. Alleen iMessage is bij mijn weten alleen voor berichten van iPhone naar iPhone.

In ieder geval, mocht er nog iets zijn, dan hoor ik graag van je. 

Ik heb hetzelfde probleem als Bart

Is naar het buitenland bellen met Whatsapp ,ook gratis , mijn vriendin woont ik Amerika  ,en moet zei dan ook whatsapp hebben ?

Reputatie 7
Badge +20

@Lasido76, ik denk hetzelfde probleem als Ginger2007. Heb je ook in de instellingen i-message ingeschakeld en “aantal tekens” uitgezet? Lukt dat?

En WhatsApp bellen gaat via het internet, dus het kost je data of als je het via de wifi doet dan kost het niets. En ja, zij moet dan ook WhatsApp hebben. 

Welke tekens uitgezet ?

Welke tekens uitgezet ?

 

Reputatie 7
Badge +20

Als je naar instellingen > berichten gaat, dan heb je daar de optie ‘aantal tekens’. Die kan je uitvinken. Helpt dat? Bellen lukt verder wel? Ontvangen van sms’jes ook?