Beantwoord

Telefoon langer laten gaan

  • 23 December 2020
  • 4 reacties
  • 3834 keer bekeken

Goedemorgen. Mijn iPhone rinkelt slechts 4 keer...en ben dus vaak net te laat met opnemen. Hoe kan ik dit veranderen?

ik hoor graag.

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 30 December 2020, 14:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jacq.1946 ,

Je kunt het aantal seconden met een truc oprekken tot maximaal 30 seconden. 

 

Met deze optie kan je de rinkeltijd oprekken naar maximaal 30 seconden:
Draai het volgende nummer: **61*voicemailnummer**aantal seconden#
(voicemailnummer is 0031633 gevolgd door je mobiele nummer)

Nadeel is wel dat de beller de melding krijg dat het nummer niet in gebruik is. 
Er kan dan dus geen voicemail achter gelaten worden door de beller, maar de tijd is wel opgerekt.

Reputatie 7
Badge +19

 Na 20 seconden wordt iemand automatisch doorgeschakeld naar de voicemail. Deze tijd is helaas niet te verlengen. Je kunt het trucje van @Noordzee eventueel gebruiken. 

Goedemorgen. Mijn iPhone rinkelt slechts 4 keer...en ben dus vaak net te laat met opnemen. Hoe kan ik dit veranderen?

ik hoor graag.

 

 

Het komt voor dat 4x overgaan te kort is, als je in een andere ruimte bent, of wat meer tijd nodig hebt om je te verplaatsen.

Als je de KPN voicemail uitschakelt gaat de telefoon langer over, maar kunnen mensen uiteraard geen bericht meer inspreken als je niet opneemt.

 

Voicemail schakel je uit door met je mobiel te bellen naar 12339.

Als u gebeld wordt en de Mobiel gaat nog steeds niet langer dan 4x over en de beller hoort een dame zeggen:

“Degene die u probeert te bellen heeft voicemail uitgeschakeld...”.

ga dan als volgt te werk om dit te verhelpen.

  • Bel KPN voicemail met je mobiel. Nr 1233
  • Als er genoemd wordt dat mensen geen bericht kunnen achterlaten, kun je kiezen om dit weer aan te zetten.
  • Hang daarna op.
  • Bel daarna 12339 om de voicemail weer uit te zetten. Nu zal 1 a 2 minuten later de instellingen verwerkt zijn. 

Als je hierna gebeld wordt zal de telefoon nu ca 19x overgaan, voordat de verbinding wordt verbroken.

Dit werkt voor zowel voor Android als Iphone. En ik neem aan ieder type telefoon.

Hopelijk ben je op deze manier tóch nog op tijd bij de telefoon voordat de verbinding wordt verbroken :relaxed:

Reputatie 1

Mooi: dit werkt inderdaad goed. Met dien verstande dat hij niet 19x overgaat, maar een keer of 6 a 7. Een stuk langer, maar nog niet zo lang als bij VODAPHONE wat ik toch wel wat comfortabeler vindt. Vooral voor oude mensen zoals mijn 85-jarige overbuurvrouw die niet zo snel bij haar telefoon kan komen en daardoor te veel gestrest gaat haasten. Maak het maar wat langer KPN!