Vraag

Telefoonlader vastgesmolten in telefoonpoort

  • 16 February 2019
  • 2 reacties
  • 331 keer bekeken

Goedendag,

De batterij van mijn Iphone was leeg waarna ik deze heb opgeladen met een originele kabel.
Het was etenstijd en ik hoopte dat de Iphone zich na de maaltijd zou hebben opgeladen.
Toen ik terugkwam zag ik dat de telefoonlader was beschadigd.
Voor de veiligheid heb ik toen de stekker uit het stopcontact getrokken.
Toen ik de kabel nogmaals bekeek had deze een doorbrandde geur en uiterlijk.
Toen heb ik de kabel uit de telefoon gehaald.
Terwijl ik dit deed keek ik tegelijkertijd naar de telefoonkabel die in de telefoon zat.
Toen splitte de kabel zich in tweeen.
Het ene deel had ik in mijn hand en het andere deel bleef in de telefoon zitten.
Deze is vastgesmolten in mijn telefoonpoort.
De telefoon is hierdoor onbruikbaar geworden.

Ik vindt dat niet had mogen gebeuren en zou daarom graag zien dat KPN met een oplossing komt.

Met vriendelijke groeten,
Hans

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Hans93
Je spreekt van de originele kabel, maar heb je wel de originele lader gebruikt.
De niet-originele laders gaan meestal door met laden terwijl de telefoon al vol zit.
Dit geeft de gevolgen die jij beschrijft.
Daarom juist originele laders gebruiken, die stoppen met laden als de telefoon vol is.
Ook kunnen deze laders defect geraken waardoor de spanning veel hoger is dan het zou moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Hans, welkom op het Forum en goed dat je jouw vraag hier stelt!

Allereerst ben ik blij om te lezen dat het bij je telefoon gebleven is. Je had er zelf ook wat aan kunnen overhouden, of iets anders in het huis. Dus rot dat het gebeurd is, maar gelukkig is de schade te overzien! Nu snap ik dat het echt heel erg vervelend is dat je toestel nu niet meer wil opladen. Vanaf hier is het niet te beoordelen hoe het eruit ziet, en wat wellicht mogelijk is qua reparatie. Ben je toevallig ook verzekerd bij KPN? Dat maakt het al een stuk makkelijker denk ik!

Wat ik wil aanraden is om even langs de KPN winkel te lopen, zij kunnen het toestel dan zien en vervolgstappen met je bespreken. Het hangt ook af van de garantie en op welke manier je hem hebt aangeschaft (bij KPN zelf, via een derde partij zoals mobiel.nl). En ik zou het probleem ook voorleggen bij Apple zelf, indien je de originele lader hebt gebruikt.

Reageer