Beantwoord

Telefoonnummers van bellers zijn niet zichtbaar

  • 30 June 2020
  • 23 reacties
  • 897 keer bekeken

Als ik gebeld wordt is het telefoonnummer van de beller NOOIT zichtbaar. Dit geldt voor mensen die in mijn telefoonboek staan, maar ook die ik niet ken. Als ik daarentegen iemand bel, is mijn nummer wel zichtbaar de ontvanger. 

 

Ik dacht dan het aan de sim-kaart lag, maar vandaag heb ik een nieuwe sim-kaart ontvangen, geactiveerd e.d. Het probleem blijft zich voordoen. 

 

In het verleden contact opgenomen met KPN om dit probleem op te laten lossen, maar ze kunnen mij niet helpen. 

Op het forum van een andere provider (Simyo) lees ik dat verschillende mensen hetzelfde probleem hebben. Bij Simyo geven ze als antwoord 

“Na de activatie is het nummer op het netwerk niet goed gekoppeld waardoor het nummer van je bellers hierdoor niet zichtbaar voor je.  Mijn collega zal voor je recht zetten”

 

Welke afdeling binnen KPN kan dit probleem voor mij oplossen? 

 

 

icon

Beste antwoord door jorgo1967 21 July 2020, 17:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jorgo, welkom op het forum. 

Ik zie dat je dit hebt geplaatst in het subforum 'Apple iPhone & iPad’. Ik ga er dan vanuit dat het om een mobiel nummer gaat, klopt dit? 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. 

Ik hoor graag van je. 

Het gaat inderdaad om een mobiel nummer. De telefoon is een Iphone x. We hebben de SIM-kaart ook in een andere telefoon gedaan (Iphone 11). Ook daar doet het probleem zich voor. Het profiel is aangepast. Het juiste nummer staat erbij.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Jorgo, ik zie nog steeds niets als je ik je profiel bekijk.

Zou je dit nogmaals willen bekijken en invullen? Vergeet niet om op 'Sla wijzigingen op’ te klikken nadat je alles hebt ingevuld. 

Laat het me weten als je dit hebt gedaan. 

@Alex_P , ik had de aanpassing doorgevoerd in MijnKPN ipv het profiel. Ik heb nu eea ingevuld.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel, zou je het nu nogmaals willen proberen?

@Alex_P Ik krijg nog steeds "anoniem” te zien als ik gebeld wordt, ook nadat ik hem opnieuw heb opgestart.

Reputatie 7
Badge +24

Zojuist met elkaar gebeld. Vreemd iets dit. 

Ik heb onze technische mensen aangestuurd om te kijken wat hier aan de hand is. Ik kom erop terug zodra ik iets hoor. 

Ik kreeg dezelfde vraag uit mijn omgeving, met simyo op een “oude” android telefoon.

Het nummer van een bekende wordt wel getoond maar niet gekoppeld aan die persoon in het telefoon boek.

Op mijn niet slimme klaptelefoontje werkt het wel.

Op het forum van een andere provider (Simyo) lees ik dat verschillende mensen hetzelfde probleem hebben. Bij Simyo geven ze als antwoord 

“Na de activatie is het nummer op het netwerk niet goed gekoppeld waardoor het nummer van je bellers hierdoor niet zichtbaar voor je.  Mijn collega zal voor je recht zetten”

Dat is een bericht van 5 jaar terug, als ik het goed heb, ik zie geen recente berichten er over, als ik het goed heb.

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is een bericht van 5 jaar terug, als ik het goed heb, ik zie geen recente berichten er over, als ik het goed heb.

 

Je hebt het goed, dit is een specifiek geval. Als ik het goed heb, om je even te quoten. :wink:

Dat is dan duidelijk :-)

Maar hoe dan ook kan ik bevestigen dat het probleem (weer ?) bestaat, momenteel.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is dan duidelijk :-)

Maar hoe dan ook kan ik bevestigen dat het probleem (weer ?) bestaat, momenteel.

Wat bedoel je precies? 

Op een android telefoon, simyo vooraf betaald, komt wel het nummer in beeld maar wordt sinds kort niet meer gekoppeld aan de persoon uit de telefoonlijst.

https://forum.kpn.com/apple-iphone-ipad-21/telefoonnummers-van-bellers-zijn-niet-zichtbaar-502300?postid=1021939#post1021939

Dit lijkt op :

Als ik gebeld wordt is het telefoonnummer van de beller NOOIT zichtbaar. Dit geldt voor mensen die in mijn telefoonboek staan, maar ook die ik niet ken.

Maar als ik dit (nog eens) lees dan ziet de vraagsteller helemaal geen nummer (?)

Dus of het is een tekst dingetje, daar gaat de meeste tijd mee heen op dit forum, om het probleem precies duidelijk te krijgen bedoel ik.

Het zou natuurlijk dezelfde oorzaak in een andere verschijning kunnen zijn.

@Alex_P is er duidelijkheid vanuit de technische mensen nav het gemelde probleem?

Even voor mijn/de duidelijkheid, je ziet geen nummer bij een inkomende oproep, dus je hebt geen idee wie er belt, of ?

Zo ja dan is het door mij beschreven probleem iets anders.

@KeesYagi , het klopt dat je geen nummer ziet bij een inkomende oproep. 

 

Juist, dan haak ik af hier, dit is een ander probleem.

Ik meen ik dit zelfde probleem al eerder gezien heb op dit forum.

Reputatie 7
Badge +24

@jorgo1967, het is nog in behandeling. Ik zie wel dat het daar binnen is gekomen en ik zie ook dat het nog tot 10 dagen kan duren tot ze dit oppakken. Ontzettend sorry voor de lange behandeltijd, ze zijn er wel mee bezig.

Nog even geduld dus. 

Reputatie 7
Badge +24

Juist, dan haak ik af hier.

Nooo, niet afhaken KY. We hebben je nodig. :sweat_smile:

@Alex_P ik begrijp wel dat er meerdere calls binnenkomen op een dag en dat ik niet meteen aan de beurt ben. Het geeft wel een indicatie op wat voor termijn de technische mannen er naar gaan kijken. Het is probleem is vervelend, maar ik kan nog steeds gebeld worden :grinning:

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P ik begrijp wel dat er meerdere calls binnenkomen op een dag en dat ik niet meteen aan de beurt ben. Het geeft wel een indicatie op wat voor termijn de technische mannen er naar gaan kijken. Het is probleem is vervelend, maar ik kan nog steeds gebeld worden :grinning:

Ik waardeer je speelse reactie hier, hehe. :smile: Weet wel dat we dit niet uit het oog verliezen. 

@Alex_P , voor mijn gevoel hadden we pas nog contact gehad. De tijd vliegt echter en het is toch alweer 10 dagen geleden dat we contact hebben gehad. De technische mannen van KPN hebben contact opgenomen en het probleem is opgelost. Inkomende telefoontjes worden weer getoond. Dank voor de hulp!

Reputatie 7
Badge +24

Top! Blij om dit te lezen. Graag gedaan uiteraard!

Aha, ik had al bedacht om te gaan melden dat het door mij bedoelde probleem, een paar bijdragen eerder hier :

https://forum.kpn.com/apple-iphone-ipad-21/telefoonnummers-van-bellers-zijn-niet-zichtbaar-502300?postid=1022436#post1022436

ook is verdwenen.

Of dat iets met elkaar te maken had of wat het nu precies was dat zullen we (zoals zo vaak ) niet te weten komen.