Beantwoord

Toestel kiest Belgische provider i.p.v. KPN

  • 10 June 2020
  • 7 reacties
  • 1451 keer bekeken

Hoi! Ik heb een vraagje, ik woon aan de grens van België maar wel gewoon in Nederland. Maar nu krijg ik heel de tijd berichtjes van KPN dat ik in België zit… en da gaat mijn provider naar “stay safe Orange B” terwijl ik gewoon bij KPN zit. Wat kan ik hier nou aan doen? Kan verder ook niet bellen en mijn 4G werkt slecht. 

icon

Beste antwoord door Ward_ 10 June 2020, 21:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Je telefoon pakt zelf het sterkste netwerk, dus in jouw geval Orange Belgie. Wil je toch op KPN blijven dan moet je je telefoon zo instellen dat deze altijd op KPN moet blijven zitten.

Voor Iphone:

Instellingen > Aanbieder. Klik op 'automatisch' zodat het vinkje verdwijnt. Vanaf dit moment staat het toestel op 'Handmatig zoeken'

Dan gaat de telefoon een tijdje scannen op netwerken. In het lijstje dat je daarna ziet tik je KPN aan. Vanaf dat moment blijft je telefoon altijd op KPN staan. 

Let op: Dat geldt dus ook als je verder van de grens het buitenland in gaat en KPN echt geen dekking meer heeft. Dan verlies jij ook al je signaal omdat je telefoon niet automatisch meer overschakelt op een belgisch netwerk. Kan je natuurlijk oplossen door dan even hetzelfde als hierboven te doen maar dan “automatisch” weer aan te zetten.

Reputatie 7

Welkom op het forum @Tessbmnx, ik zie dat Ward je hierbij al op weg heeft geholpen. Ik kan weinig toevoegen aan zijn bericht :slight_smile:  Is het daarmee gelukt?

Maakt het voor je kosten uit via wie je belt of gebeld wordt ?

Zo nee dan kun je ook de meldingen uit zetten.

Of ? Wie vult aan ?

Tja, als ze volgens het netwerk "te” lang buiten Nederland lijkt te zijn, krijgt ze verzoeken om de “band met Nederland” aan te tonen. Dat zal uiteraard geen probleem zijn.

Reputatie 7
Badge +10

Maakt het voor je kosten uit via wie je belt of gebeld wordt ?

Zo nee dan kun je ook de meldingen uit zetten.

Of ? Wie vult aan ?

Het gaat niet om de kosten maar er wordt duidelijk aangegeven dat bellen bijna niet gaat en 4G ook heel slecht is. Ik neem aan dat daarmee wordt bedoeld “via Orange".  Dus dan snap ik wel dat je op KPN wil blijven zitten als je daarmee wel kan bellen en internetten via 4G.

A ja, ik begreep eerst dat de berichtjes als hinderlijk werden ervaren, maar dan is eigenlijk de vraag waarom de telefoon overschakelt.

Was dat eerder niet zo ?

Reputatie 7

Het zou bijvoorbeeld kunnen dat de provider in België aan het netwerk heeft gewerkt, waardoor die nu sterker is op de locatie. Als het toestel dan wordt vastgezet op KPN zal die niet meer automatisch overschakelen. Heb je dat al kunnen proberen @Tessbmnx?