Beantwoord

unlock aanvragen telefoon niet mogelijk

• 26 november 2015
  • 6 reacties
  • 340 keer bekeken

Ik heb vorig jaar een iPhone met abonnement gekocht bij Hi.

De iPhone heeft een simlock die ik wil verwijderen. Echter, het aanvragen van de unlock code gaat niet via de site van KPN. De site waarmee ik de unlock code kan aanvragen geeft als antwoord dat mijn telefoon van een andere provider is. Dat was inderdaad Hi, maar dat is nu KPN (Hi bestaat niet meer).

Hoe kom ik nu aan de unlock code?

icon

Beste antwoord door Jack68 26 november 2015, 21:42

RobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 21:29u
Ooh. Maar de site die jij op zint verwijder een blokkade (die je telefoon niet heeft) waardoor sims van andere providers er in kunnen.

Is er iets nuttigs te vinden onder Instellingen > Telefoon > Sim pin code?

Robin 
Ah...

Gevonden. Onder: Instellingen > Mobiel Netwerk > Simpincode

Daar kan ik dat uitzetten.

Bedankt voor de hulp/advies!

Jack

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Is je telefoon uberhaupt gesimlockt?

Robin
RobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 20:59u
Hoi,

Is je telefoon uberhaupt gesimlockt?

Robin 
Ja, bij het opstarten geeft de iPhone (6) de melding "sim vergrendeld".  Na het invoeren van mijn iPhone toegangscode moet ik de sim ontgrendelen om de SIM kaart te kunnen gebruiken.

Jack

Reputatie 7
Badge +30
Maar staan er geen 2 knoppen onder "sim vergrendeld" ? Want in de meeste gevallen duidt deze melding er op dat de sim een pincode heeft

Robin
RobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 21:17u
Maar staan er geen 2 knoppen onder "sim vergrendeld" ? Want in de meeste gevallen duidt deze melding er op dat de sim een pincode heeft

Robin 
Jawel.De opties:

OK: dan blijft de SIM vergrendeld.

Ontgrendel: dan moet ik mijn pincode van de SIM kaart invullen.

Maar ik wil de pin code van de SIM afhebben. Ik wil niet elke keer deze pin code moeten invullen. Ik herinner mij van mijn vorige iPhone en abonnement dat ik dat kon verwijderen.

Reputatie 7
Badge +30
Ooh. Maar de site die jij op zint verwijder een blokkade (die je telefoon niet heeft) waardoor sims van andere providers er in kunnen.

Robin
RobinFlikkema schreef op 26 nov '15 om 21:29u

Robin 
Ah...

Gevonden. Onder: Instellingen > Mobiel Netwerk > Simpincode

Daar kan ik dat uitzetten.

Bedankt voor de hulp/advies!

Jack

Reageer