Beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg tijdens gesprek

• 16 oktober 2017
  • 10 reacties
  • 6427 keer bekeken

Hallo, de laatste tijd heb ik regelmatig dat tijdens een gesprek ineens de verbinding weg valt. Ik heb een IPhone 5. Linksboven staat dan ook dat ik geen service heb. Vanochtend kon ik helemaal niet bellen en stond er linksboven ook geen service. Iemand een idee wat dit is en hoe ik dit evt. kan oplossen. Is erg vervelend als je midden in een gesprek zit en ineens is de verbinding wel terwijl vooraf de telefoon wel netwerkverbinding had.
icon

Beste antwoord door Bart_ 19 oktober 2017, 14:28

Helder. Als het steeds op dezelfde locatie is, dan loont het zogezegd de moeite om naar de situatie van het netwerk op die locatie te kijken. Als je het op verschillende plaatsen hebt, dan wil ik eerst uitsluiten of we het niet in je toestel of simkaart moeten zoeken. Als er niemand in je omgeving is met een vergelijkbaar type simkaart, dan zou je altijd even langs één van onze winkels kunnen lopen om dit verhaal voor te leggen. Ze helpen je daar graag met deze kruistest, zoals je dit noemt.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16
Welkom op het KPN Forum @Vivian1975,

Om je beter te kunnen helpen wil ik je vragen om de volgende vragen te beantwoorden:
Weet je toevallig of andere KPN klanten in je huis hier ook last van hebben?
Heb je daarnaast overal last van dit probleem?
Reputatie 7
Badge +19
@SjorsK ik heb je bericht 2 keer gelezen, maar ik geloof dat je overal bedoeld i.p.v. over.
Ik zat te denken aan overlast e.d. maar dan klopt de zin niet.
Reputatie 7
Badge +16
Klopt 😉 Ik ben niet helemaal helder 😛
Hoi SjorsK, in ons huis ben ik de enige met een kpn mobiel abonnement. Wij hebben in huis wel glasvezel van kpn maar qua mobiel ben ik de enige die via kpn belt. Het wegvallen van de gesprekken gebeurt zowel thuis als op het werk of in de auto, het gebeurt dus eigenlijk overal. Vorige week nog ben ik aan het bellen met cz en dan midden in mijn vraag valt de verbinding weg en probeer dan maar weer eens uit te zoeken wie je op dat moment aan de lijn hebt gehad, geen doen.
Reputatie 7
Badge +20
Dag Vivian1975 en ook namens mij van harte welkom op het Forum. Dankzij de eerste vragen van SjorsK zijn we al een eindje verder en durf ik voorzichtig aan te nemen dat je probleem niet is terug te voeren op een probleem met het netwerk. Je hebt het immers overal waar je komt en als er een probleem met een zendmast zou zijn dan zou het probleem niet overal moeten voorkomen.
Waar ik nu benieuwd naar ben: wat gebeurt er als je je simkaart in een ander toestel stopt. Verhuist het probleem dan mee? En zou je dan direct eens een andere simkaart in je eigen toestel willen stoppen om dat te testen? Zo kan ik bepalen of ik het probleem in je simkaart of in je toestel moet zoeken. Kun je me trouwens ook vertellen welk type toestel je hebt? Je noemt een iPhone 5. Is dat een iPhone 5S of een ander model?
Hoi Bart, ik heb een iPhone 5 (zonder toevoegingen). Het is wel zo dat mijn gesprek niet iedere keer wordt afgebroken maar toch wel zeer regelmatig. Locatie waar dit gebeurt is zowel op mijn huisadres als op kantoor, in de auto etc. Oversteken in een andere telefoon is lastig aangezien mijn dochter een andere telefoon heeft met een ander type simkaart. Nog een ander idee hoe ik kan testen of dit aan mijn simkaart ligt?
Reputatie 7
Badge +20
Helder. Als het steeds op dezelfde locatie is, dan loont het zogezegd de moeite om naar de situatie van het netwerk op die locatie te kijken. Als je het op verschillende plaatsen hebt, dan wil ik eerst uitsluiten of we het niet in je toestel of simkaart moeten zoeken. Als er niemand in je omgeving is met een vergelijkbaar type simkaart, dan zou je altijd even langs één van onze winkels kunnen lopen om dit verhaal voor te leggen. Ze helpen je daar graag met deze kruistest, zoals je dit noemt.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Vivian1975. Ik was even nieuwsgierig of het je nog was gelukt om de zogenaamde kruistest uit te voeren. Is er nog iets dat ik voor je kan betekenen?
Hoi Bart,
ik heb helaas nog geen tijd gehad om de kruistest uit te voeren, vanochtend al wel weer 1 x gehad dat de verbinding wegviel tijdens een gesprek.
Reputatie 7
Badge +20
Ok, dan hoop ik van harte dat je snel de kruistest kunt doen. Als je me de uitslag daarvan laat weten kijken we samen uiteraard verder!

Reageer