Beantwoord

Verlengvoorstel laat niet zien dat de iPhone geen 5G ondersteunt

  • 25 July 2020
  • 6 reacties
  • 160 keer bekeken

Ik heb op dit moment een Iphone X en wil dit verlengen.

 

Ik bestel dus bijna een Iphone 11 en kom er op het laatste moment (en niet danklzij KPN) achter dat een Iphone 11 pro max niet geschikt is voor 5 g terwijl KPN niet dit niet laat zien gedurende het verleng voorstel. Ik heb hierover proberen te chatten met een medewerker maar die snapt schijnbaar niet wat ik bedoel

 

Ik vindt het schandalig dat ik bijna een verkeerd produkt had gekozen en dat KPN dit nergens vermeld

 

en aangeeft dat het abonnement inclusief 5g is terwijl het gekozen produkt het niet aan kan

 

Belachelijk

 

Peter

icon

Beste antwoord door PeterG 26 July 2020, 00:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Kees Konijn , KPN bedoelt dat dexsimkaart geschikt is voor 5G als de kaart ook geschimt is voor 4G.

Je had ook even op de site van de fabrikant kunnen kijken naar de specs van het toestel.

Niet iedere leverancier van mobieltjes geeft altijd de volledige of juiste specs weer,mzar de fabrikant in de regel wel.

 

 

 

 

Alle abonnementen en simkaarten zijn geschikt voor 5G.

Het spreekt vanzelf dat lang niet alle telefoons in de webshop nu al geschikt zijn voor 5G.
Overigens zie ik in de webshop keurig 5G vermeld bij de toestellen die dat kunnen ondersteunen. Dat is momenteel nog niet voor Apple het geval. Het wachten is op de iPhone 12 Pro. Dat is de eerste iPhone voor (ook) 5G.
Er is dus nog helemaal geen iPhone voor 5G te koop. Daar hoef je dus niet meer naar op zoek. Er zijn al wel enkele Android modellen voor 5G van o.a. Samsung, LG, Sony en OPPO. In totaal 9 van het totale aanbod van 54 bij KPN.

Ook bij Belsimpel is het aantal 5G geschikte telefoons bij wijze van spreke op één hand te tellen.

Je overschat 5G anno juli/augustus 2020 behoorlijk. {Net als dat men 4k UHD overschat in de TV markt al is het daar andersom. Wel toestellen; nauwelijks (zender)aanbod}
Er zijn nu 3 providers (v.d. 26*) die 5G in bescheiden mate gaan aanbieden.

*3 netwerken van KPN, Vodafone en T-mobile en nog, in totaal, 23 gastgebruikers dus.

De eerste maanden is 5G nog lang niet landelijk dekkend. Dat is naar verwachting in de loop van 2021. En de echte snelheid komt pas in 2022.

Reputatie 6
Badge +6

Wat is het weer snel ‘schandalig’ en ‘belachelijk’😂 Overdrijven is ook een kunst hoor!

Hallo @PeterG , ook Motorola komt deze week met een 5G-model uit, vanaf € 349.

 

Reputatie 7
Badge +24

Een beetje zelf onderzoek doen naar wat je aanschaft kan ook geen kwaad lijkt me...

Reputatie 7
Badge +16

Het wachten is op de iPhone 12 Pro. Dat is de eerste iPhone voor (ook) 5G.

Dit is nog nergens officieel aangekondigd. Het zijn alleen maar geruchten wat op dit moment bekend is. Pas in september bij de aankondiging wordt het pas bekend of de iPhone XX (ook niet zeker of die 12 gaat heten) 5G gaat ondersteunen.