Vertraging bij bellen met zoon in buitenland

  • 2 December 2020
  • 13 reacties
  • 206 keer bekeken

Heb een groot probleem met het bellen naar mijn zoon als die in het buitnland is.

Bij ieder gesprek komt het soms meerdere malen voor dat er een vertraging op zit.

Heb kpn daar al meerdere malen over gebeld maar probleem is na zeker een half jaar nog steeds niet opgelost.

Ter aanvulling mijn zoon heeft ook een nederlands nummer.

Het is zelfs zo erg dat wanneer ik de grens met Belgie over ga ik de smartphone opnieuw moet opstarten om weer internet te krijgen.

Denk dat ik na tientallen telefoontjes met kpn en geen oplossing in februari mijn abonnement ga opzeggen en in mei ook mijn alles in een thuispakket opzeg.

De smoesjes welke men bij kpn verzint geloof ik niet meer.

Elke maand betalen zonder degelijke service gaat mij te ver.

*admin: topic afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Badge +19

Zodra één van de bellers over de grens is maakt die gebruik van buitenlands netwerk en niet meer van kpn. Dus kpn heeft hier niets mee te maken. En dat u uw telefoon opnieuw op moet starten zodra u de grens over bent zal aan uw telefoon liggen.  U heeft dan geen verbinding meer met kpn.  

Beste Joep hoe verklaar jij het dan dat ik dat probleem van die vertraging zefs met iemand van de klantenservice had??

De persoon melde mij dat zelf.

En hoe verklaar jij het dan dat wanneer ik Frankrijk of Duitsland binnen rijd de telefoon niet opnieuw hoef op te starten??

Dan gebruik ik dezelfde telefoon dus het antwoord van jou klopt niet!!!!

Heb een groot probleem met het bellen naar mijn zoon als die in het buitnland is.

Bij ieder gesprek komt het soms meerdere malen voor dat er een vertraging op zit.

 

Heb kpn daar al meerdere malen over gebeld maar probleem is na zeker een half jaar nog steeds niet opgelost.

Ter aanvulling mijn zoon heeft ook een nederlands nummer.

Het is zelfs zo erg dat wanneer ik de grens met Belgie over ga ik de smartphone opnieuw moet opstarten om weer internet te krijgen.

Denk dat ik na tientallen telefoontjes met kpn en geen oplossing in februari mijn abonnement ga opzeggen en in mei ook mijn alles in een thuispakket opzeg.

De smoesjes welke men bij kpn verzint geloof ik niet meer.

Elke maand betalen zonder degelijke service gaat mij te ver.

*admin: topic afgesplitst

En wat moet ik met de opmerking: internetten en tv kijken doe je bekabeld.

Badge +19

Iedereen heeft weleens vertraging tijdens het bellen. Externe omstandigheden zijn vaak de oorzaak. Denk aan weer, drukte op de betreffende masten etc. Het blijft een signaal wat door de lucht gaat dus veel minder stabiel dan via een kabel. En zeker in het buitenland is de infrastructuur veel minder. We hebben in Nederland één van de beste mobiele netwerk ter wereld.

Heb een groot probleem met het bellen naar mijn zoon als die in het buitnland is.

Bij ieder gesprek komt het soms meerdere malen voor dat er een vertraging op zit.

Heb kpn daar al meerdere malen over gebeld maar probleem is na zeker een half jaar nog steeds niet opgelost.

Ter aanvulling mijn zoon heeft ook een nederlands nummer.

Het is zelfs zo erg dat wanneer ik de grens met Belgie over ga ik de smartphone opnieuw moet opstarten om weer internet te krijgen.

Denk dat ik na tientallen telefoontjes met kpn en geen oplossing in februari mijn abonnement ga opzeggen en in mei ook mijn alles in een thuispakket opzeg.

De smoesjes welke men bij kpn verzint geloof ik niet meer.

Elke maand betalen zonder degelijke service gaat mij te ver.

*admin: topic afgesplitst

En wat moet ik met de opmerking: internetten en tv kijken doe je bekabeld.

 

Ja Joep jij werkt bij kpn zeker?

Dat soort antwoorden kan ik niets mee die heb ik al zo vaak gehoord.

Er is niets makkelijker in het leven dan problemen af te schuiven veel makkelijker dan ze op te lossen.

 

Badge +19

Nee heb een andere leuke baan. Maar misschien moet je gewoon aannemen dat het zo is. Ik loop hier al een tijdje rond en ben dit probleem zelden of nooit tegen gekomen. 

Sorry maar sprookjes geloofde ik tot mijn 8e Joep.

 

Einde discussie.

Badge +19

Dat je mij als leugenaar weg zet zegt genoeg over jezelf.

Reputatie 7
Badge +17

Houden we het wel een beetje gezellig? @Joep1965 probeert je alleen maar te helpen, @Theo Sssssst.

Joep1965 schreef:

Zodra één van de bellers over de grens is maakt die gebruik van buitenlands netwerk en niet meer van kpn. Dus kpn heeft hier niets mee te maken. En dat u uw telefoon opnieuw op moet starten zodra u de grens over bent zal aan uw telefoon liggen.  U heeft dan geen verbinding meer met kpn. 

(...)

Externe omstandigheden zijn vaak de oorzaak. Denk aan weer, drukte op de betreffende masten etc. Het blijft een signaal wat door de lucht gaat dus veel minder stabiel dan via een kabel. En zeker in het buitenland is de infrastructuur veel minder.

Dit is nou eenmaal hoe het werkt. Wij hebben geen invloed op het buitenlands netwerk. Wij maken enkel afspraken met buitenlandse providers om gebruik te mogen maken van hun netwerk, maar het beheer ervan is geheel in handen van de buitenlandse providers. Hier hebben wij nul invloed op. Als één van jullie is verbonden met het buitenlandse netwerk en hierdoor vertraging optreedt, dan is dat zeer vervelend, maar er is niets aan te doen.

Wat betreft het opnieuw moeten opstarten van jouw toestel bij bezoek aan het buitenland: Soms is dit inderdaad nodig en soms niet. Soms komt het voor dat jouw simkaart niet helemaal lekker verbindt met een buitenlandse mast. Een herstart van het toestel kan dan de oplossing zijn, omdat de simkaart dan opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Onhandig, zeker. Maar ook hier is niets aan te doen, omdat wij niet over de buitenlandse netwerken gaan.

Ik snap dat dit niet het antwoord is waarop je had gehoopt, maar ik kan het niet anders maken.

Ik weet niet waar je het over hebt Denise????????:thinking:

Of mag ik niet zeggen dat ik niet meer in sprookjes geloof???

Om dat op te nemen als dat ik iemand een leugenaar zou noemen gaat me echt te ver.

 

Met vriendelijke groet.

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik vraag jullie allebei om het gezellig te houden. Je mag zeggen wat je wil, maar houd je hierbij wel aan onze huisregels.

Wellicht is een nieuwe simkaart de oplossing, als er een kpn winkel bij je in buurt is kun je die gratis halen of via je kpn mobiel gratis naar je huisadres laten sturen