Vraag

Visual Voicemail uitzetten op iphone se

• 7 december 2018
  • 5 reacties
  • 501 keer bekeken

Omdat ik niet structureel een notificatie ontvang van ingesproken voicemail-berichten, blijk ik een paar dagen later plots vm-berichten te hebben ontvangen, als er (toevallig?) wel een seintje komt van voicemail-berichten.
Volgens de KPN-helpdesk komt dat omdat ik dan in een bereik ben van wifi (terwijl mijn 3G ook gewoon aanstaat). Eigenlijk weiger ik dat te geloven, maar goed - dan maar geen visual voicemail. Ik heb daar ook niet zo’n belangstelling voor, dus ik vind het prima om mijn visual voicemail uit te zetten.

Via 1233 optie 4 zet ik mijn visual voicemail uit. Dat lukt soms niet - even later verschijnt via 1233 optie 4 gewoon weer, als teken dat VV aanstaat. Ook niet nadat ik het toestel heb uitgezet en weer aangezet. Vorige week is het wel gelukt - toeval? - maar nu staat-ie weer aan. Ik heb ‘m zojuist maar weer uitgezet, voor zolang het duurt.

Het laatste bericht van de techn. dienst is dat het een Apple-probleem is.

Ik heb meerdere vragen, maar eigenlijk is mijn hoofdvraag: hoe kan ik er op vertrouwen, dat ik een seintje krijg als er een voicemail-bericht is ingesproken?

iphone se, software-versie 12.1 (16B92).

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Ha Bas, goede vraag! Ik zag dat je je ook had gemeld in een ander topic hierover. Je bent dus niet de enige die hierover begint en volgens mij speelt er inderdaad iets. Ik ga het dan ook verder voor je uitzoeken. Wil jij dan nog je forumprofiel updaten met je postcode + huisnummer en 06-nummer? Dan heb ik die alvast voor het geval ik voorbeelden aan moet leveren. Bedankt!
KPN wijst naar Apple, Apple geeft geen support meer. Oplossing: overstappen op een andere provider met een ander toestel dan maar.... 😞
Reputatie 7
Badge +28
Ik zie inderdaad in het bericht van de technische dienst staan dat we naar Apple verwijzen. Zij waren ook de partij waar ik dit na wilde vragen, dus ik heb helaas geen ander nieuws voor je 😞.
Update, na nog eens gebeld te hebben:
  • Na het uitzetten van Visual Voicemail (1233 optie 4) de telefoon niet uit- en weer aanzetten. Het opnieuw aanzetten van de telefoon activeert ook weer de VV. (Mijn idee is dat dit ook op andere momenten gebeurt, mijn telefoon gaat nl zelden uit).
  • mij is nu verteld dat kpn de vraag bij Apple heeft neergelegd. Dat is iets anders dan vorige week gezegd is. Toen was het namelijk míjn probleem dat het door Apple komt.
to be continued...
Reputatie 7
Badge +28
Ha Bas, zo is het mij inderdaad ook verteld. Ik had niet begrepen dat jou iets anders was verteld, sorry daarvoor. Overigens verwacht ik niet op korte termijn een antwoord van Apple als ik eerlijk ben. Maar wellicht heb ik het niet bij het rechte eind.

Reageer