Beantwoord

Voicemail configuratie wil niet

  • 10 July 2019
  • 19 reacties
  • 2053 keer bekeken

Badge
Na overgegaan te zijn naar het KPN Netwerk kan ik op mijn iPhone de voicemail niet configureren. Dus Phone app geopend, naar voicemail gegaan en dan druk ik op configuratie. Voer 2 maal mijn wachtwoord in en dan geeft hij Wachtwoord bewaren...
Vervolgens gebeurt er niets.

Via 1233 stelde ik al wel de voicemail in (welkomstboodschap etc.). Maar goed, via de Phone app kan ik nu nog geen voicemail zien of afdraaien.

Hoe nu verder?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 July 2019, 18:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

Hoi @Hanvank . Welkom op het forum!
Wat jammer dat je de voicemail app nog niet aan de praat hebt gekregen. Wat ik van de iphone weet is dat visual voicemail er automatisch mee geïntegreerd wordt. Op deze pagina is een hele hoop informatie te vinden:
https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/voicemail.htm
Lukt het hiermee niet, zou je dan je profiel kunnen aanvullen en mij een seintje geven?
Badge
Brengt geen soelaas, je link. Dat gaat alleen over het instellen nadat je inbelt naar 1233 en naar Instellingen gaat. Ik krijg op mijn toestel de boel niet aan de praat.
Oei, dan moeten we verder kijken, @Hanvank .
Ik zie dat je jouw profiel hebt aangevuld en tevens aangeeft dat je het mobiele nummer bij youfone afneemt. Dat betekent dat ik helemaal niks kan inzien en ik moet er tevens bij vertellen dat ik niet de 'bijzonderheden' van youfone en haar diensten ken. Ze maken gebruik van ons netwerk maar ik weet niet hoe het zit met de specifieke diensten en functies van het mobiel bellen. Ik kan dus alleen algemene adviezen geven, helaas.
Werkt deze dienst wel in samenwerking met youfone? Want ik kom nergens iets tegen op hun website.
Reputatie 4
Badge +4
Probeer onderstaande eens.

  1. Open de Telefoon app.
  2. Ga naar Toetsen zodat een telefoonnummer ingevoerd kan worden.
  3. Typ de code *5005*86*1233# in.
  4. Druk op Bel.
Via deze manier moest de voicemail aangezet worden in het begin, misschien dat dit nog werkt.
Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er van uit dat je zo voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
Badge
Oei, dan moeten we verder kijken, @Hanvank .
Ik zie dat je jouw profiel hebt aangevuld en tevens aangeeft dat je het mobiele nummer bij youfone afneemt. Dat betekent dat ik helemaal niks kan inzien en ik moet er tevens bij vertellen dat ik niet de 'bijzonderheden' van youfone en haar diensten ken. Ze maken gebruik van ons netwerk maar ik weet niet hoe het zit met de specifieke diensten en functies van het mobiel bellen. Ik kan dus alleen algemene adviezen geven, helaas.
Werkt deze dienst wel in samenwerking met youfone? Want ik kom nergens iets tegen op hun website.


Ik belde al met Youfone en die weten totaal niet waar ze over spreken. Ben dus nog geen steek verder. Ik wil alleen maar dat mijn symbooltje bij de telefoon-app om mijn iPhone niet meer aangeeft dat er 3 berichten zijn (die zijn er namelijk niet) en dat ik door op dat symbooltje van de voicemail te drukken, zo de voicemail kan bellen.

*5005*86*1233# bood geen soelaas.
Badge
Probeer onderstaande eens.

  1. Open de Telefoon app.
  2. Ga naar Toetsen zodat een telefoonnummer ingevoerd kan worden.
  3. Typ de code *5005*86*1233# in.
  4. Druk op Bel.
Via deze manier moest de voicemail aangezet worden in het begin, misschien dat dit nog werkt.


*5005*86*1233# bood helaas ook geen soelaas.
Ze hebben ook een optie om ze te mailen. Misschien als je mailt dat je een beter antwoord krijgt? Je kunt eventueel ook een link naar dit topic meesturen.
Helaas heb ik hier dus zelf geen antwoord op. https://www.youfone.nl/klantenservice#block-contact

Is er al een oplossing voor dit probleem, ik loop tegen hetzelfde issue aan.

Hier nog een sinds gisteren. Blijft steken en als je dat sterretje hekje nr invoert druk je op bellen maar gebeurt er 0,0.

graag oplossen want ik kan ineens m'n voicemails niet meer luisteren en het is een zakelijke telefoon. Tevens blijft continu een 1 bij oproepen staan als gemiste oproep of openstaande voicemail. Telefoon is deze week wel van nieuwste Apple update voorzien. Resetten helpt niet

graag snel een oplossing 

@Dries de Bruce  heb je ook op apple forum gekeken of dit te maken heeft met die update? 

Not yet. Dit was t eerste wat ik tegen kwam en vond t al raar dat een aantal jaren geleden ook precies t zelfde gebeurde. Ik zal eens kijken.

 

wat ik we zie is een handleiding over een iPhone daar kan je in je configuratiescherm onder telefoon je ww veranderen. Echter op mijn eigen tel zit die optie niet onder settings/telefoon/change password voicemail

Jeuj. Héb t voor nu even: bel 1233 (voicemail)

in hoofdmenu visual voicemail uitschakelen (dacht optie 4) en dan is dat euvel weg. 
Missch moet je m weer aanzetten en dat je dan automatisch weer een code moet geven dat weet ik niet maar je kan nu iig op t voicemail dingetje drukken en die belt dan weer zelf naar 1233 (dus niet van je tel zelf afspelen)

Jeuj. Héb t voor nu even: bel 1233 (voicemail)

in hoofdmenu visual voicemail uitschakelen (dacht optie 4) en dan is dat euvel weg. 
Missch moet je m weer aanzetten en dat je dan automatisch weer een code moet geven dat weet ik niet maar je kan nu iig op t voicemail dingetje drukken en die belt dan weer zelf naar 1233 (dus niet van je tel zelf afspelen)

 

Dan is het euvel weg van de signalering van de binnengekomen gesprekken/voicemailberichten.

Maar als er is daarna geen optie meer bij 1233 om het aan te zetten, dus je moet weer als vanouds 1233 bellen om je voicemails af te luisteren.

Ja i know maar niet kunnne. Luisteren is voor m'n zaak funest

@Michael Buijteweg : ik heb hier zelf nog helemaal geen informatie over. Jij en @Dries de Bruce  zijn de eersten sinds lange tijd die dit probleem meldden. Is een van jullie al op een apple forum geweest? Heeft het met die update te maken? 

Ik heb Engelstalige forums gelezen en heb zodoende die voice uitgezet. Daarna heb ik niet meer gezocht. Dat ik ze niet meer op die manier kan luisteren vind k geen ramp. Als er een oplossing komt zie ik m hier wel en ontvang ik een e-mail. Zo niet dan hou ik t zoals t is 

Volgens mij zijn de volgende stappen de oplossing:

1223 bellen
in het hoofdmenu visual voicemail uitschakelen (dacht optie 4) en dan zijn de meldingen weg. 
Je kunt dan via 1233 je berichten afluisteren.

Wil je daarna weer gebruik maken van Visual Voicemail, stuur dan een SMS naar 121 met de tekst STATE (in hoofdletters). En dan is alles weer opgelost (tot nu toe)

Yes!! Dit werkt :grinning: