Beantwoord

Waar staat ‘andere’ voor bij Iphone opslag?

  • 3 April 2020
  • 6 reacties
  • 118 keer bekeken

Hoe krijg ik dit opgeruimd? Ik heb al veel verwijderd, maar het grijze balkje blijft zo breed.

 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 3 April 2020, 13:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hoi @Dani-Jelle ,

Dan zit ik te te denken aan b.v. Muziek, video’s en podcasts. 
 

Mijn vorige Iphone had ook 16GB en dat was iedere keer gedoe. Want het geheugen liep iedere keer vol. 
 

Jij kunt trouwens grote winst halen door het schonen van jouw whats-app. 
Met name de foto’s en video’s in oude conversaties. Als je die oude foto’s en video’s verwijdert, dan kun je voorlopig weer vooruit. 

@Noordzee 

Bedankt voor het antwoord. Muziek en podcasts heb ik niet op mijn telefoon staan. Wel enkele korte filmpjes (minder dan een minuut of enkele minuten) die ik zelf gemaakt heb, maar daar heb ik ook al veel van verwijderd.

 

Zou het ook een virus of iets schadelijks kunnen zijn? Daar ben ik bang voor omdat ik deze telefoon al meerdere jaren heb en dat een iPhone 6 inmiddels alweer oud is voor een iPhone..

 

groetjes, Dani-Jelle

Reputatie 7
Badge +28

@Dani-Jelle

Het grootste gedeelte van dat grijze gedeelte is vaste ruimte die nodig is om jouw iPhone draaiende te houden. (Even simpel gezegd.) Daar kun je niet veel vanaf snoepen.  De werkelijk vrije opslagruimte voor jou is daardoor bij lange na geen 16GB. 

Maar ben je al bezig met het verwijderen van foto's en video's in jouw What's-App ? Want daar staat nu bij jou 6GB en dat is Mega-veel.  Ik heb net even bij mijzelf gekeken en daar staat nu 185MB. Maar ik delete dan ook regelmatig wat van al die onzinnige foto's en video's die je regelmatig ziet langskomen in groep-apps. 

@Noordzee ik dacht zelf al best veel verwijderd te hebben van groepsapps etc. Maar dan ga ik toch nog even verder Whatsapp opruimen… Bedankt voor het advies! En een geruststelling dat het grijze balkje dus niets ernstigs is. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan @Dani-Jelle ,

Het verwijderen van foto's en video's is best wel een irritant klusje, maar voor jouw telefoon is het wel noodzakelijk zo af-en-toe. 

Succes ermee! :thumbsup_tone4:

 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Dani-Jelle :) Ik zie dat Noordzee je al heeft voorzien van de informatie waar je naar op zoek was. Mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het ons dan vooral weten!

Reageer